recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung R7x indstilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung R7x indstilling

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 18:53

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Det kræver vel også at man bruger penge på et abb hos TDC?

Ja, et Selector abonnement til 199,- kr per år. Dertil kommer ca. 200 kr. til strøm til Sagem 60 dimsen.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Coredump Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Jeg fandt ud af at Strømpspare funktionen gav en mere sort farve. Det gør billedet især bedre om aften, da der hellere ikke er så meget smæk på den hvide farve, som næsten kan skære i øjene om aften.

Det har jeg lige prøvet. Jo højere niveau jeg satte strømspare funktionen til jo mere "brummede" strømforsyningen i skærmen :-(

Andre der har oplevet det?
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 00:07

Det gør min R72 ikke ingen lyd kommer fra den.

kallek

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 16:59

Jeg har talt med Tape Connection idag. Fin service. Selvom det igår var 14 dage siden jeg modtog mit tv, tager de det retur og ombytter det til et Philips 32" CRT.. Den nye 9520 (ved ikke hvad den kommer til at hedde).

Jeg kommer aldrig til at vende mig til LCD som det er nu. Har man først haft en CRT i topklasse, tror jeg ikke at man kan få et LCD der kan leve op til samme kvalitet sålænge vi ikke har HD matriale.

Det gør hellere ikke noget at CRT skærmen er billigere end LCD

Til top
casper knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2006
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 22:03

Hejsa !

Ja, så fik jeg også hængt mit 40" Samsung op og holdfast hvor ser det godt ud  - men det gør billedet tilgengæld ikke.

Farverne er flotte og billedet til tider, super dejligt detaljeret. Men ved f.eks. skarpe kanter og andre lidt større kontraster - har det med at komme grums af en slags.

Jeg har blevet foreslået et SUPRA Av3-komponentkabel som jeg har tilsluttet og min DVD-Afspiller er en NAD T524.

Er jeg for kræsen eller skal jeg bare have fat i en "bedre" DVD afspiller.

// Casper Maul Knudsen \\
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Det gør min R72 ikke ingen lyd kommer fra den.

kallek

Heller ikke her.

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 12:12
hej Casper jeg har været inde i service indstillingerne og ændre noget der hedder wb movie fra of til on, efter jeg har gjort det er jeg yderst tilfreds med mit 37r72b billedkvalitet, før syntes jeg at billedet var lidt grynet i dvd det er væk nu.jeg har selv en NAD T524 via component når jeg afspiller IROBOT el The day after tomorrow kan jeg stå helt tæt på ½ m fra skærmen og se et rigtigt godt billed. hvoffor de 2 film det er fordi de er komprimeret rigtigt godt hvorimod starwars 3 er lidt ringere komprimeret (ringere =lavere bitrate) i mine øjne. jeg har osse en Panasonic s52eg med hdmi som gør det ringere end NAD T524 jeg håber at det hjælper dig. PS jeg ved ikke om man må gå ind i service menuen så der er på eget ansvar. 
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 16:30

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

hej Casper jeg har været inde i service indstillingerne og ændre noget der hedder wb movie fra of til on, efter jeg har gjort det er jeg yderst tilfreds med mit 37r72b billedkvalitet, før syntes jeg at billedet var lidt grynet i dvd det er væk nu.jeg har selv en NAD T524 via component når jeg afspiller IROBOT el The day after tomorrow kan jeg stå helt tæt på ½ m fra skærmen og se et rigtigt godt billed. hvoffor de 2 film det er fordi de er komprimeret rigtigt godt hvorimod starwars 3 er lidt ringere komprimeret (ringere =lavere bitrate) i mine øjne. jeg har osse en Panasonic s52eg med hdmi som gør det ringere end NAD T524 jeg håber at det hjælper dig. PS jeg ved ikke om man må gå ind i service menuen så der er på eget ansvar. 

Det laver vel ikke om på at de sorte farver ikke kan blive mere sorte end de er? Jeg synes generelt at skærmen er alt for rød. Det kan især ses på ansigter mv.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 18:24

Jugglerq - mange tak for svar!

Det forekommer mig mærkeligt at sådanne en funktion lægger inde i selve servicemenuen - en funktion som i dette tilfælde forbedre billedekvaliteten burde jo være tilgengælig for den alm-bruger.

Jeg må se hvad jeg finder ud af!

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 00:03

Oprindeligt skrevet af casper knudsen casper knudsen skrev:

Det forekommer mig mærkeligt at sådanne en funktion lægger inde i selve servicemenuen - en funktion som i dette tilfælde forbedre billedekvaliteten burde jo være tilgengælig for den alm-bruger.

Jeg fastholder min tidligere udtalelse om at jeg ikke vil yde support på brug af service-menuen, MEN - at ændre den pågældende indstilling ændrer ikke i sig selv på billedkvaliteten, og der er ikke behov for at have den i bruger-menuen.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 09:21
hej  Otto nej jeg har ikke gjort andet end at sætte wb movie fra of til on, jeg kan sige dig at (støj skygger støvet billed el hvad jeg skal kalde det er væk) det må have noget med billed at gøre for når du køre dnie demo kan du ikke se forskel fra venstre til højre af billedet. 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 11:02

Okay - Men holder mig fra servicemenuen indtil videre

Skal idag ud og hente en Samsung HD-860 DVD med HDMI upscale og se om det har indvirkning på selve billedkvaliteten fra DVD.

Så må jeg se om det kan tilfredsstille mig

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu