recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV i Kontant på DR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung TV i Kontant på DR

Besvar Besvar Side  <1 14151617>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 12:50
"Hej Samsung, jeg er en tilfreds forbruger af jeres TV, og kan ikke forstå at flere seriøse TV stationer sviner jeres TV til helt ubegrundet. Hvad har I at sige til jeres forsvar" Tongue
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvorfor stod Samsung så ikke frem i Kontant? Det havde da været en oplagt lejlighed til at begrave den negative omtale.

Ville du gerne have Samsung til at gå ud i verdenspressen og sige "vi har efter nogle år opdaget at nogle af vores modeller kan have dårlige kondensatorer så fjernsynene måske kun virker i f.eks. 3-5år" (tallet er kun et fiktivt tal jeg anvender). Hvor stor en regning tror du det ville medføre for dem på verdensplan? Det jo også derfor f.eks. visse bilproducenter nægter at indrømme at visse modeller har problemer med dårlig holdbarhed eller har konstruktionsfejl.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Hvorfor stod Samsung så ikke frem i Kontant? Det havde da været en oplagt lejlighed til at begrave den negative omtale.
Måske fordi Kontant er et underholdningsprogram, som vinkler deres historier og som tager små bider af interviews ude af sammenhæng. 

Ej nu må du altså spænde hatten. Du linker til Magnus Kjøllers hjemmeside som en troværdig kilde til kritik af DR. Prøv lige at overveje selv at udøve en lille smule kildekritik inden du giver DR på puklen for at bringe vinklede underholdningsprogrammer. Facepalm....

Redigeret af dpny - 05-December-2013 kl. 13:01
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Ville du gerne have Samsung til at gå ud i verdenspressen og sige "vi har efter nogle år opdaget at nogle af vores modeller kan have dårlige kondensatorer så fjernsynene måske kun virker i f.eks. 3-5år" (tallet er kun et fiktivt tal jeg anvender). Hvor stor en regning tror du det ville medføre for dem på verdensplan? 

Hvorfor er det egentlig et urimeligt krav? Jeg ved godt det ikke er noget man som sådan juridisk kan forlange, men hvis det vitterligt ER en fejl, og tv'ene rent faktisk er designet til mere end 5 års levetid (hvilket jeg som sagt sætter spørgsmålstegn ved), så bør de da leve op til sit ansvar som producent, og tilbagekalde de produkter der har fejl. Jeg mener godt forbrugerne må have større forventninger til producenterne end at de overholder lovgivningen.

Da jeg arbejdede i Fona oplevede jeg Philips dække defekte billedrør der var 6 og 8 år gamle, med det argument at billedrøret burde holde længere tid. Nu bruger du bil-branchen, og mens nogle ganske givet forsøger at undgå det, så er kulance-reparationer jo et relativt udbredt fænomen dér. 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 13:32

Ville du gerne have Samsung til at gå ud i verdenspressen og sige "vi har efter nogle år opdaget at nogle af vores modeller kan have dårlige kondensatorer så fjernsynene måske kun virker i f.eks. 3-5år" (tallet er kun et fiktivt tal jeg anvender). Hvor stor en regning tror du det ville medføre for dem på verdensplan? Det jo også derfor f.eks. visse bilproducenter nægter at indrømme at visse modeller har problemer med dårlig holdbarhed eller har konstruktionsfejl.

Ja jeg mener at som seriøs producent er det måden at undgå dårlig omtale. Og lige netop bilbrancen har taget den måde til sig og tilbagekalder biler med defekter inden der rejser sig en storm.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Ej nu må du altså spænde hatten. Du linker til Magnus Kjøllers hjemmeside som en troværdig kilde til kritik af DR. Prøv lige at overveje selv at udøve en lille smule kildekritik inden du giver DR på puklen for at bringe vinklede underholdningsprogrammer. Facepalm....
Ud over hans egen historie er det jo bare en samling af links fra andre kilder.
Men du mener måske ikke nogen af disse kilder er troværdige?
Mener bare så længe DR ikke har kommet med nogen som helst dokumentation omkring historien, så vælger jeg ikke at anse et program som kontant som et objektivt dybdeborende forbrugerprogram, men populistisk tv i stil med paradise hotel og de unge mødre.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Ville du gerne have Samsung til at gå ud i verdenspressen og sige "vi har efter nogle år opdaget at nogle af vores modeller kan have dårlige kondensatorer så fjernsynene måske kun virker i f.eks. 3-5år" (tallet er kun et fiktivt tal jeg anvender). Hvor stor en regning tror du det ville medføre for dem på verdensplan? 

Hvorfor er det egentlig et urimeligt krav? Jeg ved godt det ikke er noget man som sådan juridisk kan forlange, men hvis det vitterligt ER en fejl, og tv'ene rent faktisk er designet til mere end 5 års levetid (hvilket jeg som sagt sætter spørgsmålstegn ved), så bør de da leve op til sit ansvar som producent, og tilbagekalde de produkter der har fejl. Jeg mener godt forbrugerne må have større forventninger til producenterne end at de overholder lovgivningen.

Da jeg arbejdede i Fona oplevede jeg Philips dække defekte billedrør der var 6 og 8 år gamle, med det argument at billedrøret burde holde længere tid. Nu bruger du bil-branchen, og mens nogle ganske givet forsøger at undgå det, så er kulance-reparationer jo et relativt udbredt fænomen dér. 

Jeg er på sin vis enig mig dig, det jeg mener er bare at det kan blive voldsomt dyrt hvis man tilbagekalder samtlige TV efter adskillige år, hvis der reelt kun er tale om få TV med fejl i forhold til det solgte antal.
Personligt forventer jeg også at hvis jeg køber et TV (uanset mærke) til f.eks. kun 3000kr på tilbud i EL-giganten så er det nok ikke noget der holder i 10 år, men selvfølgeligt vil da man da gerne have det holder i mere end 2 år. Angående levetid så er spørgsmålet vel også hvordan man skal opgøre den, skal det være driftstimer eller år? 

Angående kulance hos bil-branchen så er kravet vist til gengæld normalt også at man har fået udført alt service osv ved et af mærkets autoriserede værksteder. 

I forbindelse med kvalitet af komponenters kvalitet (eller mangel på samme) så kan økonomi/indkøbsfolk nogle gange give problemer fordi de prøver på at de finde de billigst mulige istedet for dem udviklingsafdelingen har angivet. Havde engang en underviser der havde arbejdet som ingeniør ved B&O, han fortalte om hvordan man fik klager fra kunder over ydre skruer i kabinettet rustede. Problemet viste sig at være en i indkøbsafdelingen havde nøjedes med at indkøbe almindelige "sorte" skruer istedet for rustfrie udviklingsafdelingen havde specificeret.

PS: jeg prøver ikke på at forsvare Samsung, hverken i denne eller tidligere indlæg. Eneste jeg ejer fra dem er kun en harddisk og 2 SSD.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 13:52

Ja jeg mener at som seriøs producent er det måden at undgå dårlig omtale. Og lige netop bilbrancen har taget den måde til sig og tilbagekalder biler med defekter inden der rejser sig en storm.

Ja for eksempel Toyota har gjort det, i nogle tilfælde var der dog tale om direkte sikkerhedsrelaterede problemer. Men hvordan var det lige med det fejlkonstruerede bundkar på 1.6HDi motorerne ved Citroen, Peugeot, Ford osv som resulterede i ødelagte turboer på nogle biler? Der afviste man anklagerne. Nogle af TSI motorerne fra VW-gruppen har problemet med at deres strammer på kædetrækket ikke virker korrekt, og derfor kan resultere i en delvist ødelagt motor, denne fejl har man ikke kaldt bilerne ind for at få rettet. VW-gruppen har også afvist alle anklagerne om problemer med deres DSG-gear.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 14:10

VW-gruppen har også afvist alle anklagerne om problemer med deres DSG-gear.

Nej - ikke længere. Derfor skal alle DSG7 kasser nu have skiftet olie.

Klaus (hvis VW har den berørte gearkasse - altså nummer 2 på 90.000 km)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 14:10
Præcis! Vi mangler at se en stor elektronik producent tage ansvar og udskifte dårlige komponenter pr kulance.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Ud over hans egen historie er det jo bare en samling af links fra andre kilder.
Men du mener måske ikke nogen af disse kilder er troværdige?
Mener bare så længe DR ikke har kommet med nogen som helst dokumentation omkring historien, så vælger jeg ikke at anse et program som kontant som et objektivt dybdeborende forbrugerprogram, men populistisk tv i stil med paradise hotel og de unge mødre.

Hvad M.K. angår så må man gå ud fra at han har sin helt egen agenda i forhold til hans fremstilling af mediernes troværdighed, så det var nok ikke lige hans linksamling jeg ville henvise til. Derudover er der ikke noget i vejen med at kritisere DR. De har IMO, med rette, fået kritik for at være populistiske og jeg skal da også være den første til at konstatere at jeg heller ikke synes at selve DRs program var særligt godt. Det kunne i hvert fald haft betydeligt mere vægt hvis de havde fået en ingeniør eller anden ekspertise til at gå nogle Samsung TV igennem og udpege hvad det er der er galt med dem.

At de ikke har gjort det ændrer dog ikke ved at indicierne på at Samsungs TV er noget skrammel i høj grad er til stede. Ikke bare som vist i DRs udsendelse, men også ifølge den franske udsendelse om det samme, når man følger med på diverse AV-fora og ikke mindst ved det at Samsung tabte en større retssag om præcis den samme problemstilling. Det peger alt samme mod at der er noget om snakken. Du mener så tilsyneladende at man skal kunne bevise problemet statistisk for at kunne tillade sig at rejse kritikken. Det er jeg ikke enig i. Det er IMO rigtig mange forhold her i livet som man ikke kan -bevise-, men som man samtidig godt kan klar formodning om. Deriblandt Samsungs tvivlsomme holdbarhed.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Gå efter bolden.

Tja, det er jo skræmmende at folk opsøger en sensation så meget, at de fuldstændig ignorerer at der ingen statistikker og ingen beviser er, for at samsung skulle være et dårligere produkt end alle de andre dårlige produkter. Det bliver lidt kedeligt i længden gentagende gange at bede folk om at dokumentere deres sure-opstød, men det er lige meget nu, for jeg har givet op. Wink
[/QUOTE]

Nåååh, det er derfor du går efter manden og ikke bolden?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 14151617>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu