|
Samsung Smart TV EPG |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
nenne
Bruger Oprettet: 10-December-2006 Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøvede lige at sende en ny forspørgelse til Yousee og her er deres svar:
"Tak for din henvendelse.
YouSee anvender den nordiske standard NorDig ved udsending af digitalt TV.
EPG/Elektronisk Program Guide signalet sendes ud som beskrevet i NorDig regelsættet. Der benyttes en såkaldt Barker Channel transport stream til udsending af EIT schedule information, som benyttes i EPG. YouSee sender Barker Channel i den digitale QAM2 (156.00 MHz), hvor du også finder Trailer kanalen (kanal 66). Fungerer signalet på Trailer kanalen, bør signalet være i orden til Barker Channel og dermed EPG. Er der problemer med visning af miniaturebilledet i EPG, samtidig med at Trailer kanalen fungerer fint, kan problemet være, at dit TV kun har en enkelt tuner. Signalet til EPG sendes på én frekvens imens signalet til miniturebilledet sendes på en anden frekvens. Det er desværre ikke muligt at hente informationer/data fra to frekvenser/kanaler samtidig, hvis der kun er en tuner i TV’et.
Det er ikke planen at YouSee ændrer på disse forhold, da vi bestræber os på at benytte den nordiske standard for udsending af digitalt TV.
Du kan prøve at kontakte Samsung for at høre om TV’et overholder NorDig standarden og dermed Barker Channel." Hmm der blev (næsten?) alle nuværende tv vist afskrevet, pga. dual tuner delen. Men forklarer selvfølgelig også hvorfor det virker på deres Yousee boks :( PS. jeg kan modtage trailer kanalen uden problemer. |
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har samme TV og modtager kabel-Tv fra YouSee (København) uden boks - og her virker det fint på alle kanaler. Har intet gjort for at aktivere det, så vidt jeg ved. Lars |
||
michael9000
Guld medlem Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis jeg lægger kanalerne ind med netværksId=1 finder tv'et kun nogle få kanaler, men billedet virker i EPG'en. Men hvis der bruges netværksId=0 findes alle kanalerne, men billedet og lyd i EPG'en virker ikke. Edit: på DVB-T virker det også
Redigeret af michael9000 - 09-August-2011 kl. 23:34 |
||
tbrams
Ny bruger Oprettet: 17-August-2011 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bare til orientering virker dette fint med almindelig antenne og Boxer...
|
||
sslarsen
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige for at tilføje endnu et tv til listen.
Min nye Samsung D7005 LED med Stofa virker heller ikke med det.
|
||
BjarkeS
Ny bruger Oprettet: 30-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan bekræft at UE46D8005YU ikke virker med yousee, skifter man derimod til dvb-t så virker det fint.
En anden løsning er at skift epg fra samsungs eget system til rovi epg, så virker det lille billede i hjørnet nemlig fint. Samsung support er som sagt ikke til meget hjælp enten får man svaret at det er yousee der har en fejl eller at det ikke er meningen at det skal virke eller andre tåbelige svar. Pt har jeg ikke den store lyst til at købe et samsung produkt igen, med den behandling jeg har fået fra deres support.
|
||
Mvh
Bjarke |
||
nenne
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rovi epg? Hvordan skifter man til det?
|
||
KOS.
Bruger Oprettet: 05-Juni-2006 Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis i sletter disse kanaler så virker det. Men det er kun for YouSee
C+ Sport1 C+ Serier C+ Hits C+ Emo C+ First Event Event2 TV1000 Drama Der er en længer tråd på flatpanels om det, og det har virket for alle ind til nu.http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=24100&highlight=epg+guiden+samsungs God bagjul og godt nytår. Redigeret af KOS. - 30-December-2011 kl. 12:48 |
||
nenne
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kanon det virker på et Samsung plasma PS50C7705. Utroligt hverken Samsung eller Yousee kunne give det svar.
|
||
Ashanti
Super bruger Oprettet: 07-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
At give det svar ville jo være at indrømme at de kender til problemet og ville være nød til at gøre noget ved det. Det er jo heller ikke optimal da Canal+ brugere ikke kan se deres kanaler.
Redigeret af Ashanti - 01-Januar-2012 kl. 11:47 |
||
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636 Mirage OS³-FS Front LR Mirage OS³-CC Center Mirage OS³-Sats Surrounds Mirage MM-8 subwoofer HUMAX YSR-4000 Nvidia Shield |
||
Flot
Junior bruger Oprettet: 07-Marts-2006 Sted: Frederiksberg C Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Blot for at bekræfte så virker ovenstående også på mit nye 55es8005 med yousee... fandme da for spøjst men dejligt :-)
|
||
mich61
Guld medlem Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 826 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nyder du så canal+ ?
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |