recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sådan får du Spotify på Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sådan får du Spotify på Sonos

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sådan får du Spotify på Sonos
    Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 12:55

….man installerer bare herfra: http://www.spotify.com/dk/

 

MEN: Spotify forlanger, at man har en facebook-konto, så åbn (eller opret) din facebook, inden du følger linket – så går det hurtigere med oprettelsen. På et tidspunkt bliver man spurgt, om man vil logge ind med jeres facebook-data - det gjorde jeg bare. Man skal vælge premium-abonnementet (99 kr./mnd) – det er kravet for at få adgang til Spotify og 15 mio. numre direkte fra Sonos controlleren.

 

Husk også til sidst at nedfælde Spotify-username (9 cifre), der står på skærmen, og bestil passwordet (sendes til ens mail) – username og password skal nemlig bruges, når man aktiverer Spotify i Sonos (det er altså IKKE ens facebook-usernavn og password, der skal bruges ved aktivering). Aktivering i Sonos sker således: Åbn desktop-Sonos-controllen (Sonos på pc’en), gå ind i music -> set up services -> add og vælg så Spotify i listen og tryk ’næste’ og følg anvisningerne (herunder indtastning af brugernavn og password). SÅ ER SPOTIFY AT FINDE PÅ CONTROLLEREN (og alle de enheder, hvor man har Sonos-app'en installeret: iPad, iPod Touch, iPhone).

 

Ekstra: Download også Spotifys iPhone app – så har man også adgang til de 15 mio. numre, når man er på farten væk fra hjemmets trygge Sonos-rammer.

 
/kris


Redigeret af kris - 12-Oktober-2011 kl. 17:52
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hattinglarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 13:21
Hvem betaler for trafikken når man er på farten..???
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 13:45
...det gør du via dit mobilabonnement... så tjek det på forhånd!
 
/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hattinglarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:12
OK... for med TDC play er det nemlig ikke mig der betaler da det er et tdc abonnement, der er det faktisk TDC der gør det. :-)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:36
Kan yousee play du med sonos eller squeezebox
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:38
Ikke med Sonos - ved ikke med Squeezebox, men det tror jeg nu heller ikke...

Redigeret af kris - 12-Oktober-2011 kl. 14:39
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
olandski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2011
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olandski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:54
Hi Kris. Tak for indlæget.
Et kort spørgsmål. Er dit Sonos anlæg oprettet dansk eller amerikansk?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:56
...siden i dag dansk! for nu behøver jeg jo ikke gemme mig mere!
 
/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hattinglarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:59
Har du prøvet Rhapsody..?? Det har jeg på mit nuværende setup til 10 USD om måneden. bortset fra åbenlyse mangler i dansk musik er det ganske fremragende..
 
Jeg spekulere hvordan forskellen mellem de 2 services er.
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicoleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:03
Kan Rhapsody downloade til kort og spille offline? En af forskellene er sikkert at Spotify har en fedt interaktion med Facebook. der er allerede kommet adskillige sure opstød om at man skal have FB profil for at få spotify men det sociale aspekt af spotify er fedt. Man kan f.eks. dele spillelister med FB-vennerne og den vej inspirere hindanden!
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:07
Brugte Rhapsody indtil for to måneder siden hvor mit dankort skulle udskiftes - og så røg min automatiske månedsbetaling pga nyt kortnummer... siden lykkedes det mig aldrig at snyde Sonos til at lukke Rhapsody ind igen! De to services ligner hinanden, men så vidt jeg kan se, mangler Spotify en rigtig god ting, som jeg brugte meget med Rhapsody: De prædifinerede musiklister (70'er-hit, hård rock, aktuelle hits osv.osv.osv). Så vidt jeg ved streamer Rhapsody kun 196 kbit/s mod Spotifys 320 kbit/s.
 
/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

...siden i dag dansk! for nu behøver jeg jo ikke gemme mig mere!
 
/kris

Hej Kris,

Jeg har en engelsk Spotify konto - hvordan skifter man til en dansk?
Jeg vil gerne undgå at skulle oprette alle mine spillelister igen...


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu