recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SAY WHAAAT?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSAY WHAAAT?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Emne: SAY WHAAAT?
    Sendt: 30-Juni-2011 kl. 10:02
Jeg har et rimeligt besynderligt problem, men jeg er ikke sikker på hvor problemet er.

Problemet er, at når jeg sender musik fra min bærbar (macbook pro), til min forstærker (denon), via et jack til phono kabel (argon). Så kommer der kun lyd ud af det ene højtaler, muligvis svagt ud af den anden. Men når jeg skifter fra min bærbar til min tlf, så er der lyd i begge højtalere!
Så er det jo nærliggende at tro, at det er den bærbars jack udgang det er galt med. MEN når jeg benytter hovedtelefoner, så er der lyd i begge sider!

Nogle løsnings forslag, for jeg er helt rundt på gulvet! Wacko


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 10:31
 
 Det kan tyde på, at det er Minijacken på kablet der ikke har ordentlig kontakt når det er tilsluttet PCen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Jeg har et rimeligt besynderligt problem, men jeg er ikke sikker på hvor problemet er.

Problemet er, at når jeg sender musik fra min bærbar (macbook pro), til min forstærker (denon), via et jack til phono kabel (argon). Så kommer der kun lyd ud af det ene højtaler, muligvis svagt ud af den anden. Men når jeg skifter fra min bærbar til min tlf, så er der lyd i begge højtalere!
Så er det jo nærliggende at tro, at det er den bærbars jack udgang det er galt med. MEN når jeg benytter hovedtelefoner, så er der lyd i begge sider!

Nogle løsnings forslag, for jeg er helt rundt på gulvet! Wacko
prøv evt med et digitalt minijack !
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 10:58
Det underlige er, at det faktisk har virket ganske fint i knap et års tid, vil jeg tro. så det er vel ikke noget støv eller sådan? 


Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 11:04
Problem løst, pustede hårdt ind i jack porten, og skilte stikket af, samlede det hårdt igen, og satte det hårdt i porten. Wupti lyd Hug

Meeen jeg savner nu min gamle marantz istedet for den denon...


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu