|
Samsung Q90R (2019) vs Q90T (2020) |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4655 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har du ikke overvejet en billigere OLED-model sammen med Nvidia Shield-boksens så? Fjernbetjeningen til TV'et kan styre boksen - og vice versa. F.eks. LG B9 + Nvidia Shield. Jeg synes ikke, at du skal tøve med at opgradere. Du kommer aldrig til at være tilfreds med blooming og sortniveau, hvis du allerede ser det lige efter opsætning.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
LofterPalle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
|
Den har jeg sjovt nok også luret på. Hvis nogen allerede har købt den vil jeg gerne høre nærmere om billed kvaliteten. Hvad med Atmos lyd? har den det? |
||
![]() |
||
LofterPalle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
|
Men som jeg forstår ozong, skal tv´et have eARC. Skal man have glæde at den nye Atmos lyd bør man vælge et et tv der understøtter der, det har jeg ikke set til en pris under 20.000,- Der findes kun disse tre fra Sony i 65" KD-65A85, 87 og 89. Redigeret af LofterPalle - 27-Juli-2020 kl. 06:53 |
||
![]() |
||
ozong ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
|
eArc er også implementeret på AG9 som er set til under 20.000 =) Men det er dobbelt op i forhold til det XG95 jeg har købt. Tror jeg smutter forbi HIFI klubben og kigger i dag. Skal lige overbevise mig selv at det er ok at bruge 20k =) |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4655 |
|
LG B9 har også eARC.
Hvis I søger nogle konkete funktioner, så kan I eventuelt prøve at lave en søgning i TV-databasen her. Sætter i flueben i f.eks. OLED, eARC og Atmos, så får I kun de TV-modeller, som opfylder det: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php PS: Atmos i DD+ kan godt leveres over HDMI ARC. Det er til lossless Atmos (fra disc), at eARC er et krav.
|
||
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19634 |
|
Hastigheden på betjeningen. Klaus
|
||
![]() |
||
|
Skal lige forstå din sidste sætning korrekt. Siger du at lossless Atmos fra dvd eller bluray, at eARC er et krav? Bruger man ATV 4K afspiller og Shield er eARC vel også et krav. |
||
![]() |
||
|
Det er kun på Blu-ray og UHD Blu-ray, at Atmos ligger i lossless kvalitet (Dolby TrueHD), så hvis man har rippet disse film og afspiller dem på Nvidia Shield, så vil eARC også kræves, ja.
Apple TV 4K kan ikke afspille lossless Atmos (højest Dolby TrueHD uden Atmos), men den pakker Atmos-signalet ud til PCM (i Dolby MAT-container) før det afsendes. Dette kræver også eARC, men det lader dog til at de fleste (måske all - jeg har ikke tjekket) TV med Atmos-support og standard HDMI ARC kan konvertere det i signalvejen, så det stadig kommer igennem. Det kan dog give en forsinkelse, så TV'et skal også kompensere for AV-sync korrekt. Det gør de at dømme ud fra mange klager på diverse fora ikke altid tilfredsstillende. Men ja, eARC er bestemt rart at få med. Jeg ville også selv tage det med, hvis jeg skulle vælge noget langtidsholdbart ift. Atmos. Med lanceringen af de nye spilkonsoller får eARC med al sandsynlighed en endnu større rolle at spille, idet spillyd skal sendes i realtid og derfor sendes ligesom Apple TV 4K gør det. Og her nytter det ikke noget, at TV'et konverterer signalet og tilføjer forsinkelse. Det virker med pakketeret indhold som film, hvor man kan forsinke billedet. Det kan man naturligvis ikke med spil.
|
||
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Til OP's diverse spørgsmål: Havde selv LG B6 der fik Burn in men gik alligevel med et C8 som erstatning pga det flotte billede. Havde et Q90R kostet ca. 15.000 kr på det tidspunkt jeg købte (Det kostede nærmere 27-28.000 kr som jeg husker det) så havde det været en seriøs konkurrent fordi det er så god til at undertrykke refleksioner fra mine store vinduesflader. Mit C8 har så mange refleksioner at jeg er nødt til at have mørklægningsgardiner.
Jeg vil nu tilslutte mig de der anbefaler et billigere OLED med f.eks. Shield.
|
||
![]() |
||
ozong ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
|
Pyha, det er svært at finde det rigtige setup der dækker mine behov uden at det koster kassen. =(
Ville allerhelst have et AG9 og beholde min nuværende Soundbar HT ST-5000 som jeg har fået til at lyde godt sammen med mit nuværende XG95. Er dog også for nærig til at give 10k ekstra for det tv. Jeg har dog besluttet mig til at aflever mit XG95 og måske min Soundbar for at prøve det der Philips OLED934, som jeg har fået det tilbudt for 18k med en aktive sub. Alternativt aflevere det hele og vente på microled som løser alle vore "problemer" =) Er der nogen der har prøvet PHILIPS 934 eller en af dem fra 8 serien??
|
||
![]() |
||
|
Jeg tror ikke, at du skal sætte næsen op efter microLED lige foreløbigt. Der går mange år før det bliver til at betale. Personligt tror jeg heller ikke på modul-løsningen som et produkt til massemarkedet. Det vil kræve (dyr) installation og man kan se samlingerne, særligt i dagslys. Vi skal over i fuldintegrerede microLED-skærme før det bliver relevant og før det kan blive relevant skal der investeres mange milliarder i produktion.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Ja det er ikke nogen nem beslutning ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |