recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung R7x indstilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung R7x indstilling

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 10:54
Flere i England har osgå nævnt, at deres skærm står forover bøjet.  Lader til at være en design beslutning.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Gizkor Gizkor skrev:

Så det er ok at sætte kontrasten til 80?

Jeg må indrømme, at jeg blev lidt "skræmt" af alle de LÆS MIG FØRST sedler i pakken, som skrev man skulle skrue ned for kontrasten

I forhold til standard-indstillingen, ER det at skrue ned for kontrasten at sætte den til 80...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2006
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 16:34

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Kunne godt bruge et svar om det kan være rigtigt at skærmen skal stå forover bøjet ville Otto komme med et bud om det er rigtigt ? alle der har set min skærm spørger mig, hvorfor står det skævt set fra siden?har set mange andre spørger om det samme?
¨

Hej Kallek - jeg tror du har et problem med dit hus/lejlighed! mit R71 står "110%" lodret - målt med laser...

Go' søndag...

8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
mwliverbird Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-April-2006
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 19:22
nej mit 72 b står også forover bøjet. men hvis man går ind på samsung.dk og kigger på le r 72 b og klikker på image wiew står det ikke  forover bøjet på deres side, så det virker lidt mærkeligt  mvh michael
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 21:37

Nu er jeg jo ikke alene med R72 der står forover bøjet jeg har læst om de første 6 der skriver det samme,samt flere i england har det samme problem,så har vi alle et problem med vores huse/ lejlighed.Alt andet jeg har står da ikke og hælder fremover.

Hej Kallek - jeg tror du har et problem med dit hus/lejlighed! mit R71 står "110%" lodret - målt med laser...

Go' søndag... se også her

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11817& PN=1&TPN=100

Redigeret af kallek - 07-Maj-2006 kl. 21:40
Til top
bambi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-December-2005
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Vælg "film" mode, denne indstilling slår bl.a. den famøse Dynamic Dimming og Dynamic Contrast fra, og allerede her er billedet generelt sat op til en rimeligt korrekt gengivelse. Det sætter kontrasten på 80, hvilket er ganske fornuftigt. Lysstyrke skal i mit setup ned omkring 35, skarphed 30, farve 45. Farvetone bør stå på "varm1". Den vælges standard til "varm2" i movie, men denne indstilling giver billedet en grønlig tone.

Jeg har ikke nogen særlig viden om eller erfaring med at indstille billedet på tv, og jeg har heller ikke noget teknisk måleudstyr. Kun mine øjne og en Digital Video Essentials dvd anskaffet specielt til lejligheden.

Jeg startede med at vælge den indstillig der hedder Brugerdefineret, hvor kontrasten er sat til 80. Farvetonen satte jeg til neutral, mens skarphed blev sat til 0 efter dvd’ens anbefaling. Efter at have fulgt de grundlæggende retningslinjer står lysstyrken på omkring 60 og det samme for farven hvis kasserne på testbilledet skal have nogenlunde samme farve når man kigger igennem de farvede ”briller”.

Bortset fra kontrasten er det et pænt stykke fra de indstillinger du har målt dig frem til. Lige siden jeg fik tv’et for en måneds tid siden har jeg kaldt indstillingen Film for østtysk tv fordi jeg synes farverne bliver meget gullige/brunlige og falmede. Det er naturligvis ikke det samme som at det ikke kan være en mere korrekt gengivelse af farverne, men jeg synes nu ikke det ser specielt naturligt eller pænt ud...

PS: Jeg har tidligere udtalt min tvivl om der var forskel på de fire indstillinger (Dynamisk, Standard, Film og Brugerdefineret), men efter at have eksperimenteret lidt mere med det kan jeg konstatere at det er der. De ser ikke ens ud selv om man giver dem de samme indstillinger for kontrast, lysstyrke, skarphed, farve og farvetone.
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 21:55

Nu har jeg haft mit tv i et par dage, og er sådan set tilfreds. Men her til aften har jeg set tv mens det har været forholdvis mørkt udenfor, og dermed også i min stue, og her har jeg lagt mærke til at den sorte farve ikke er sort, men mere blålig. Jeg ved at det har været oppe og vende et eller andet sted, men kan man ikke gøre noget ved det?

Jeg har set i butikkerne at selv de ældre M serie er sort meget mere sort end det er på mit helt nye R tv.

Er der en løsning på dette, eller er det lev med det, eller leverere tv'et tilbage og køb et M tv istedet?

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 23:20

Jeg mener at have læst at Otto har skrevet noget om at det er mere blålig i det sorte,men personlig synes jeg ikke det er noget jeg sådan tænker over eller ser.

kallek

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11745& PN=1

Redigeret af kallek - 12-Maj-2006 kl. 23:26
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 20:24
Kan det virkelig passe, at man ikke kan "disable" scart-indgange i "Source" listen? Det er ret irriterende, når man har tilkoblet sin dvd via Component. For at se dvd skal man trykke 3 gange på "Source" knappen. Det virker ret dumt! Hvis man kun har noget tilkoblet via scart, så kan man kun vælge scart-indgangene i Source listen. Men har man kun tilkoblet noget via Component, så kan man stadig vælge scart-indgangene. Og da de står øverst i source listen, så skal man ALTID forbi dem lige meget, hvilken type forbindelse man har til sit tv (component, pc, hdmi...). 

Nogen med en løsning?
Anders
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 23:04

Jep det irritere også mig.

kallek

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Kan det virkelig passe, at man ikke kan "disable" scart-indgange i "Source" listen? Det er ret irriterende, når man har tilkoblet sin dvd via Component. For at se dvd skal man trykke 3 gange på "Source" knappen. Det virker ret dumt! Hvis man kun har noget tilkoblet via scart, så kan man kun vælge scart-indgangene i Source listen. Men har man kun tilkoblet noget via Component, så kan man stadig vælge scart-indgangene. Og da de står øverst i source listen, så skal man ALTID forbi dem lige meget, hvilken type forbindelse man har til sit tv (component, pc, hdmi...). 

Nogen med en løsning?

Måske dette er løsningen?

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11853& KW=harmony

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 09:42
Jeg har kigget (og postet) på den side, men jeg bare ikke helt så interesseret i at skifte fjernbetjeningen ud. Det må da kunne lade sig gøre på en eller anden måde. Det virker i hvert fald total tåbeligt, hvis Samsung ikke har lavet en mulighed for at slå det fra. 
Anders
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu