recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sat CR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSat CR?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Sat CR?
    Sendt: 08-Juli-2011 kl. 10:33
Findes der en splitter hvis ens modtagere (PC-kort) ikke understøtter Sat CR?

Har nemlig lidt af en øjebæ i form af en stor kabelkanal med 4 coaxkabler i?

Ved godt at der findes Coax kabel med 4 ledere, men det er 17mm tykt!

Ville da være smart at kunne nøjes med et enkelt :-)

/KL
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4706
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 13:03

Hej KL.

Jeg er ikke helt med på hvad det er du mangler. Men da du skriver modtagere (PC-kort) i flertal gætter jeg på at du ønsker at forsyne disse med Sat.

SAT CR gør at man kan nøjes med at trække et coax til nogle Pc Kort / SAT modtagere i en kæde.
Det kræves så at de skal være af en speciel slags der kan kommunikere tovejs i SAT CR protekollen.
Det kan dine PC kort tilsyneladende ikke, så det er ikke en mulighed.

Jeg ved ikke hvor mange PC kort du har?

En mulighed kunne måske være Stacker / DeStacker, jeg har aldrig prøvet den, kun set den på eBay.de

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160315507970

Jeg har selv en gang under ferie forbundet både en USB SAT modtager og alm SAT modtager til en og samme LNB med en almindelig splitter.

Hvis bare en af dem sendte 22 Khz ud, kunne begge kun modtage kanaler i det høje bånd.
Den splitter jeg brugte lod kun DC fra den ene modtager komme igennem, Denne bestemte så om begge kunne modtage de vertikale eller horisontale kanaler. Jeg havde dog problemer med nogle mærkelige situationer ved tænd og sluk, de kunne se hinanden. Det løste jeg ved at sætte en 4/1 DisEQC switch op mellem USB Modtageren og splitteren. Problemerne forsvandt når jeg flyttede splitter indgangen fra switchens udgang 1 til udgang 2 og reprogrammerede modtageren.

Det virkede sådan, at jeg kun kunne modtage kanaler med samme polaritet i samme frekvensbånd.

Jeg googlede følgende forklaring til dem der ikke lige kan huske hvordan det er med 22 Khz og 14/18 Volt:

A modern "Universal" LNB requires a 22 kHz signal at 0.5v p-p to switch its Local Oscillator to 10.6 GHz ("high band"). Otherwise it uses its 9.75 GHz oscillator.

Polarisation switching is controlled by DC voltage supplied by the receiver. 12.5v to 14.5v gives vertical and 15.5 to 18v gives horizontal polarisation.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-Juli-2011 kl. 13:07
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 15:11
Hej,

Jeg har 4 kort i PC'en og 4 coax kabler trukket fra en Quad LNB.

Tænkte at der måske fandtes en Sat CR boks der kunne splitte et kabel fra en Sat CR LNB ud i 4 enkelte coax udgange.

Den Stacker løsning fra Ebay vil kræve 2 sæt da den kun kan klare 2 forbindelser.

/KL
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4706
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:16

Hej KL.

Jeg tror ikke sådan SatCR boks findes. Jeg har læst at man i hver enkelt SatCR modtager indstiller til en af de 8 mulige overførsels frekvenser. Når man på SAT modtageren vælger program modtager den rent faktisk en hel transponders signal fra den speciale SatCR multiswitch/LNB.

Hvis du selv vil prøve at google hedder SatCR UNICable på engelsk og Einkabel/Einkabelsystem på tysk.

Så er der løsningen med en eller flere alm. splittere tilbage.
Modtager alle 4 PC kort fast fra samme polarisation og bånd?

Kan jeg foreslå at du måske kunne prøve at lade 2 af kortene få signal fra samme kabel ved brug af en alm. splitter?
Du kan evt. prøve at isolere dem fra hinanden, måske ved hjælp af en DisEQC som mig.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-Juli-2011 kl. 16:16
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu