Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
|
Sendt: 27-Juli-2010 kl. 20:56 |
Nick_S skrev:
Jeg er ret sikker på at man mener skarphed som bla. Samsung LCD viser skarphed. For det er 7705 rigtig god til. Derfor det er en af de bedste plasma tv at se i en butik - selv ved siden af LCD skærme ser den meget "imponerende" ud. Selv har jeg Pioneer 8G og jeg går op og ned af fladskærme dagen lang (bla 7705), og kan sagtens nikke genkendende til det der bliver sagt omkring skarphed. At jeg personligt aldrig ville gøre brug af det i mit eget hjem er en anden sag.
Omkring retention skal det dog siges at jeg oplever markant mere retention på 7705 end jeg gør på min egen Pioneer. Det er let at se logoet allerede efter en til halvanden times Eurosport, det går dog hurtigt væk igen - småting vil de fleste mene, men det er stadig ikke på højde med Panasonic og Pioneer. PS50C7705 er, disse minusser til trods, stadig et fantastisk tv jeg ikke ville tøve med at anbefale.
|
Nick_S - det er lige præcis det jeg mener omkring skarphed, hvilket tiltaler mig. Måske derfor jeg ikke synes om billedet på Pioneer, fordi det er for blødt.
Omkring retention, så oplever jeg det absolut ikke, men min skærm er også 9 mdr. gl. så måske skal jeres 7705 bare ha noget mere tid.
|
 |
Simon Begynder
Junior bruger
Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 48
|
Sendt: 27-Juli-2010 kl. 21:19 |
kskruger skrev:
Nick_S skrev:
Jeg er ret sikker på at man mener skarphed som bla. Samsung LCD viser skarphed. For det er 7705 rigtig god til. Derfor det er en af de bedste plasma tv at se i en butik - selv ved siden af LCD skærme ser den meget "imponerende" ud. Selv har jeg Pioneer 8G og jeg går op og ned af fladskærme dagen lang (bla 7705), og kan sagtens nikke genkendende til det der bliver sagt omkring skarphed. At jeg personligt aldrig ville gøre brug af det i mit eget hjem er en anden sag.
Omkring retention skal det dog siges at jeg oplever markant mere retention på 7705 end jeg gør på min egen Pioneer. Det er let at se logoet allerede efter en til halvanden times Eurosport, det går dog hurtigt væk igen - småting vil de fleste mene, men det er stadig ikke på højde med Panasonic og Pioneer. PS50C7705 er, disse minusser til trods, stadig et fantastisk tv jeg ikke ville tøve med at anbefale.
|
Nick_S - det er lige præcis det jeg mener omkring skarphed, hvilket tiltaler mig. Måske derfor jeg ikke synes om billedet på Pioneer, fordi det er for blødt.
Omkring retention, så oplever jeg det absolut ikke, men min skærm er også 9 mdr. gl. så måske skal jeres 7705 bare ha noget mere tid.
|
Jeg har også samsung 7705, når jeg ser tv om natten i et meget mørkt rum ligger jeg lidt mærke til retention, efter logoer (ser tit 3 timers kanal 5) men retentionen forsvinder inden for ca. 10 min. Efter 5 skal man kigge godt efter ;) det værste er dog efter undertekster, det ligger jeg lidt mærke til. i alm belysning ligger jeg overhovedet ikke mærke til noget. Mit tv er dog også "Kun" 4 måneder :) sidder pt. og spiller 3d spil på den :D mega nice. Vil helt klart anbefale den til andre :) men min konklusion er at den lider lidt af retention, men det forsvinder hurtigt igen.
|
 |
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
|
Sendt: 27-Juli-2010 kl. 22:23 |
Pioneer er stadig KONGEN fra 8 gen.! Men 50C7705 er et hamrende godt LED tv. Faktisk det bedste jeg har set. Men har jo stadig betragningsvinkel-problemet, lidt clouding og "LCD" billed på på alm. tv billed. Fremragende på HD :) Plasma er jo ikke mat når det bliver aften. Kun i solskin....
Mit bedste råd: køb en plasma igen :)
Ps. Husk nu at købe den dér hvor du går ned og kigger på den ;)
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juli-2010 kl. 22:33 |
Mr. Claude skrev:
Pioneer er stadig KONGEN fra 8 gen.! Men 50C7705 er et hamrende godt LED tv. Faktisk det bedste jeg har set. Men har jo stadig betragningsvinkel-problemet, lidt clouding og "LCD" billed på på alm. tv billed. Fremragende på HD :) Plasma er jo ikke mat når det bliver aften. Kun i solskin....
Ps. Husk nu at købe den dér hvor du går ned og kigger på den ;) |
Øhhh....50C7705 er ikke et LED/LCD men et plasma tv. 
|
 |
Gavin
Junior bruger
Oprettet: 11-Juli-2006
Point: 45
|
Sendt: 27-Juli-2010 kl. 22:38 |
kskruger skrev:
Mr. Claude skrev:
Ps. Husk nu at købe den dér hvor du går ned og kigger på den ;) |
Øhhh....50C7705 er ikke et LED/LCD men et plasma tv.  |
Både og.. UE C7705 er LED tv. Men PS C7705 som overskriften skriver er plasma. 
Edit:
Sorry, du har selvfølgelig ret når du skriver 50C7705 ikke er LED, da 50" kun findes som plasma! 
Redigeret af Gavin - 27-Juli-2010 kl. 22:42
|
 |
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 08:59 |
Ja, der findes jo 2 der hedder det samme. Bortset fra UE og PS. Men derfor mener jeg jo stadig hvad jeg skriver om de 2 modeller LED vs. Plasma. UE vs. PS ;)
Nogen skrev bare om LED/LCD...
Jeg er mener bestemt at en 8 gen. kuro er bedre en PS50C7705.
Redigeret af Mr. Claude - 28-Juli-2010 kl. 09:04
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 09:55 |
Mr. Claude skrev:
Ja, der findes jo 2 der hedder det samme. Bortset fra UE og PS. Men derfor mener jeg jo stadig hvad jeg skriver om de 2 modeller LED vs. Plasma. UE vs. PS ;)
Nogen skrev bare om LED/LCD...
Jeg er mener bestemt at en 8 gen. kuro er bedre en PS50C7705.
|
Man kan selvfølgelige mene hvad man vil, men de fleste ville nok vælge PS50C7705, hvis de stod ved siden af hinanden. Dels på grund af den bedre skarphed, men også fordi farvene står mere klart på Samsungen.
|
 |
cgmand
Guld medlem
Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 10:04 |
Simon Begynder skrev:
kskruger skrev:
Nick_S skrev:
|
|
Jeg har også samsung 7705, når jeg ser tv om natten i et meget mørkt rum ligger jeg lidt mærke til retention, efter logoer (ser tit 3 timers kanal 5) men retentionen forsvinder inden for ca. 10 min. Efter 5 skal man kigge godt efter ;) det værste er dog efter undertekster, det ligger jeg lidt mærke til. i alm belysning ligger jeg overhovedet ikke mærke til noget. Mit tv er dog også "Kun" 4 måneder :) sidder pt. og spiller 3d spil på den :D mega nice. Vil helt klart anbefale den til andre :) men min konklusion er at den lider lidt af retention, men det forsvinder hurtigt igen.
|
Hmm det der retention tænder mig ikke ligefrem..  Men det er måske slet ikke sikkert jeg ligger mærke til det, har aldrig set noget på min Pio.. Nu skriver du, at du har haft den i 4 måneder, men er skærmen ikke først lige kommet på gaden nu her?? Eller er det mig der er helt gal på den ? 
Redigeret af cgmand - 28-Juli-2010 kl. 10:06
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 10:18 |
Som læser det på de forskellige tråde, så er det først omkring juni, at skærmen kom på det danske marked.
|
 |
cgmand
Guld medlem
Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 10:30 |
Ja, sådan har jeg osse forstået det..?? Så 4 måneder lyder ikke helt rigtigt..
Simon Begynder: Er du sikker på det er en PS50C7705 du har?  Bare lige for at være sikker på det er den samme skærm vi snakker om
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
 |
Gavin
Junior bruger
Oprettet: 11-Juli-2006
Point: 45
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 11:10 |
Mener da også at have læst at der var en der skrev 9 mdr. hvilket jeg heller ikke lige kunne få til at passe sammen. :)
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2010 kl. 11:18 |
Gavin skrev:
Mener da også at have læst at der var en der skrev 9 mdr. hvilket jeg heller ikke lige kunne få til at passe sammen. :) |
Det var mig der skrev 9 mdr. - men det var en Samsung PS50B850 der var tale om, ikke en 7705.
|
 |