recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sanser og fornuft
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sanser og fornuft

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:







Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Nej det mener jeg ikke, at jeg har skrevet. Men lydbilledet/klangen blev så radikalt ændret, at manglen på diskant var udtalt. Der er jo ikke grund til, at uddybe nærmere, for i din lille teoretiske verden uden praktisk erfaring, er det jo kun audiofile floskler uden værdi.
Virkelighedsfjernt? Det må du da om nogen kende til, når hele ens verdensbillede kun er teori.
Hvis du fik samme oplevelse, som væltede alle dine teorier og dumsmarte bemærkninger omkuld, ville det nok ikke længere være så vanvittigt.
Og selvfølgelig er forstærkeren da designet forkert, for et verdensfirma med fyrre års erfaring, kan sgu da ikke finde ud af det. Hvorfor fanden vidste jeg ikke det, så havde jeg da bare købt en lille clockradio.


Og når man løber tør for argumenter begynder man at gå efter manden i stedet for bolden. Lad os nu lige holde det bare en anelse seriøst, ikke?

Det er interessant at du kan udtale dig om at jeg tilsyneladende ingen praktisk erfaring har, når du udelukkende kender mig baseret på det begrænsede antal indlæg jeg har lavet her på forummet. Jeg har skam været igennem en audiofil fase, hvor jeg gik op i alt muligt nonsens med højttalerkabler der skulle være lige lange ned til centimeteren, og stik der skulle vende "rigtigt", fødder under alt elektronik og alle mulige oplevede forskelle som slet ikke var der i virkeligheden.

Men for nu at lege lidt, så prøvede jeg for sjovt at vende strømstikkene på min ene aktive højttaler og min ene aktive subwoofer, og ved du hvad der skete? Ikke en skid. De spillede præcist lige så godt som de plejede. Og her kan man altså ikke snakke om udstyr der ikke er godt nok, det er studiemonitorer i den fine ende af skalaen.

Så prøvede jeg det med et gammel anlæg jeg har til salg, der var heller ingen forskel! Og jeg prøvede endda også at vende polariteten på begge højttalere, her var der heller ikke nogen forskel!

Og heller ikke på mit anlæg i det andet værelse, gammelt 70er-grej, endda med de føromtalte omvendt polariserede JBL-højttalere. Ingen forskel!

Eller i køkkenet på det billige anlæg! Ingen forskel!

Hvis det (stik imod forventning) rent faktisk lykkes nogen at demonstrere en audiofil lydforskel for mig i en kontrolleret test, så ville jeg acceptere det, eller i hvert fald blive meget nysgerrig for at finde ud af hvad der skete og hvorfor, og om det var en reel forskel eller noget andet der skete. Jeg vil altid være parat til at blive overbevist af tilstrækkeligt gode beviser, i modsætning til andre som dogmatisk og semi-religiøst bliver ved med at hænge fast i formodninger og gætværk.

Men det er endnu ikke sket.

Og hvorfor har du ikke målt højttaleroutputtet endnu, med stikket først den ene og så den anden vej?






Lad os lige lade den stå et øjeblik, og jeg snakker om teksten. Du skal da være den sidste, der udtaler sig om manden og ikke bolden. Læs dine indlæg i denne tråd.
Og hvor ved du fra, at jeg ikke i andre fora, ser dine teoretiske fremstillinger, uden nogen form for praktisk stillingtagen? Hvor du konstant og hele tiden, også i denne tråd, kommer med "tror du hører", "fejlkonstruktion", "semi religiøs" eller "du har ikke ret, for teorien siger noget andet", og hvis man gad, kunne man komme med flere sprogblomster.
Nu gider jeg egentlig ikke, at forholde mig til dit setup, Men jeg har også levet med studiomonitors i tyve år, endda også i den meget fine ende, og ved du hvad, de når ikke mine nye højttalere til knæene i lydgengivelse.
Og så er der simpelthen en ting jeg ikke forstår, og nok kun omkring dig, det er fantastisk, at du slet ikke kan forliges med, at nogen har hørt noget du endnu ikke har oplevet. Du går nærmest igennem ild og vand, i håbet om, at modbevise oplevelser der ikke svarer til dine teorier.
Du kan da teste alt det du vil, og komme med helt andre oplevelser, det ændrer jo ikke en dyt på, hvad jeg har oplevet.
For ifølge dig selv, når du har oplevet underlige ting, så har et øreskyl fået dig på rette spor igen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 22:02
Jo nu skal du høre Henrik Stevn.

Den påstand om at kunne høre det 10 ud af 10 gange har jeg påstået før og ja, det blev til en blindtest - og ved du hvad ? Jeg ramte rigtigt 10 ud af 10 gange, derfor stiller jeg mig så stejlt op mht lige det, for jeg er 100% sikker i min sag.

At du ikke kan høre forskel fortæller mig bare at der er et eller andet galt med dit setup, dit rum eller hørelse, til tider når man læser dine svar, så tror men mere eller mindre det er alle 3 ting.

Der sker en ualmindelig tydelig ting når kablernes + & - vendes forkert på begge højttalere, men jeg har med vilje ikke skrevet hvad, da jeg venter på andre har oplevet det samme.

Nu snakker du gudhjælpemig om at højttalerne skal være i fase Confused ja gu skal de da det, men det har da intet med faselineære højttalere at gøre.

Du mangler at svare på hvordan du måler det man hører på højttalerkablet mht Q-sound
Og så skal du lige fortælle mig hvordan Q-sound opleves via hovedtelefoner kontra ordentlige højttalere (Det har jeg snart prøvet 30 gange) 

Og mht til at ramme rigtigt 10 ud af 10, så gør jeg det gerne igen............. Har du planer om at foretage den test du så gerne ville mellem din 300 kroner DAC kontra den Accuphase ?

Og så nedgør jeg ikke din hørelse anlæg eller andet (ikke i nærheden af hvad du mener om andre der hører ting du ikke gør) jeg siger bare at det kræver et vis niveau af anlæg, før man hører de ting jeg snakker om og du kan mene at de mindste forskelle kan høres på selv billige anlæg, det beviser bare at det at vende fasen på begge højttalere og Q-sound ikke virker på alle anlæg.

Som en ekstrating kan jeg da fortælle dig at jeg har hørt den Roger Waters skive på rigtig mange højttalere og det er bestemt ikke alle der magter opgaven lige godt, nogle kan slet ikke

Hvad der skete når jeg vendte netstikket 180 gr er beskrevet nederst på denne side


Det er så en 
CD-afspiller til 17.000,-
Pre amp til 10.000,-
2 effekttrin til 16.800,-
Og jeg vil gætte på du mener alle delene er fejlkonstrueret LOL



Redigeret af Thomas...c - 28-Januar-2016 kl. 22:24
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


For jeg kan jo ikke vende stikket i strømskinnen, så en komponent i stereokæden, får vendt sin fase i forhold til resten enhederne?


Nej, for fase og nul går blot til hver sin ende af primærspolen. Der vil stadig gå den samme vekselspænding i den, selvom du vender polariteten.

Og det vil ikke betyde noget, da det alligevel bliver lavet til jævnstrøm før det bliver brugt til noget.
 
Oprindeligt skrevet af debunk debunk skrev:

Nu kender jeg ikke lige definitionen på "krybestrøm", men jeg har jo allerede skrevet at forskellen på den ene og anden orientering på stikket, giver en forskel i den strøm der løber i skærmen på ca. 5 uA i mit anlæg og forklaret at det giver anledning til et lille, lille  bitte spændingsfald som er ca. 100 db nede i forhold til alm. signalstyrke. Det er målt og beregnet i henhold til den forklaring du selv har linket til, og det er så lille en spænding, at der ikke er nogen grund til at tro at det skulle give hørbare effekter. Slet ikke i den størrelsesorden du taler om.

Edit: Lad mig omformulere. Jeg ved godt hvad krybestrøm er, men jeg er ikke sikker på at du bruger udtrykket på samme måde, så jeg ved ikke hvad du mener når du siger krybestrøm, da den almindelige definitionikke synes at være relevant i denne debat.
Det debunk måler er det ikke det som HenrikStevn påstar ikke kan ske? 
Er i to enig om det giver en målbar (ikke hørebar) forskel at vende orienteringen på strømstikket?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
debunk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Januar-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér debunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 22:34


Redigeret af debunk - 29-Januar-2016 kl. 00:54
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Vendte derefter stikket i strømskinnen, og fasen var nu i L. Startede det hele op, gik ud i alrummet, og musikken startede. Og der gik ikke mange strofer af sangen, der er sgu da noget galt igen. Vendte det hele endnu en gang, og hvad dælen, den gode lyd igen.
Og nu startede jeg min søgning på nettet, og faldt over de links, som er postet her. Det blev testet af ( skulle lige have et multimeter med hjem ) næste dag, og som beskrevet løb der mere strøm henover kabinettet, når fasen sidder (forkert) på forstærkeren i venstre side, som efter danske forhold er normalt.

Det lyder for mig altså rigtigt mig som at du (måske) oplevede et problem, du syntes i hvert fald der var noget galt. Så du går i gang med at rode rundt med ting, måske sådan lidt på må og få.

Og så falder du over noget som du ikke synes virker rigtigt, for stikket vender jo forkert.

Og straks går du i gang med at bekræfte din teori med Google-søgninger. Der er bare det lille problem at man kan få hvad som helst bekræftet via Google, hvis bare man søger efter det rigtige/forkerte.

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og jeg vil uden tvivl mene, at med rette udstyr, kan forskellen også måles for enden af kabler til højttalerne.

Hvorfor prøver du så ikke? Hvis det er så tydeligt, så burde man også kunne konstatere det med testtoner og et oscilloskop.

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

hvor ved du fra, at jeg ikke i andre fora, ser dine teoretiske fremstillinger, uden nogen form for praktisk stillingtagen? Hvor du konstant og hele tiden, også i denne tråd, kommer med "tror du hører", "fejlkonstruktion", "semi religiøs" eller "du har ikke ret, for teorien siger noget andet", og hvis man gad, kunne man komme med flere sprogblomster.

Hvilke andre fora? Det er meget længe siden jeg har været på Nerds.dk og H4A, leger du nu detektiv i arkiverne? Eller mener du her på Recordere.dk? Der findes altså også en verden udenfor ;-)

Nej, jeg kan ikke ændre en dyt på hvad du tror du har oplevet, det er helt rigtigt. Men jeg kan jo heller ikke overbevise en mormon om at Joseph Smith var en plattenslager.

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu gider jeg egentlig ikke, at forholde mig til dit setup, Men jeg har også levet med studiomonitors i tyve år, endda også i den meget fine ende, og ved du hvad, de når ikke mine nye højttalere til knæene i lydgengivelse.

Hvilke studiemonitors var det? For jeg har hørt rigeligt Audiovector, jeg har aldrig været imponeret af dem.

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Den påstand om at kunne høre det 10 ud af 10 gange har jeg påstået før og ja, det blev til en blindtest - og ved du hvad ? Jeg ramte rigtigt 10 ud af 10 gange, derfor stiller jeg mig så stejlt op mht lige det, for jeg er 100% sikker i min sag.

Så er du jo dygtig. Undskyld den direkte anti-bullshit-tone, men har du noget som helst der kan bevise at det rent faktisk har fundet sted i virkeligheden, og ikke bare er noget du finder på?


Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

At du ikke kan høre forskel fortæller mig bare at der er et eller andet galt med dit setup, dit rum eller hørelse, til tider når man læser dine svar, så tror men mere eller mindre det er alle 3 ting.

Ah ja, det "argument" kan man jo altid falde tilbage på. "Hvis du ikke hører de samme indbildte forskelle som mig, så må det være dig den er gal med". Det er ikke særligt konkret eller konstruktivt.

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Der sker en ualmindelig tydelig ting når kablernes + & - vendes forkert på begge højttalere, men jeg har med vilje ikke skrevet hvad, da jeg venter på andre har oplevet det samme.

Og hvad skulle det så være? At transienter ikke er lige så skarpe som de burde være? For det er standardforklaringen, som jeg endnu ikke har set nogen bevise, også jf. at du reelt slet ikke ved hvilken polaritet dine CDer osv. er optaget i.

At tilbageholde informationer blot for at virke overlegen er ikke ligefrem fordrende for en god debat.

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Du mangler at svare på hvordan du måler det man hører på højttalerkablet mht Q-sound
Og så skal du lige fortælle mig hvordan Q-sound opleves via hovedtelefoner kontra ordentlige højttalere (Det har jeg snart prøvet 30 gange)

30 gange! Præcis 30 eller var det kun 29?

Eftersom QSound "bare" tweaker fasen de to højttalere imellem, så kan man sagtens finde det, hvis man ved hvad man skal lede efter og måle. Det er stadig bare et elektrisk signal.

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Og mht til at ramme rigtigt 10 ud af 10, så gør jeg det gerne igen............. Har du planer om at foretage den test du så gerne ville mellem din 300 kroner DAC kontra den Accuphase ?

Hvilken test jeg gerne ville tage? Det palaver på Nerds.dk? Eller det tilsvarende palaver herinde?

Det ville være spild af min tid, men hvis nogen vil betale min almindelige konsulenttakst+kørsel, så vil jeg måske overveje at bruge nogle timer på det.

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Og så nedgør jeg ikke din hørelse anlæg eller andet (ikke i nærheden af hvad du mener om andre der hører ting du ikke gør) jeg siger bare at det kræver et vis niveau af anlæg, før man hører de ting jeg snakker om og du kan mene at de mindste forskelle kan høres på selv billige anlæg, det beviser bare at det at vende fasen på begge højttalere og Q-sound ikke virker på alle anlæg.

Som en ekstrating kan jeg da fortælle dig at jeg har hørt den Roger Waters skive på rigtig mange højttalere og det er bestemt ikke alle der magter opgaven lige godt, nogle kan slet ikke

Du skriver lige netop at det må være noget galt med mit rum, mit anlæg eller mine ører. Det står lidt længere oppe, i dit eget indlæg. Jeg har været så venlig at quote det for dig.

Og at det skulle kræve et dyrt anlæg tæller vist kun som et bevis i din verden. Har du nogle links til blindtests der er foretaget med QSound og forskellige anlæg?

Citér
Hvad der skete når jeg vendte netstikket 180 gr er beskrevet nederst på denne side

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144657&PN=3&title=sanser-og-fornuft

Fint, det er det du mener at have oplevet. Så må du også meget gerne komme med en forklaring på hvorfor det forholder sig sådan.

Citér
Det er så en 
CD-afspiller til 17.000,-
Pre amp til 10.000,-
2 effekttrin til 16.800,-
Og jeg vil gætte på du mener alle delene er fejlkonstrueret LOL

Skal jeg være imponeret nu? Det virker ærligt talt lidt som spild af penge, når jeg kan lave et anlæg med præcis samme lydkvalitet for under 10.000kr.
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 23:42
Henrik Stevn, det var faktisk over 30 gange, da det blev ret sjovt gjorde vi det nogle flere gange og du stiller bare op så jeg kan modbevise al dit bullshit - Og jo da, det er sket i den virkelige verden og ikke i en teoribog Big smile

Hvad der sker/skete når man vendte/vender +&- på begge højttalere er meget tydeligere end dine (nu tåbelige) stikpiller
Nu skrev jeg kunstner og endda selve nummeret og så er det da ærgerligt at du ikke lige kan vende +&- på dit topanlæg.

Testen som du hjertens gerne ville for at overbevise at din 300 kroner DAC var ligeså god som den Accuphase - altså den test (som nu pludselig og sjovt nok er blevet palaver) hvor du stak halen mellem benene og fes af fordi der blev sagt JA TAK


Ja du har citeret at jeg "hånede" de 3 ting, for hvor skulle det ellers være galt ? Det må du jo kunne måle dig frem til.

Jeg mangler svar mht hovedtelefoner og Q-sound

Jeg forstår ikke at du ikke har så meget tid til sådanne tests/prøvelser, du har da rigeligt tid til at sidde og spille smart foran en skærm.

Mht til prisen på anlægget, så var det hvad det kostede og ikke hvad jeg gav Wink

Men i morgen prøver jeg det nævnte nummer på et skod surround anlæg og kan jeg høre det samme der og du ikke kan på et af dine, så ved jeg med 100% sikkerhed hvorfor du sidder og skriver på div fora LOL



Redigeret af Thomas...c - 28-Januar-2016 kl. 23:44
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 23:53
*suk* Dead

Du har stadig ikke bevist noget som helst.


Redigeret af HenrikStevn - 28-Januar-2016 kl. 23:53
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

*suk* Dead

Du har stadig ikke bevist noget som helst.

Indtil videre har jeg bevist at jeg har opdaget nogle ting du endnu ikke har opdaget, selv på det topanlæg du er i besiddelse af

Prøv nu det nummer, jeg har skrevet titel og det hele og det er ret nemt at høre, meget nemt endda

Glæder mig til at læse hvad du hører, går udfra du skriver lidt om det i morgen Wink

Du må gerne kigge forbi en dag og tage din DAC med, men jeg betaler ikke for det eller benzin LOL
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 00:11
Har hørt det, jeg går ud fra du mener Tears in Heaven? Udover at det er et frygteligt stykke tåreperser-bræk, så er der ingen forskel at høre med omvendt polaritet. Hverken i højttalere eller hovedtelefoner.

I øvrigt, hvilken af de utallige genudgivelser og remasters handler det om? For jeg kan næsten garantere dig at nogle af dem er i omvendt polaritet i forhold til de andre. Kan du finde ud af hvilke det er?

Og nu siger du så sikkert at det er udstyret den er gal med, eller at jeg har ører af vat. Hip hurra.


Redigeret af HenrikStevn - 29-Januar-2016 kl. 00:13
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 00:14
Nej, jeg havde ingen ide om, at stikket vendte forkert, hvor får du det fra? Læs dog hvad jeg skriver.
Men skal da gerne redegøre endnu en gang, og for dig helt alene. Jeg fjerner stikket fra forstærkeren, ved egentlig ikke hvorfor, og ser angivelser på selvsamme stik for fase og nul. På tidspunktet, da stikket fjernes, spiller og lyder alt optimalt, jeg har dog skiftet fra den nye stikdåse til den gamle.
Da jeg ser fase og nul angivelserne på hunstik delen, så hvorfor ikke lige måle med polsøgeren. Denne måling viser, at i forhold til angivelser på stik, er fase og nul vendt, men lyden er bedre. Det er her, at jeg bevidst vender fasen, til korrekt måling i forhold til stikangivelser. Men nu bliver lyden igen forringet, så må fasen jo være forkert, set i forhold til forstærkeren. Og resten kender du historien på.
Nu er det jo sådan, at alle er udstyret med måleudstyr til alt, så må desværre skuffe, jeg er desværre ikke udstyret som et andet målelaboratorie.
"Vi kan ikke nødvendigvis sammenkoble en bestemt måling med en bestemt indvirkning på lyden, men vi kan altid måle og registrere forskellen. " Et lille citat, omkring målinger Henrik.
Og ja, jeg rodede i blinde, for jeg vidste ikke hvorfor, at min gode lyd var blevet ødelagt. Og da jeg ved et tilfælde måske faldt over årsagen, Googlede jeg efter en forklaring, noget i stil med "different amp sound vs inverted power phase. Det ene link smidt her, og dette gjorde, at jeg ville foretage denne test som beskrevet i link. Om ikke andet kunne det bekræfte mit fund, hvis mine målinger faldt ud som beskrevet.
Og så har vi igen dine nedladende holdninger, til andres oplevelser, når du indsætter, at jeg MÅSKE oplevede en forskel. Hvornår kan du acceptere og dermed fatte, at andre har oplevelser, der rækker ud over din teoretiske forstand?
Tænk en gang, selv Audiovector forfiner og forbedrer deres produkter, du skulle prøve et nyt lyt til de sidste modeller. Jeg kan forstå, at du igen vil være smagsdommer, siden du ønsker oplysninger om en berømmet studiomonitor, der har været i mit eje i tyve år. Så kan du jo igen komme med dine platte bemærkninger om, at jeg nok kun tror, at de nye højttalere er bedre på alle punkter. For det er jo i din verden ren indbildning, og har du målt på det, så dine påstande kan underbygges. Nu har jeg sagt det for dig, så spares du for ulejligheden.

Redigeret af JeTex - 29-Januar-2016 kl. 00:44
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Har hørt det, jeg går ud fra du mener Tears in Heaven? Udover at det er et frygteligt stykke tåreperser-bræk, så er der ingen forskel at høre med omvendt polaritet. Hverken i højttalere eller hovedtelefoner.

I øvrigt, hvilken af de utallige genudgivelser og remasters handler det om? For jeg kan næsten garantere dig at nogle af dem er i omvendt polaritet i forhold til de andre. Kan du finde ud af hvilke det er?

Og nu siger du så sikkert at det er udstyret den er gal med, eller at jeg har ører af vat. Hip hurra.

Nej jeg siger slet ikke mere nu, jeg har fået lige det svar jeg ville have - Du er godt nok lyn hurtig som en ninja !!!

Eller var vi bare lige ekstremt heldige at du før har prøvet at vende fasen på højttalerne med lige præcis det nummer Dead

Når der ingen forskel er ved dig så er det vel ligegyldigt hvilken version det er.

Vil du høre endnu et rent salgstrick ? Fasevender på DAC eller Pre

Men som skrevet; jeg har fået svar og jeg kan slet slet ikke tage dig seriøs mere, overhovedet 

Så skriv du og vær klog over for nogle andre


Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


*suk* Dead

Du har stadig ikke bevist noget som helst.

Det har du jo heller ikke.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu