recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Q90R (2019) vs Q90T (2020)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Q90R (2019) vs Q90T (2020)

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 20:16
jeg har haft tre forskellige plasma-tv i hhv 37”, 42” og 51”. Var kort forbi et 7-serie LED fra Panasonic; som nu er erstattet af et LG OLED. Dette er uden tvivl det bedste tv, jeg har ejet. Prisen afgjorde, at det blev LG og ikke mit 4. Panasonic TV. Det bliver det nok næste gang Tongue

Redigeret af dr_schlemer - 24-Juli-2020 kl. 22:40
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Hvilke OLED har i selv og hvad ville i gå efter hvis i kunne vælge et nyt =)


Har endnu ikke et OLED, men ville klart gå efter et Panasonic.

LG's operativsystem kan jeg overhovedet ikke forliges med. Philips' og Sonys Android implementering er altså ikke helt fejlfri, så der melder jeg hus forbi. Jeg magter ikke styresystemer der driller.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 21:39
Er der nogen der har erfaringer med enten:
p.s.
Spørgsmålet er så bare om det er 10.000 ekstra værd i forhold til XG95.....

p.p.s.
Er faktisk blevet meget glad for ANDROID 9 platformen der virker super for mig =)


Redigeret af ozong - 24-Juli-2020 kl. 23:08
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 13:05
Ja, min klare anbefaling ville være at få det byttet til OLED. Problemer med baglys på LCD TV er en endeløs jagt - om du så valgte de bedste LCD TV på markedet. Min mening er, at det trækker meget ned på billedkvalitet - særligt ved HDR. Mange opdager det først efter noget tid, men det afhænger nok også, hvilken skærm man kommer fra.

OLED-panelet er det samme i alle OLED TV, så langt hen af vejen yder de på samme niveau. Der er dog forskelle på videoprocessor, billedpræcision og naturligvis styresystem/funktioner.

Hvis du ikke vil give så meget ekstra ift. XG95 så kig også på LG B9 og C9. Skal det være med Android så har både Sony og LG ihså billigere modeller end de to, hvor billedkvalitet og Android-delen er den samme.
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 20:44
Hej 

Så tror jeg efterhånden at jeg er nået til en afgørelse.
Jeg må erkende at blooming/bleeding irritere mig så meget, at jeg er nød til at prøve noget der minder om Plasma og det må så være OLED. 
 
Jeg er rigtig glad for Android og har besluttet mig for at gå efter et SONY AG9.

Vi lever kun engang og det skal nydes med et godt billede. 
Nu håber jeg så bare ikke at der er noget andet der ville drille min OCD =)

Er der nogen i denne tråd der har prøvet et AG9 og har real life erfaringer med det og vil dele ud??

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Hej 

Så tror jeg efterhånden at jeg er nået til en afgørelse.
Jeg må erkende at blooming/bleeding irritere mig så meget, at jeg er nød til at prøve noget der minder om Plasma og det må så være OLED. 
 
Jeg er rigtig glad for Android og har besluttet mig for at gå efter et SONY AG9.

Vi lever kun engang og det skal nydes med et godt billede. 
Nu håber jeg så bare ikke at der er noget andet der ville drille min OCD =)

Er der nogen i denne tråd der har prøvet et AG9 og har real life erfaringer med det og vil dele ud??

køb et 65” Sony OLED AG8 for 12.999,-
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

køb et 65” Sony OLED AG8 for 12.999,-

Ja det er bestemt også en mulighed!
Panelet er det samme men indmaden er lidt forskellig, som jeg læser det...
En mindre videoprocesser og mangelden eArc, men det er naturligvis også væsentlig billigere end de 19.999 som et AG9 koster. 

Google lige lidt mere inden jeg endeligt bestemmer mig =)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 17:37
Hvis Android-delen er vigtig for dig så vær opmærksom på, at Sony AG8 har en langsommere MediaTek processor. Den har ikke fået Sonys seneste Android-opdatering (Android 9.0). Og uklart om den får det senere.

Det er naturligvis altid muligt senere at sætte fx Nvidia Shield på.
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 19:40
Philips 754 65" OLED, og Nvidia Shield boks sat til HDMI CEC porten.
Bruger tvets fjernbetjening til at styre menuer osv på Shield, bedste løsning for mig (havde Shield i forvejen)

Styresystemer på tv har altid efter min erfaring været mest MEH!, og ikke noget man kan bruge ordentligt uden at blive sindsyg i skralden.

Shiled har i mange år vundet over samtlige android bokse på markedet, og køre bare 100% stabilt.
Og har en LIDT større processor end en integreret android boks i et tv.
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvis Android-delen er vigtig for dig så vær opmærksom på, at Sony AG8 har en langsommere MediaTek processor. Den har ikke fået Sonys seneste Android-opdatering (Android 9.0). Og uklart om den får det senere.

Det er naturligvis altid muligt senere at sætte fx Nvidia Shield på.

Android delen er vigtig for mig da det virker super intuitivt for mig. 
Jeg er opmærksom på at AG8 har en svagre afvikling af Android.

Var lige i Elgiganten i dag og fik en lang og god snak om tv. 
Vi vendte stort set alle mærker, men tror jeg endte op med at være mere forvirret end da jeg gik ind i butikken.
Det er ikke Elgigantens skyld men nok nærmere min egen forvirring og ubeslutsomhed =(

Syntes XG95 performer super godt på mange parametre, på nær to vigtige steder og det er sort og bleeding/blooming.

Må dog indrømme at jeg har svært ved at retfærdiggøre overfor min bedre halvdel at jeg lige skal bruge 10k mere for at få et AG9.

HVad nu hvis jeg kommer hjem med det og bliver skuffet igen ?

Er der der nogen af jer der har egne oplevelser med tv'et (evt. har et selv) og vil dele ud af sine erfaringer eller et godt link til en bruger der firtæller om sine oplevelser efter x måneder...
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvis Android-delen er vigtig for dig så vær opmærksom på, at Sony AG8 har en langsommere MediaTek processor. Den har ikke fået Sonys seneste Android-opdatering (Android 9.0). Og uklart om den får det senere.

Det er naturligvis altid muligt senere at sætte fx Nvidia Shield på.

Android delen er vigtig for mig da det virker super intuitivt for mig. 
Jeg er opmærksom på at AG8 har en svagre afvikling af Android.

Var lige i Elgiganten i dag og fik en lang og god snak om tv. 
Vi vendte stort set alle mærker, men tror jeg endte op med at være mere forvirret end da jeg gik ind i butikken.
Det er ikke Elgigantens skyld men nok nærmere min egen forvirring og ubeslutsomhed =(

Syntes XG95 performer super godt på mange parametre, på nær to vigtige steder og det er sort og bleeding/blooming.

Må dog indrømme at jeg har svært ved at retfærdiggøre overfor min bedre halvdel at jeg lige skal bruge 10k mere for at få et AG9.

HVad nu hvis jeg kommer hjem med det og bliver skuffet igen ?

Er der der nogen af jer der har egne oplevelser med tv'et (evt. har et selv) og vil dele ud af sine erfaringer eller et godt link til en bruger der firtæller om sine oplevelser efter x måneder...
Jeg ville tage et AG8 og være mega glad for et fantastisk OLED panel og Sonys motion engine, der er bedre end LGs. Til smartdelen vil jeg så bruge enten en Shield eller en Apple TV4K - eller en Android- baseret 4K smartboks?

Jeg købte for ca 1 år siden selv et brugt LG C7 65” for 7.500,- og bruger et Apple TV4K. Ja... C8, C9, Cx har nyere features, bedre specs på chips, et.  Men grundpanelet er ret ens. Alle er fantastiske TV med OLED panel. Så medmindre du har helt specifikke krav til nogle af de nyeste features så tag et AG8 og spar pengene til noget andet lækkert. Apple TV4K? 4K blueray? En god middag med den bedre halvdel ? :-)


Redigeret af dr_schlemer - 26-Juli-2020 kl. 20:16
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Hvilke OLED har i selv og hvad ville i gå efter hvis i kunne vælge et nyt =)


Har endnu ikke et OLED, men ville klart gå efter et Panasonic.

LG's operativsystem kan jeg overhovedet ikke forliges med. Philips' og Sonys Android implementering er altså ikke helt fejlfri, så der melder jeg hus forbi. Jeg magter ikke styresystemer der driller.


Klaus
hvor er det du mener at Panasonic OS er bedre ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu