recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung plastic kabinet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung plastic kabinet

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 22:35

Hej.

Jeg er slet ikke tvivl om, at Samsung'en er et rigtigt lækkert TV, og jeg var selv MEGET varm på det, især 32M61 modellen, indtil min kone begyndte at snakke om dette sorte blanke plastik, og så med børn i huset, så trak jeg langsomt "snuden" til mig igen, og siden er det næsten droppet.

Jeg har dog ikke helt bestemt mig for JVC'en endnu, overvejer stadig et par andre muligheder, måske også et større... men så bare i Plasma, f.eks. LG'en som er på fælleskøb.

"Kimsen"...

Oprindeligt skrevet af Kimsen Kimsen skrev:

Hej PokerfaceJeg tror du har ret med henblik på hvor længe plasticcen på Samsungen er pæn, kallek nævner det også som et problem.

Jeg tror faktisk jeg er blevet ganske lun på den der JVC og så vil jeg supplere med
JVC DR-MH300 Sort DVD/HDD det er sgu et godt par, og så ser det også pænt ud, så det også ligesom nemmere at overtale konen

Hvad kan jeg sige andet end:  ... Held og lykke du.  

Og skriv endelig, hvis du får handlet før mig, jeg er nok lidt langsom i optrækket, og med rigtig mange overvejelser, inden jeg beslutter mig.

Redigeret af Pokerface - 05-Juni-2006 kl. 22:45
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Også i "Alt om Data" er den lige testet, og her blev den faktisk også kåret som testvinder eller ihvertfald lige så god som testvinderen, en Philips model, der måske var en bagatel bedre, skrev de.

JVC'en og Philips'n havde det bedste billede af alle, også på alm. analog-signal.
Men ellers er især designet, lyden og fjernbetjeningen er fremhævet, udover de mange tilslutningsmuligheder.

Bemærk at Philipsen der vandt langt fra var en top-model. Faktisk var det en model som havde Philips gamle teknologi.
Tænk hvis de havde testet en af de nye modeller !!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 06:58

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Også i "Alt om Data" er den lige testet, og her blev den faktisk også kåret som testvinder eller ihvertfald lige så god som testvinderen, en Philips model, der måske var en bagatel bedre, skrev de.

JVC'en og Philips'n havde det bedste billede af alle, også på alm. analog-signal.
Men ellers er især designet, lyden og fjernbetjeningen er fremhævet, udover de mange tilslutningsmuligheder.

Bemærk at Philipsen der vandt langt fra var en top-model. Faktisk var det en model som havde Philips gamle teknologi.
Tænk hvis de havde testet en af de nye modeller !!

Hej.

Jamen, det er da helt rigtigt, men det var nu ikke nogen "gammel" model, de havde valgt fra Philips.
Det var en nyere, men bare ikke med sidste nye teknik, og heller ikke nogen særlig kendt model... Og det er jo nok fordi, at en dem med nyeste teknik, ville være væsentlig dyrere, se bare priserne på de Philips, som netop anvender den nyeste "Pixel Plus 2" teknik.

Jeg har sat en "max-pris" på en fladskærm til 15.000 kr. og skal den holdes, så kan man så vidt jeg kan finde ud af, IKKE finde en Philips med "den nyeste" teknik til den pris. (Medmindre man da vælger at købe "Paralelimporterede varer, for så kan man nemlig godt, det er jeg så bare ikke int. i.)

Den som kommer tættest på, er 32PF9966 el. 9967 til priser fra 16.000 kr og opad. og det vil jeg altså IKKE spendere på et TV.
Desuden er dette TV vist ikke så heldigt udført, for selvom det er et flot og lækkert TV, så er der nemlig mange som klager over "knage- og knæklyde" under både opvarmningen og især afkølingen efter brug.
Så noget tyder på at Philips (som de iøvrigt i mange år også har været berømte for) STADIG er anvender spinkle plastic-konstruktioner og dele, der enten knirker el. går i stykker.

En tilføjelse:

Jeg kan så se efter at ha' studeret Philips-siden lidt fortælle, at faktisk er Philips serien: 32PF7320/10 og 32PF7321/12 vist alligevel helt ny.

Ihvertfald, er brocure-materialet på dem, først lagt ind på siden d. 6/5 - 2006.

Redigeret af Pokerface - 06-Juni-2006 kl. 07:56
Mvh. Frede.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 07:49

Hej

Så godt det var en ny model med Pixel Plus 2, men nu er Pixel Plus 2 jo 2 år gammelt. Det er blevet udskiftet af Pixel Plus 2 HD og Pixel Plus 3 HD.

Den absolut mest interssante 32" fra Philips til ca 15.000 er 32pf9861.
Den indeholder nemlig det sidste nye.
Prisen er godt nok tysk.
Jeg kan godt se du ikke vil Paralelimporterede men kan ikke se hvorfor man skulle lade være.

Se evt denne tråd:

Redigeret af lahan - 06-Juni-2006 kl. 07:51
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 07:52
"Se evt denne tråd"  ?  hvilken tråd?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 07:54
kik igen, damm du er hurtig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 08:03

Hej

Så godt det var en ny model med Pixel Plus 2, men nu er Pixel Plus 2 jo 2 år gammelt. Det er blevet udskiftet af Pixel Plus 2 HD og Pixel Plus 3 HD.

Prisen er godt nok tysk.
Jeg kan godt se du ikke vil Paralelimporterede men kan ikke se hvorfor man skulle lade være.

Se evt denne tråd: 

Hej igen.

Nå okay, der kommet endnu nyere systemer kan jeg forstå.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har sat mig synderligt ind i Philips LCD-produkter, da det ikke lige er nogen af dem jeg forventer at købe næste gang.
Det gamle CRT jeg har nu, er godt nok et Philips og bortset fra at det har virket problemfrit, så er jeg IKKE tilfreds med produktet som sådan.

Og jeg vil ikke noget med paralel-import, fordi at jeg IKKE gider alt bøvlet når og hvis skidtet går i stykker.
Jeg har gennem tiderne haft en del Philips produkter, og selv de kan gå i stykker.

Redigeret af Pokerface - 06-Juni-2006 kl. 08:55
Mvh. Frede.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 08:09

kik igen, damm du er hurtig.

O.K...SÅ VAR DEN DER....TAK!

JA-GU`ER JEG HURTIG,JEG ER JO PÅ ARBEJDE,SÅ HAR JEG JO TID !
Til top
Heintze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2004
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 09:48

Hej

Prisen er godt nok tysk.

Se evt denne tråd: 

Ja og forskellen på Pixel Plus 2 HD og den nye 3 HD er følgende:

Pixel Plus 2 HD kunne ikke behandle et HD-signal, den nedskalerede det til SD signal (standard signal) og behandlede billedet og derefter opskalerede det til HD igen.

3 HD kan direkte behandle på et HD signal

3 HD har også ClearLCD som bund og grund går ud på først at aktivere lyset når de enkelte pixels er helt klar, i den farve de nu skal gengive, en form for kompensation for hurtige bevægelser på skærmen, ClearLCD slår fra ved HD signaler, her har den ikke nok regnekraft.

Hej igen.

Nå okay, der kommet endnu nyere systemer kan jeg forstå.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har sat mig synderligt ind i Philips LCD-produkter, da det ikke lige er nogen af dem jeg forventer at købe næste gang.
Det gamle CRT jeg har nu, er godt nok et Philips og bortset fra at det har virket problemfrit, så er jeg IKKE tilfreds med produktet som sådan.

Og jeg vil ikke noget med paralel-import, fordi at jeg IKKE gider alt bøvlet når og hvis skidtet går i stykker.
Jeg har gennem tiderne haft en del Philips produkter, og selv de kan gå i stykker.

Redigeret af Heintze - 06-Juni-2006 kl. 10:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 10:04

Hej.

Jeg sad og kom til at tænke på, om nogen herinde ved noget om, hvordan Philips egentlig tackler deres Garanti-betingelser på paralel-importerede produkter???

Mvh. Frede.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 10:13

Definer lige hvad du mener med paralel-importerede produkter ??

Snakker vi en container importeret fra Østen eller snakker vi om køb af et produkt købt indenfor EU.

Hvis det er det sidste, så har du europa garanti, dvs du kan det første år indlevere produktet på et dansk philips værksted.

Til top
Kimsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 10:40

Hej

Hold da op hvordan sådan en tråd kan vandre fra plastik på Samsung til diskussion om Pixel Plus og parralelimport.

Dog mange gode indlæg om emnet samt foreslag til alternativer. jeg tror stadig jeg vil holde mig til JVC-parret: LT32X70BU + DR-MH300 SORT DVD/HDD, hvis der da ikke er nogen der har noget dårligt at sige om dem.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu