|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Jammen det er jo Dolby Digital, ofte indikeret i Reciveres Display netop som DD.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Søren A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
||
Du har måske ret. Jeg ved det ikke. Jeg har mulighed for at vælge disse to: Prologic 2x Cinema eller DTS neo:6 Cinema. Displayet viser ikke hvilket signal den modtager. Jeg kan altid, uanset om det er stereo eller surround, vælge imellem disse 2. Så kan jeg også vælge "Direct", men så spiller den altid kun i 5 kanaler fordi signalet normalt kun indeholder 5 kanaler, ikke 7, og jeg har altså 7 højtalere som jeg selvfølgelig gerne vil have til at spille alle 7.
|
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Hvis du vælger "Direct" og får 5 kanaler, så videresender dit TV 5-kanals lyd (og dermed sikkert også 5.1).
Du skal ikke tage dig af Radiomanden. Han har en tyrkertro på, at der ikke kan komme 5.1-lyd ud ad den optiske udgang på et TV, og han forsøger i den ene tråd efter den anden at udsprede denne opfattelse, forklædt som fakta. Du kan heldigvis kende hans indlæg på skriftfarven. Det ER dog lidt usædvanligt, at dit TV kan videresende 5.1-lyd fra en ekstern kilde. En del TV sender kun 5.1-lyd fra TV'ets egen tuner ud på den optiske udgang, hvorimod 5.1-lyd fra en HDMI-kilde videresendes som 2-kanalslyd. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Så er det kun et Prologic signal du får igennem. Du får ikke det fulde udbytte af lyden. Prologic formatet kan man vel kalde et "nedgraderet" surround format.
|
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Manden skriver, at han får et 5-kanalssignal fra TV'et og vælger at bruge Prologic til at brede det ud på 7 kanaler.
Hvad mener du mere, at han burde få fra TV'et? |
|||
![]() |
|||
Søren A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
||
Det kunne se ud til at Radiomanden har ret. Nu har jeg overført 5.1 lyd fra min pc til mit tv, og derfra videre til min receiver, der står på "Direct". Med disse indstillinger kommer der kun stereolyd ud. Jeg må vel så føre lyden direkte fra pc til receiver fremover. Jeg beklager mine påstande. Jeg havde ikke sat mig ordentligt ind i det. Jeg vil dog lige undersøge det noget mere.
|
|||
![]() |
|||
Tunfisken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
![]() |
||
Hvad kom vi så frem til?
![]() Ny afspiller eller reciever, jeg skal have HD lyd, eller ingen af delene. det der toslink der åbenbart er på PS3 gir åbenbart ikke HD lyd ifølge brugere herinde. En anden ting er Hvis jeg køber det Tv med 1,4 hdmi og tilslutter min PS3 direkte, kan jeg så gøre brug af 3D når min PS3 hdmi kun er 1,3? og tv´et er 1,4?
Ja sorry for alle de spørgsmål, men synes det er lidt af en jungle. Har desuden overvejet at købe den panasonic afspiller hvor der er både hdmi 1,4 og 1,3 i. Jeg er sikker på den bruger en del mindre strøm end min PS3 dog har jeg set en test hvor PS3 faktisk har bedre billede/laver beder billede end den Pana
|
|||
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Er der ikke noget om, at PS3 får en Upgrade så den kan vise 3D, hvis ikke, så skal der anskaffes en anden afspiller. Nu er der så også som omtalt kommet en ny ting på banen, nemlig den, at de enkelte fabrikanter kan købe sig ret til at film kun kan vises på deres udstyr og ikke andet. Avartar 3D vil således kun kunne bruges på Panasonic. Så man vil kun kunne forvente at de øvrige fabrikater vil købe sig til film som kun kan bruges hos dem.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Ved ikke helt hvad du mener? Hvis han kun kan vælge mellem de 2 Prologic formater på hans receiver, så er signalet fra hans TV ikke "ægte" surround, men formentlig kun stereo.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er jo kun i en begrænset periode filmene er bundet til en TV/afspiller pakke fra en specifik producent. Derefter vil de komme ud i almindelig handel.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Filmene sælges i en periode kun sammen med specifikt udstyr, men frigives senere i fri handel. Og da teknikken er den samme standard hos alle producenter, kan filmene derfor også ses på ALT udstyr
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |