recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung R7x indstilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung R7x indstilling

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 14:39

Hej.

Er jeg den eneste der har købt Samsung tv'et som mere eller mindre har fortrudt det? Jeg synes at det er næsten umuligt at få et ordenligt billed ud af dette LCD. Enten er det for blåligt, eller for gult. I forhold til mit Philips CRT (sidste års topmodel) er de sorte farver ikke eksitererne. De er blågrå. Det er særligt slemt om aften.

Skarpheden mv er der dog ikke noget at udsætte på, men farverne synes jeg næsten er umulig at indstille ordenligt. Synes ligemeget hvad jeg gør, så virker farverne meget kunstige. Også på DVD film.

Nogen der ved om der er mulighed for at leverer tv'et tilbage, eller har en løsning på mit problem? Sådan som det er nu bliver jeg ikke mere og mere glad for hver dag der går.. Det er lige modsat!

Mvh Dan

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 15:27

Jeg kan ikke genkende det du skriver.Her i huset er vi alle enige om at dette tv kommer tæt på det bedste vi har set,og PRØVET HJEMME.Kun en philips som koster næsten det dobbelte har bedre billed.Men rigtigt glem alt om dit gl CRT for det stå bedre i skarphed,mens farver på denne R72 synes jeg er bedre og dvd står super godt ,næsten helt perfekt.Har du prøvet  evt med nogle bedre kabler?men det kan da også være LCD der er noget galt med?Du har jo 14 dage retur og 1 mdr ombytningsret.

kallek

Redigeret af kallek - 20-Maj-2006 kl. 15:32
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Er jeg den eneste der har købt Samsung tv'et som mere eller mindre har fortrudt det? Jeg synes at det er næsten umuligt at få et ordenligt billed ud af dette LCD. Enten er det for blåligt, eller for gult. I forhold til mit Philips CRT (sidste års topmodel) er de sorte farver ikke eksitererne. De er blågrå. Det er særligt slemt om aften.

Hvis du forventede at et LCD TV til 10-15.000,- ville være i nærheden af et kvalitets CRT, så kan du kun blive skuffet

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Jeg kan ikke genkende det du skriver.Her i huset er vi alle enige om at dette tv kommer tæt på det bedste vi har set,og PRØVET HJEMME.Kun en philips som koster næsten det dobbelte har bedre billed.Men rigtigt glem alt om dit gl CRT for det stå bedre i skarphed,mens farver på denne R72 synes jeg er bedre og dvd står super godt ,næsten helt perfekt.Har du prøvet  evt med nogle bedre kabler?men det kan da også være LCD der er noget galt med?

kallek

Ja, jeg har prøvet med lidt forskellige kabler. Jeg kører RGB på dvd'en. Måske vil et komponent kabel give lidt bedre billed.

Måske er problemet også at min skærm bare viser billedet som det skal være. Ligesom på et stort anlæg kan man også blive ernormt skuffet over lyden hvis det er produceret dårligt.. Men jeg ved det ikke.

Lige pt savner jeg min gamle CRT skærm. Går faktisk og overvejer at spørge min ex om hun vil bytte..

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 15:45
He He det vil hun nok gerne, de fleste kvinder elsker jo de flade, selv højtaler må ikke fyld noget mere.sådan nogle bamser på 100 kg pr stk har jeg måtte skippe gav nu noget mere lyd.

Redigeret af kallek - 20-Maj-2006 kl. 15:52
Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 16:33

Jeg fortrød også en smule i starten hvor jeg også sammenlignede med mit crt, men efterhånden som indstillingerne er kommet ordentligt på plads så synes jeg faktisk det er blevet rigtig godt. Så jeg kan godt sætte mig i dit sted, darkhelmet

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Soma Soma skrev:

Jeg fortrød også en smule i starten hvor jeg også sammenlignede med mit crt, men efterhånden som indstillingerne er kommet ordentligt på plads så synes jeg faktisk det er blevet rigtig godt. Så jeg kan godt sætte mig i dit sted, darkhelmet

Kan du så ikke give mig dine indstillinger? Jeg har fået slået Dynamic Dimmering fra, og bruger Dynamisk med 85 i kont, 55 i lys, 35 i skarp, 45 i farve, og lidt mellem normal og varm1

Mvh Dan

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 17:39

Min indstillinger på Samsung R72B er tilstand film  80 40 50 50 farve tone normal og strømspare lav-ændre meget på billed. er godt fra sat samt DVB-t fra dvd Sony 710 har jeg komponent. Giver lidt mere lyst billed end scart.

kallek

Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 18:07
Jeg synes det er indstillingerne varm der giver den lidt gullige farve så jeg skifter mellem normal og kold1. Ellers har jeg 70, 65, 30, 40 og bruger som kallek også strømspare lav. Jeg bruger også selector som i nogle henseender nok også hjælper på billedkvaliteten.
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2006
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 21:25

Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Kan det virkelig passe, at man ikke kan "disable" scart-indgange i "Source" listen? Det er ret irriterende, når man har tilkoblet sin dvd via Component. For at se dvd skal man trykke 3 gange på "Source" knappen. Det virker ret dumt! Hvis man kun har noget tilkoblet via scart, så kan man kun vælge scart-indgangene i Source listen. Men har man kun tilkoblet noget via Component, så kan man stadig vælge scart-indgangene. Og da de står øverst i source listen, så skal man ALTID forbi dem lige meget, hvilken type forbindelse man har til sit tv (component, pc, hdmi...). 

Nogen med en løsning?

Hmm. Jeg har ikke løsningen, men efter at have læst dette link http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11853& KW=harmony

Er jeg nød til at kommentere. Jeg har en hdx1010 koblet mod mit LE32R75 med HDMI, altså næsten samme opsætning som Peter V i linket. Når jeg tænder mit TV starter det altid op på HDMI, men jeg har heller ikke andet tilsluttet. Det er klart at hvis der er flere tilslutninger bliver skærmen jo nød til at vælge en tilslutning. Har man ligesom jeg kun en tilslutning, vil jeg tro der er noget der får skærmen til at tro at der er noget på den/de andre indgange. Jeg kan dog ikke forklare hvorfor det virker med HDMI og ikke med Component, blot konstatere at det forholder sig sådan.

mvh dreamstream

Redigeret af dreamstream - 20-Maj-2006 kl. 21:35
Til top
Brus25 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-April-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 22:52

Hej

Er der en kvik sjæl som kan svare på hvorfor mit 32" R71, som er sat til autoformat, står og skifter format  på billedet ca. hver 5-10 sekund kun på DR1(TDC kabel igennem lokal antenneforening). Det skifter mellem hhv. ingen sorte bjælker og så én sort bjælke foroven ulig alle de andre kanaler som virker efter hensigten og som hvis de har sorte bjælker altid er foroven OG forneden.

(Var der mon nogen der forstod det ubehjælpsomt formulerede spm.?)

Håber nogen kan forklare/komme med en løsning?

På forhånd tak!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2006 kl. 15:29

Oprindeligt skrevet af Soma Soma skrev:

Jeg synes det er indstillingerne varm der giver den lidt gullige farve så jeg skifter mellem normal og kold1. Ellers har jeg 70, 65, 30, 40 og bruger som kallek også strømspare lav. Jeg bruger også selector som i nogle henseender nok også hjælper på billedkvaliteten.

Jeg fandt ud af at Strømpspare funktionen gav en mere sort farve. Det gør billedet især bedre om aften, da der hellere ikke er så meget smæk på den hvide farve, som næsten kan skære i øjene om aften.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu