|
Savner ikke atmos |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Loudness er også fedt..... Klaus
|
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig, det er et fedt band.
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er ikke sikker på, at jeg forstår dit indlæg. Er du enig i at matrixing fra 5.1 til 7.1 er ok? Eller siger du det er skidt? Det er meget nemmere at debattere på et forum hvis man skriver ting klart og tydeligt...
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skriver at det er fint at nogen er "purister" og andre gerne vil manipulere med signalet. Min egen holdning er lidt ind mellem de to punkter. Klaus |
||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6193 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har for nylig set Planet of the Apes-trilogien (Rise/Dawn/War) på UHD
Kun War havde Dolby Atmos, og det gav lyden et tydeligt løft Men ja, Atmos-effekten svinger meget fra film til film
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor jeg dog er irriteret på hustruer. De har altid ret. Så kom der atmos igen. Bare pga. Ready player one
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pas på med at sige "altid ret" husk på at det generelt er hustruer/kærester som mener at stereo og surround kan erstattes med små 3" højttalere og lignende som der skal sidde oppe under loftet, så det ikke forstyrre hendes indretning af stuen 😉 Men forstår hvad du mener, har også selv en kone som giver plads til min hobby i stuen 🙂 Frank
|
||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Atmos er ikke lavet til hjemmebrug, det er lavet for at få bedre lyd i biograferne. At det så også kommer med på udgivelser på Bluray, er vel kun et plus, men det er ikke drevet af af Bluray markedet.
Redigeret af Deschain - 05-Juni-2021 kl. 16:37 |
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
T-Duck: Af ren nysgerrighed... Har du et billede eller "tegning" af hvordan dit setup var opstillet? Dvs. placering af sides, loftshøjttalere etc?
Interessant betragtning... Er det anderledes for Atmos end de øvrige formater? Er der ikke også Atmos på nogle Netflix serier som aldrig har været i biografen? Redigeret af Jonas_h - 10-Juni-2021 kl. 09:55 |
||
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |