recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Q90R (2019) vs Q90T (2020)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Q90R (2019) vs Q90T (2020)

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Q90R (2019) vs Q90T (2020)
    Sendt: 06-Juli-2020 kl. 12:57
Hej

Overvejer at skifte mit elskede Plasma tv fra 2011 ud med et af nedenstående modeller i 65".

- Samsung Q90 R (2019), kan fås til omkring 15.000
- Samsung Q90 T (2020), kan fås til omkring 19.000

Syntes der er mange delte meninger om Samsungs nye flagskib Q90T, når man læser på nettet og ser diverse youtube anmeldelser.
Jeg er simpelthen kommet i tvivl om hvad der er best value for money.
Merprisen kunne jo nemt bruges til et soundbar setup HW-Q66T eller noget lignende. 

Der er bl.a. meget snak om at antallet af dimming zones er væsentligt reduceret og diverse andre faktorer, men er det noget man som ganske almindelig bruger vil se??

TV skal bruges i oplyst stue (mange vinduer) dog ser vi primært tv om aftenen.
Der ses primært film og ikke meget sport og der skal ikke spilles på tv-et.

Holder meget af at sort er sort og at der er gode farver og ikke for meget gråt, ghosting, glorier m.m.

Hvad ville i anbefale??
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:08
Et OLED, især når du kun skal have et 65”
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Hej

Overvejer at skifte mit elskede Plasma tv fra 2011 ud med et af nedenstående modeller i 65".

- Samsung Q90 R (2019), kan fås til omkring 15.000
- Samsung Q90 T (2020), kan fås til omkring 19.000

Syntes der er mange delte meninger om Samsungs nye flagskib Q90T, når man læser på nettet og ser diverse youtube anmeldelser.
Jeg er simpelthen kommet i tvivl om hvad der er best value for money.
Merprisen kunne jo nemt bruges til et soundbar setup HW-Q66T eller noget lignende. 

Der er bl.a. meget snak om at antallet af dimming zones er væsentligt reduceret og diverse andre faktorer, men er det noget man som ganske almindelig bruger vil se??

TV skal bruges i oplyst stue (mange vinduer) dog ser vi primært tv om aftenen.
Der ses primært film og ikke meget sport og der skal ikke spilles på tv-et.

Holder meget af at sort er sort og at der er gode farver og ikke for meget gråt, ghosting, glorier m.m.

Hvad ville i anbefale??
jeg ville vælge oled. Har sammen brugsmønster som dig og jeg er glad for mit oled
Til top
iKristoffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2019
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iKristoffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:30
Personligt vil jeg også gå med et OLED. Jeg kan ikke holde til at se på dimming zones på LCD. 😅
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:32
@Iahan, T-Duck og iKristoffer

Syntes bare alle anbefaler QLED når det er til lyse stuer, men farver og sort er jo nok bedst på OLED.
Hvad med Burn In er det ikke et problem på OLED, som det var på Plasma??

Hvilke OLED tv har i og hvad ville i have købt hvis i skulle vælge et i dag??


Redigeret af ozong - 06-Juli-2020 kl. 13:35
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:35
prøv at læs denne tråd

Har selv en Sony OLED, primært fordi jeg foretrækker Android tv fremfor webos.
Til top
iKristoffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2019
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iKristoffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Syntes bare alle anbefaler QLED når det er til lyse stuer...

Jeg synes at høre det samme. Jeg er stadig i tvivl om hvorvidt de er bedre eller ej. Det er umuligt at finde objektiv information omkring det. 

Mine erfaringer og oplevelser hos andre med OLED er bare at de godt kan bruges i lyse stuer og at det fungerer fint.

Men jeg kan ikke sige om QLED ville være "bedre" på netop det aspekt. Jeg ved bare at OLED klarer opgaven fint nok. Nu foretrækker jeg også altid et mørkt lokale når jeg skal se noget på et TV.

Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Hvilke OLED tv har i og hvad ville i have købt hvis i skulle vælge et i dag??

Jeg har et ældre LED bagbelyst LCD (X850C), så uanset hvad jeg opgraderer med vil det være en forbedring. Jeg er dog helt afklaret med at det bliver byttet ud med et OLED senere i år. Jeg ved ikke om den lander på CX (når den falder i pris) eller C9.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 14:07
Jeg købte et grundig i power. Ganske undervurderet oled tv. For det er super godt. Om det er Sony lg eller pana. Gør hvis lige meget. For det er lige gode på hver deres punkter. Jeg ville så ikke købe udfra styresystem der er i, men bruge ekstern boks i form af et Shield tv eller Apple tv. Vi har helt hvid stue med havedør, og et stort vindue. Hvis lyset genere i mørke film om dagen så trækker vi for. Men alm. Tv kiggerrig oplever vi ikke problemer med lyset fra vindue og dør
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 14:33
Tak for alle jeres input, det er meget værdsat.

Men kunne godt tænke mig at parkere snakken om QLED eller OLED er bedst, da det hurtigt bliver til en snak om præferencer. 

Men hvis det nu skal være et QLED, hvilket af ovenstående vil i så anbefale, nogen der har set eller haft dem begge til gennemsyn??

Til top
iKristoffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2019
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iKristoffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Men hvis det nu skal være et QLED, hvilket af ovenstående vil i så anbefale, nogen der har set eller haft dem begge til gennemsyn??

Som jeg nævnte tidligere, så har jeg helt afskåret QLED modellerne på grund af de baggrundsbelyste zoner. Jeg bliver skør af at se de firkanter poppe i brightness i mørke scener. :)  


Jeg ville dog nok vælge Q90T modellen hvis ikke den er meget dyrere. 
+ HDMI 2.1 (VRR/HFR)
+ HDMI eARC (hvis du skal sætte forstærker/soundbar til og få glæde af nye formater)
+ AV1-dekodning (så virker den indbyggede Netflix app måske i længere tid, hvis de skifter format)

Jeg er sikker på at begge TV er fremragende. :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 17:34
Til info så kommer vores test af Q90T op på Flatpanels.dk i denne uge.
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 19:46
Tak til alle, ser meget frem til anmeldelsen =)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu