recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung QE82Q6FN eller...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung QE82Q6FN eller...

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung QE82Q6FN eller...
    Sendt: 17-Januar-2019 kl. 15:02
Hej...
 
Mine forældre kunne godt tænke sig en større fladskærm i stuen. De skal sidde omkring 6-8 meter fra skærmen.
 
Bilka og Elgiganten m.fl. har denne fladskærm til omkring 20K p.t. Det drejer sig om følgende:
 
  • Samsung QE82Q6FN

Personlig er jeg ikke selv umiddelbart til Samsung og af hvad jeg umiddelbart har kunne finde om skærmen, så er det en fladskærm, som der er sparet lidt på. Men er ikke helt sikker.

Fladskærmen skal benyttes til lidt håndbold og almindelige film. Den skal kunne optage udsendelser samt have mulighed for parabol-indgang. Netværk (trådet /trådløst) er også ønskeligt.
 
Samtidigt er jeg lidt i tvivl om denne skærm dimmer i.f.h. sollys, som kan komme ind gennem vinduerne. F.eks. ligesom Panasonic gør.
 
Er det en skærm som kan anbefales?
 
Eller er der andre bud, som evt. kan komme i omkring denne prisklasse og være omkring 75 - maks. 85 tommer.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 15:17
Jeg kender ikke lige det Samsung, men hvad med en near view projektor. Stort billede osv.

Måske du skulle tage i hfk og se på både 82” Samsung og denne projektor.



Redigeret af lahan - 17-Januar-2019 kl. 15:18
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 15:26
Jeg har haft Sonys 85" i omkring en måned. Jeg kiggede selv på den du spørg på. Men fandt senere ud af jeg hellere ville have Sony'en pga. deres motion flow teknologi samt at i 85" er der VA panel i. Det var for kort siden også nede i 20k.
Vi sidder selv 6 meter væk. Vores hænger så på væggen og har på max 14 dage allerede vendt os til det. På den afstand føles det lidt som en 65 tommer. 

Både blu ray, 4k og kabel tv signal er testet på det og er MEGET tilfreds.

Afventer kalibrering i februar som jeg ser meget frem til.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 18:05
Hej Lahan...
Tak for buddene.
 
Projektor er no go for dem. Jeg har selv en hængende og det er super.
 
Men mine forældre søger en fladskærm til vægophæng. Så jeg svinger en tur forbi Hifiklubben.
 
God aften
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Tmann Tmann skrev:

Jeg har haft Sonys 85" i omkring en måned. Jeg kiggede selv på den du spørg på. Men fandt senere ud af jeg hellere ville have Sony'en pga. deres motion flow teknologi samt at i 85" er der VA panel i. Det var for kort siden også nede i 20k.
Vi sidder selv 6 meter væk. Vores hænger så på væggen og har på max 14 dage allerede vendt os til det. På den afstand føles det lidt som en 65 tommer. 

Både blu ray, 4k og kabel tv signal er testet på det og er MEGET tilfreds.

Afventer kalibrering i februar som jeg ser meget frem til.
 
Hej Tmann.
 
Hvilken model er det, som du har af Sony. Da jeg kan se at B-ILKA har en 85 tommers model på tilbud i den kommende uge.
 
Den hedder KD85XF8596.
 
Er denne model, som du henviser til eller...?
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hej Lahan...
Tak for buddene.
 
Projektor er no go for dem. Jeg har selv en hængende og det er super.
 
Men mine forældre søger en fladskærm til vægophæng. Så jeg svinger en tur forbi Hifiklubben.
 
God aften
bemærk at det ikke et en alm projektor jeg foreslår.

En near view laser, har ikke problemer med pære levetid samt besværlig kabling. Ved dog ikke hvor god / dårlig den er i en oplyst stue.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 18:17
Hej Lahan...
 
Jeg kaster et blik på det i morgen. Jeg er i nærheden af en Hifiklub allievel der. :-)
 
Og tak for buddene. Som jeg tager imod med kyshånd.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
T-Mann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-September-2014
Sted: DK
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Mann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 18:45
Jeps det er lige den model. Glemte vidst at sige at Sony’en også er bagbelyst hvilket også gjorde at jeg valgte den frem for Samsung
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 01:32
Hej Thomas

Jeg har netop købt sådan et Samsung QE82Q6FN til min stue. Jeg er virkelig overrasket over den. Super billed. Super hurtige menuer. Meget tilfreds...
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Mester76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mester76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 13:03
Jeg står lidt i samme båd..
Da jeg ikke kan finde ud af hvilket af de 2 store skærme der vil være bedst..

Så vidt jeg kan se så kører Sony med et bagbelyst va panel.
Men Samsung er et qled, som har god farve og lysstyrke..

Nogen kloge mennesker der vil komme med indput?


Redigeret af Mester76 - 21-Januar-2019 kl. 13:16
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 15:10
Hej...
 
Jeg var forbi Hifiklubben i weekenden og tage en snak med dem om situationen.
 
Glem alt om Short throw og deslige. Det var konklusionen efter en god snak med ekspedienten og det var også han egne ord.
 
Derimod - så var jeg forbi - Elgiganten og fik en god samtale med en ekspedient derude.
 
Sonyen benytter sig af Android og er derfor langsommere - ifølge ekspedienten - til at skifte kanal og lignende. Men der vil jeg gerne have en mening på banen fra dem som har Sony Fladskærmen.
 
Samsung-et er i den lave ende af deres serie, men ganske udmærket. Evt. skulle du kigge på "Årets Fladskærm 2018", som også er en Samsung og koster Kr. 5000,- mere. Men så er sort-niveau osv også bedre.... Det var den information, som jeg gik ud af butikken med.
 
Altså står jeg lidt i et "vadehav" og overvejer stadig et SONY, da Bilka har et på bud i denne uge. Men jeg skal da lige have mine forældre med, da det er dem som skal betale. Og ifølge Elgiganten, så havde de et SONY til Kr. 37000,- - MEN det kom ikke på tilbud.... Pladder tænker jeg, men...
 
Nogen som kan komme med yderligere om SONY og SAMSUNG bl.a. modellen kaldet "Årets Fladskærm"?
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 16:44
Igen jeg kiggede igen både på den du spørg på samt Sony 85"

Jeg var også selv i Hifiklubben og de var allerede ved at sælge mig noget i stedet for at rådgive mig.

Talte med en Sony tekniker som fortalte mig hvorfor den Sony jeg har købt var bedre end Samsung på nogen punkter og hvorfor Samsung 82" var bedre end Sony. 

Talte også med Thomas fra Tv-kalibrering.dk som også bekræftede mig i Sony teknikeren. 

Kommer også lidt an på om du ser TV/Film midt om dagen og solen står lige ind på.

Vi har fået set film både almindelig Blu Ray samt 4K. Eksempelvis Avartar 4K HDR er helt anerledes at se med HDR. BBC Blue Planet er super flot. Bruger profilen Biograf-Hjem. Og er egentlig ret godt tilfreds. Får besøg af Thomas midt februar som kalibrere det. Og er spændt på hvad der mere kan gøres om man kan se en forskel.

Spørg løs hvis der er noget du vil vide. Android OS genere mig på ingen måde. Føler ikke det er mere langsomt end så meget andet. 
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu