|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jstn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Status: Offline Point: 107 |
![]() Sendt: 30-Juli-2006 kl. 21:13 |
Da jeg gerne så et Philips 42PF9831D i min stue men desværre må sande at det ikke fås til menneskepenge i DK, har jeg nu kig på diverse plasma modeller som lader til at være rigtig gode. Samsung PS42 Q7H (eller R7H hedder alternativet vist) Panasonic 42PV60E Pioneer PDP-436 XDE Prisforskellen er stor på de 3 modeller men er der lige så stor forskel på kvaliteten? Jeg har læst meget godt om Pana. men aner ikke hvordan de 2 andre modeller ovenfor ligger sig kvalitetsmæssigt i forhold til Pana. Hvad er i øvrigt forskellen på de to samsung modeller ud over blank og mat ramme? Kan det bedre svarer sig at købe en anden 43" Pioneer som har samme panel som ovenstående men færre features, hvis det nu er billedkvaliteten som har første prioritet? |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej jstn. Jeg kan bare sige, at min svoger har Samsung TV´et, og er meget tilfreds. Det eneste han synes er mindre genialt er det "motion" system, som han mener er ret overflødigt, eller direkte ødelæggende for billedet, f.eks. ifm med fordbold, hvor bolden ligesom ses i "ryk". Jeg har også selv set tv´et, og synes billedet er meget fint, og med naturtro farver. De øvrige kan jeg ikke udtale mig om. Det bedste råd er på en eller anden vis, at du tager ud og ser på sagerne med egne øjne, og får fjernbetjeningen i hånden.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg faktisk set alle tre tv, samsungen lige ved siden af pana'en og pioneeren for sig selv. Samsungen og pana'en kørte alm. tv-signal. Pioneer var udstillet med HD materiale. Samsungen har et drøn fedt design (man får lyst til at sige wow, selvom det er slukket). Pana'en er bare r.vkedelig med sit billige grå plastic, og Pioneeren udstråler lige som Samsung ren luksus. Selv skal jeg bruge skærmen til tv-signal fra selector og DVD film. Håber jeg kan få lidt input fra folk på kvaliteten af skærmene, både ud fra personlige erfaringer samt hvad det er der skal lægges mærke til på papiret. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg sender en mail til min kære svoger og håber på, at han vil give sit besyv med om kring Samsung´en. Jeg kan lige som bare ikke love at det bliver i dag.
|
|
![]() |
|
Roostern ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Inden du når så vidt at bestille Samsungen, synes jeg du skal tjekke tråden om nettop dette tv på www.hifi4all.dk/forum . Her er alle bestemt ikke lige begejstrede for Q7H modellerne. Andre udenlandske forums har lignende debatter igang om tv'ets kvaliteter (eller mangel på samme). Dette betyder nødvendigvis ikke at det er et dårligt fjernsyn, men får mit vedkommende fik det mig til at ændre bestilling fra samsung til panasonic. Jeg vil nødigt give udtryk for at jeg er ekspert på området, nettop derfor har jeg sat min lid til diverse forums og de få reviews der findes på samsungen. Måske er det dumt at sætte sin lid til personer man slet ikke kender... men da jeg ikke selv er i stand til (ud fra et tv i en forretning) at bedømme hvor godt et givent tv er, så må jeg tage til takke med dette. |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Jeg er en af dem,der har returneret SamsungQ7 pga den fatale defekt ! Hvis økonomien tillader det,- køb Pio436 ! Ellers vælg Pana60/600. |
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Jeg vil også mene at Pioneer xde er en tak over de andre.Og vælg nu XDE modellen-du får rigtigt meget for de ekstra håndører den koster...omkring 24k
|
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
Roostern ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Lennon... Hvis jeg husker rigtigt, så bestilte du et pv600 istedet, har du fået det? og er du i så fald tilfreds med kvaliteten?
|
|
![]() |
|
![]() |
Skal det forstås generelt som om at Pioneer har de ypperste plasma skærme i den prisklasse hvor PDP43XDE ligger? Hvem er over, hvem er under, og er der nogen på linie kvalitetsmæssigt?
|
|
![]() |
|
![]() |
Og så ryger jeg lige i en anden boldgade.... kan Philips 37PF9731D fra fælleskøbet måle sig med Pioneer pdp-436 xde modellen? Der må vel være nogle områder hvor de har henholdsvis deres fordele og ulemper i forhold til hinanden. |
|
![]() |
|
![]() |
Lennon (navnet som kræver sit), hvad er det for en fatel fejl som du hentyder til på Samsung?
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Jeg har rigtigt nok besluttet mig for Pana600 men..... jeg bokser stadig m den Tyske leverandør af SamsungQ7.Jeg har som sagt returneret tv´et (pga en defekt),inden for de første 14 dage med fuld returret.Sælger mener,at tv´et har fået nogle små ridser på foden og bagsiden(havde monteret den på væggen).Derfor forbeholder sælger sig ret til kun,at tilbagebetale ca to trediedele af nypris.Jeg har forlangt,at få nogle digitalfotos,der dokumenterer ridserne,og samtidigt pointeret,at tv´et absolut skal omkring importøren.Jeg har en OK og saglig kommunikation med den Tyske netbutik (Maxx-Store.de),men fornemmer lidt afmagten ved,at handle udenlands. Først når dette er på plads køber jeg Pana600.Holdder dog også en dør lidt på klem for Pana PDH8(monitor uden tuner og højtalere) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |