recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung led i nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung led i nyt hus

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvorfor netværksstik i stuen? Han får jo billedet fra Popcorn Hour gennem HDMI...

M.v.h.

Fordi han specifikt havde skrevet, at han OGSÅ ville have sit TV forbundet til netværket.

Det er faktisk citeret i det indlæg, du svarede på, så det burde ikke være spor svært at regne ud.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:22
Det var før han blev anbefalet en Media boks....

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:42

Det var før han blev anbefalet en Media boks....

M.v.h.

Suk...

"Men hvis jeg bruger en mediaplayer som Popcorn hour, hvordan skal den så tilsluttes min NAS..? Hvis den skal tilsluttes et netværkstik, så skal jeg vel have 2 stik i stuen, hvis jeg samttidig også vil tilslutte mit tv til netværket..?"
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:43
Ja, men en NAS skal jo tilsluttes en evt. router (i kælderen), akkurat som med Popcorn Hour...

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:45
Hvad har det at gøre med, om han vil have sit TV tilsluttet til netværket eller ej?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:47
At det er blevet overflødig, i forhold til den oprindelige plan...

M.v.h.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 23:37

Ja, men en NAS skal jo tilsluttes en evt. router (i kælderen), akkurat som med Popcorn Hour...

M.v.h.

Medmindre man monterer en harddisk i sin PCH. :-)   Men jov, selvfølgelig skal den da på netværket.! :)

Har dog personligt bare købt den lille A200 og koblet den på netværket - synes det er langt den mest fleksible løsning. Den fylder mindre og ingen grund til en enhed med indbygget harddisk, når man alligevel har en NAS som er praktisk til alt muligt andet også. 

Vil helt klart anbefale trådstarter en eller anden form for medie-extender fremfor at benytte den i TVet - det bliver der kun bøvl ud af. Heldigvis findes der jo masser af smarte løsninger på at styre flere enheder med samme remote - uden at gå på kompromis med betjeningen. Logitech Harmony er nok "best buy" pris/kvalitet, men der er jo også bud på andre mere forkromede løsninger i tråden allerede. De små bokse som PCH og digital tuner kan nemt gemmes væk i et skab.

Under alle omstændigheder er det smart med kablet netværk tæt på TVet, da flere og flere enheder kan gøre god brug af netværksadgang.

Redigeret af tobywan - 25-August-2010 kl. 23:38
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 17:37

At det er blevet overflødig, i forhold til den oprindelige plan...

M.v.h.

I det indlæg, jeg svarede på, var det stadig med i trådstarters plan. Det kan altså ikke være så svært at forstå, når det står sort på hvidt i den tekst, jeg har citeret.

Men når jeg tænker over det, er det absolut ikke første gang, vi to er endt i en diskussion, fordi du ikke formår at læse og forstå en tekst. De andre gange har det ikke ført til noget at blive ved, så jeg tror, at jeg stopper her.
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 17:46
Hej Allesammen,

Tusind tak for jeres entusiasme for at hjælpe, jeg er virkelig glag og er blevet meget klogere.

Jeg skal mødes med elektriker i morgen formiddag, og føler jeg ved lidt hvilke behov jeg har nu. Lister dem lige op så kan i svare om i er enige i mine begrundelser :

1. Alle opholdsrum har mindst et netværkstik, dvs værelser, kontor, køkken/alrum, stue, dvs alle rum der kunne tænkes at der skulle være et tv.
2. I de rum, Stue/værelser, soveværelse der kunne tænkes at man skulle slutte en mediaplayer (PCH,TWIX el lign) der monterer vi 2 netstik, så både tv, samt mediaplayer kan firmware opdateres og gå på netværket uden at man skal skifte stik. Evt 3 i stuen, da PS3 kunne komme på tale eller anden spilkosol
3. Jeg monterer bagved køleskab/fryser net stik til evt fremtidig netværksadgang.
4. I kælderen i tekninkrum laves 2-3 netstik, til fremtidige komponenter, som kan fjernstyres over netværket, som evt Sonos på musikdelen. Kommer sikkert også med film på et tidspunkt (Håber) Eller er det her nok at man bare kan tilslutte komponenterne direkte til routeren..?
5. Jeg siger til elektrikeren om at trække CAT 6 kabler til alle netudtag.

Er der noget jeg har glemt, eller skulle dette være sådan rimelig fremtidssikret..?

Pt er vi ikke de store computer nørder/gamere, så derfor bruger vi kun computere til net surf eller lignende, og ikke de krævende spil, så derfor benytter vi kun trådløs adgang til nettet på computere idag.

Er det ikke løsningen..?

Og igen, tusind tak for støtten..

Nicolai

Redigeret af nkt1 - 26-August-2010 kl. 18:15
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Men når jeg tænker over det, er det absolut ikke første gang, vi to er endt i en diskussion,

Måske - det holder jge sgutte styr på. Sig mig, er du kvinde siden du husker dén slags? LOL

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

fordi du ikke formår at læse og forstå en tekst.

LOL LOL LOL Dét er jeg sgu alligevel aldrig blevet beskyldt for før. Men sådan er det jo på nettet (og sms), man taler ofte "forbi" hinanden. Nogle farer så i flint over dette...  Wink

M.v.h.
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

1. Alle opholdsrum har mindst et netværkstik, dvs værelser, kontor, køkken/alrum, stue, dvs alle rum der kunne tænkes at der skulle være et tv.
2. I de rum, Stue/værelser, soveværelse der kunne tænkes at man skulle slutte en mediaplayer (PCH,TWIX el lign) der monterer vi 2 netstik, så både tv, samt mediaplayer kan firmware opdateres og gå på netværket uden at man skal skifte stik. Evt 3 i stuen, da PS3 kunne komme på tale eller anden spilkosol

Når du skriver 1 netstik, så mener du forhåbentligt 1 dåse med 2 netstik. Jeg ved faktisk ikke om man kan få dåser med kun 1 netstik - men under alle omstændigheder er 1 stik for lidt.

De steder du skal have netstik skal du som minimum have 2 stik (altså i 1 dåse). For det første er det højest sandsynligt at du om kort tid vil have lokaler hvor du har flere ting der kræver netadgang - for det andet kan et TV alene nemt kræve 2 stik (netadgang og antennesignal).

Jeg har en dåse med 2 stik i næsten alle almindelige rum i huset (bygget for 3 år siden). Dog ikke i enkelte rum (eksempelvis toiletter), hvor der dog er loftsadgang så de kan etableres senere.

Derudover har jeg 3 dåser (6 stik) på kontoret og 2 dåser (4 stik) i stuen... I stuen sidder 1 dåse bag TV (til antenne og netadgang) og 1 dåse bag et skab til mediecenteret der også bruger netadgang og antenne.

Summa summarum, så er min klare anbefaling at få mindst en dåse (2 stik) i alle rum - PLUS 1 dåse (2 stik) bag alle nutidige og fremtidige TV placeringer.

En note til husalteret: Hvis du har mulighed for at vide hvordan du vil møblere stuen, så få trukket tomrør til eventuelle kabler. Fra mit mediecenter i et skab er der trukket et tomrør (i centralstøvsugerstørrelse) op bag mit TV (der naturligvis selv har strømstik og netstik) - og endvidere tomrør til alle højttalere.
Så jeg har mit TV vægophængt, surround højttalere vægophængt, subwoofer i hjørne og mediecenter i et skab uden et eneste synligt kabel. Ahhhhh.

Mvh
Rolighed
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu