recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Q90R (2019) vs Q90T (2020)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Q90R (2019) vs Q90T (2020)

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 05:46
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Android delen er vigtig for mig da det virker super intuitivt for mig. 
Jeg er opmærksom på at AG8 har en svagre afvikling af Android.

Var lige i Elgiganten i dag og fik en lang og god snak om tv. 
Vi vendte stort set alle mærker, men tror jeg endte op med at være mere forvirret end da jeg gik ind i butikken.
Det er ikke Elgigantens skyld men nok nærmere min egen forvirring og ubeslutsomhed =(

Syntes XG95 performer super godt på mange parametre, på nær to vigtige steder og det er sort og bleeding/blooming.

Må dog indrømme at jeg har svært ved at retfærdiggøre overfor min bedre halvdel at jeg lige skal bruge 10k mere for at få et AG9.

Har du ikke overvejet en billigere OLED-model sammen med Nvidia Shield-boksens så? Fjernbetjeningen til TV'et kan styre boksen - og vice versa. F.eks. LG B9 + Nvidia Shield.

Jeg synes ikke, at du skal tøve med at opgradere. Du kommer aldrig til at være tilfreds med blooming og sortniveau, hvis du allerede ser det lige efter opsætning.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Hej 

Så tror jeg efterhånden at jeg er nået til en afgørelse.
Jeg må erkende at blooming/bleeding irritere mig så meget, at jeg er nød til at prøve noget der minder om Plasma og det må så være OLED. 
 
Jeg er rigtig glad for Android og har besluttet mig for at gå efter et SONY AG9.

Vi lever kun engang og det skal nydes med et godt billede. 
Nu håber jeg så bare ikke at der er noget andet der ville drille min OCD =)

Er der nogen i denne tråd der har prøvet et AG9 og har real life erfaringer med det og vil dele ud??

køb et 65” Sony OLED AG8 for 12.999,-


Den har jeg sjovt nok også luret på. Hvis nogen allerede har købt den vil jeg gerne høre nærmere om billed kvaliteten. Hvad med Atmos lyd? har den det?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Android delen er vigtig for mig da det virker super intuitivt for mig. 
Jeg er opmærksom på at AG8 har en svagre afvikling af Android.

Var lige i Elgiganten i dag og fik en lang og god snak om tv. 
Vi vendte stort set alle mærker, men tror jeg endte op med at være mere forvirret end da jeg gik ind i butikken.
Det er ikke Elgigantens skyld men nok nærmere min egen forvirring og ubeslutsomhed =(

Syntes XG95 performer super godt på mange parametre, på nær to vigtige steder og det er sort og bleeding/blooming.

Må dog indrømme at jeg har svært ved at retfærdiggøre overfor min bedre halvdel at jeg lige skal bruge 10k mere for at få et AG9.

Har du ikke overvejet en billigere OLED-model sammen med Nvidia Shield-boksens så? Fjernbetjeningen til TV'et kan styre boksen - og vice versa. F.eks. LG B9 + Nvidia Shield.

Jeg synes ikke, at du skal tøve med at opgradere. Du kommer aldrig til at være tilfreds med blooming og sortniveau, hvis du allerede ser det lige efter opsætning.


Men som jeg forstår ozong, skal tv´et have eARC. Skal man have glæde at den nye Atmos lyd bør man vælge et et tv der understøtter der, det har jeg ikke set til en pris under 20.000,-

Der findes kun disse tre fra Sony i 65"
KD-65A85, 87 og 89.

Redigeret af LofterPalle - 27-Juli-2020 kl. 06:53
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

 

Men som jeg forstår ozong, skal tv´et have eARC. Skal man have glæde at den nye Atmos lyd bør man vælge et et tv der understøtter der, det har jeg ikke set til en pris under 20.000,-

Der findes kun disse tre fra Sony i 65"
KD-65A85, 87 og 89.

eArc er også implementeret på AG9 som er set til under 20.000 =)

Men det er dobbelt op i forhold til det XG95 jeg har købt.
Tror jeg smutter forbi HIFI klubben og kigger i dag. 
Skal lige overbevise mig selv at det er ok at bruge 20k =)

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 09:15
LG B9 har også eARC.

Hvis I søger nogle konkete funktioner, så kan I eventuelt prøve at lave en søgning i TV-databasen her. Sætter i flueben i f.eks. OLED, eARC og Atmos, så får I kun de TV-modeller, som opfylder det: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

PS: Atmos i DD+ kan godt leveres over HDMI ARC. Det er til lossless Atmos (fra disc), at eARC er et krav.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvor er det du mener at Panasonic OS er bedre ?


Hastigheden på betjeningen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

LG B9 har også eARC.

Hvis I søger nogle konkete funktioner, så kan I eventuelt prøve at lave en søgning i TV-databasen her. Sætter i flueben i f.eks. OLED, eARC og Atmos, så får I kun de TV-modeller, som opfylder det: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

PS: Atmos i DD+ kan godt leveres over HDMI ARC. Det er til lossless Atmos (fra disc), at eARC er et krav.


Skal lige forstå din sidste sætning korrekt.

Siger du at lossless Atmos fra dvd eller bluray, at eARC er et krav?
Bruger man ATV 4K afspiller og Shield er eARC vel også et krav.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 08:17
Det er kun på Blu-ray og UHD Blu-ray, at Atmos ligger i lossless kvalitet (Dolby TrueHD), så hvis man har rippet disse film og afspiller dem på Nvidia Shield, så vil eARC også kræves, ja.

Apple TV 4K kan ikke afspille lossless Atmos (højest Dolby TrueHD uden Atmos), men den pakker Atmos-signalet ud til PCM (i Dolby MAT-container) før det afsendes. Dette kræver også eARC, men det lader dog til at de fleste (måske all - jeg har ikke tjekket) TV med Atmos-support og standard HDMI ARC kan konvertere det i signalvejen, så det stadig kommer igennem. Det kan dog give en forsinkelse, så TV'et skal også kompensere for AV-sync korrekt. Det gør de at dømme ud fra mange klager på diverse fora ikke altid tilfredsstillende.

Men ja, eARC er bestemt rart at få med. Jeg ville også selv tage det med, hvis jeg skulle vælge noget langtidsholdbart ift. Atmos.

Med lanceringen af de nye spilkonsoller får eARC med al sandsynlighed en endnu større rolle at spille, idet spillyd skal sendes i realtid og derfor sendes ligesom Apple TV 4K gør det. Og her nytter det ikke noget, at TV'et konverterer signalet og tilføjer forsinkelse. Det virker med pakketeret indhold som film, hvor man kan forsinke billedet. Det kan man naturligvis ikke med spil.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 08:40
Til OP's diverse spørgsmål: Havde selv LG B6 der fik Burn in men gik alligevel med et C8 som erstatning pga det flotte billede. Havde et Q90R kostet ca. 15.000 kr på det tidspunkt jeg købte (Det kostede nærmere 27-28.000 kr som jeg husker det) så havde det været en seriøs konkurrent fordi det er så god til at undertrykke refleksioner fra mine store vinduesflader. Mit C8 har så mange refleksioner at jeg er nødt til at have mørklægningsgardiner.

Jeg vil nu tilslutte mig de der anbefaler et billigere OLED med f.eks. Shield.


Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 09:28
Pyha, det er svært at finde det rigtige setup der dækker mine behov uden at det koster kassen. =(

Ville allerhelst have et AG9 og beholde min nuværende Soundbar HT ST-5000 som jeg har fået til at lyde godt sammen med mit nuværende XG95.
Er dog også for nærig til at give 10k ekstra for det tv.

Jeg har dog besluttet mig til at aflever mit XG95 og måske min Soundbar for at prøve det der Philips OLED934, som jeg har fået det tilbudt for 18k med en aktive sub.

Alternativt aflevere det hele og vente på microled som løser alle vore "problemer" =)

Er der nogen der har prøvet PHILIPS 934 eller en af dem fra 8 serien??
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 09:32
Jeg tror ikke, at du skal sætte næsen op efter microLED lige foreløbigt. Der går mange år før det bliver til at betale. Personligt tror jeg heller ikke på modul-løsningen som et produkt til massemarkedet. Det vil kræve (dyr) installation og man kan se samlingerne, særligt i dagslys. Vi skal over i fuldintegrerede microLED-skærme før det bliver relevant og før det kan blive relevant skal der investeres mange milliarder i produktion.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Pyha, det er svært at finde det rigtige setup der dækker mine behov uden at det koster kassen. =(

Ville allerhelst have et AG9 og beholde min nuværende Soundbar HT ST-5000 som jeg har fået til at lyde godt sammen med mit nuværende XG95.
Er dog også for nærig til at give 10k ekstra for det tv.

Jeg har dog besluttet mig til at aflever mit XG95 og måske min Soundbar for at prøve det der Philips OLED934, som jeg har fået det tilbudt for 18k med en aktive sub.

Alternativt aflevere det hele og vente på microled som løser alle vore "problemer" =)

Er der nogen der har prøvet PHILIPS 934 eller en af dem fra 8 serien??


Ja det er ikke nogen nem beslutning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu