|
Savner ikke atmos |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | |||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1085 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
3D film havde også stort potentiale, men hvor mange nye tv har den funktion. |
|||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af T-Duck - 31-Maj-2021 kl. 19:02 |
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
kennethbrdk
Guld medlem Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har ikke haft et Atmos setup dog synes jeg tit, at Atmos giver lidt ekstra i mit 5.1 setup. Dog er jeg på vej ude af hjemmebio setup'et. Jeg tænker når tingene begynder at stå af i hjemmebioen, så står jeg helt af ræset. Jeg har købt en atmos soundbar inkl sub til stuen og må sige det er fint til mig. Så meget går jeg åbenbart ikke op i det mere, at det giver mening at bruge kassen på surround.
Jeg bruger kun min hjemmebio, når jeg skal se en koncert. Men lad os nu se, man har jo tit en holdning indtil man får en ny :D Uanset kommer jeg ikke til at bruge så mange penge på det som jeg har gjort. Til gengæld vil jeg have det kalibreret, hvis jeg skal have en hjemmebio igen. Det gjorde en kæmpe forskel.
|
|||
Morten HL
Bruger Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det minder mig og da BR kom fra for ca. 10 år siden. Der fik man både bedre billede, men også HD lydformater med bl.a. 7.1 lydspor. I mange år havde jeg et 7.1 setup i min stue og det lød rigtig fedt, når jeg blev brugt.
Men ud af de flere hundrede BR film jeg lejede i den periode, var det maks. en 5- 10 stykker, der havde 7.1 lydspor. Og jeg gik specifikt efter de film, der havde HD lydspor. Så efter jeg flyttede, så droppede jeg 7.1 og gik tilbage til 5.1. Har også overvejet Atmos, men har droppet igen fordi der er få film, der udnytter potentialet. Men det er vel den gamle traver igen om at studierne ikke "gider" bruge ressourcer på andet end 5.1 lydformat, da der ikke er ret mange forbrugere, der får noget ud af det. Og forbrugerne "gider ikke" ofre penge på 7.1 eller Atmos anlæg, da de får for lidt ud af det.
|
|||
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg vil gerne lige præcisere, at da jeg gik fra 5.1 til 5.1.2, så oplevede jeg, at jeg fik et mere fyldigt lydbillede, så jeg fortryder på ingen måde mine sidste 2 height højtalere.
Jeg får bare IMO en bedre lyd med Neural X end med ren Atmos.
|
|||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så hører du jo tv lyd i mono? DTS Neural:X, a mono signal for ceiling speakers or upfiring speakersDTS Neural:X is the equivalent of the new Dolby Surround. Note: for certain receivers, DTS Neural:X post-processing cannot be applied to Dolby sources. Only PCM and DTS signals can benefit from DTS Neural:X remixing. Contrary to Dolby Sound, DTS Neutral:X can process incoming mono signals (1.0) and remix them for 7, 9 or 11 speakers, including ceiling or upfiring speakers. DTS Neural:X replaces DTS Neo and guarantees an audibly wider dynamic range. |
|||
T-Duck
Funktioner
Tak(1)
|
||
|
|||
|
|||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Der findes nogle meget intelligente måder at få 7.1 ud af anlægget selvom filmen er 5.1. Dolby Pro Logic II gør et fantastisk arbejde. Ift. Atmos-film, så synes jeg det er mere reglen end undtagelsen at nye folk kommer i Atmos. (Og hvis ikke, er der ligeledes funktioner som kan upmixe til Atmos. Det har meget ofte forbedret det hos mig) Der er nok nogle der synes det er fy-fy fordi man roder ved det originale signal... Men hos mig lyder det stort set altid bedre.
|
|||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ah, ja mono signal til 7,9 eller 11 højtalere. Det jo smart.
Det skal jeg da lige afprøve.
Redigeret af LofterPalle - 01-Juni-2021 kl. 12:27 |
|||
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
DTS Neural:X is similar to the Dolby Surround feature in Dolby Atmos processors in that it upmixes regular 2-channel, 5.1-channel, or 7.1-channel soundtracks to add overhead sound information when overhead speakers are detected in your system
|
|||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
|
|||
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |