recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se DK priserne på Panasonic OLED TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se DK priserne på Panasonic OLED TV

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 22:34
Man må jo håbe de falder ligeså meget i pris som lgs oled gør
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 07:05
Typisk Panasonic at pumpe priserne så kunstigt op. De får det svært med de priser.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 07:08
Priserne på LG oled 2016,var nu også temmelig høje, men det gik hurtigt ned af bakke. Så det sker forhåbentlig også med panasonic, ellers sælger de jo bare ikke nogen oled tv, med mindre at de er meeeget bedre end de andre billigere oled tv.
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 08:28
I 2017 er der en del flere tv fabrikanter på banen med OLED, dog er alle jo med samme panel men med forskellige motorer/ elektronik og design, og det er her det bliver spændende. 
Personlig tror jeg at Sony kommer til at sparke r.. hvad teknik og billedet angår, meeeen jeg begynder at få små nykker omkring B&O, jeg har altid haft en forkærlighed for Bang og Olufsen og deres tv, desværre ikke siden deres CRT modeller, men det bliver spændende at se hvad de formår at få ud af et OLED Panel.

Jeg tror der bliver lagt op til en pris fight af de helt store på OLED sidst i 2017, og Panasonic bliver desværre nok ikke den store vinder her i dk.


Redigeret af Potter - 25-Februar-2017 kl. 08:36
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I 2017 er der en del flere tv fabrikanter på banen med OLED, dog er alle jo med samme panel men med forskellige motorer/ elektronik og design, og det er her det bliver spændende. 
Personlig tror jeg at Sony kommer til at sparke r.. hvad teknik og billedet angår, meeeen jeg begynder at få små nykker omkring B&O, jeg har altid haft en forkærlighed for Bang og Olufsen og deres tv, desværre ikke siden deres CRT modeller, men det bliver spændende at se hvad de formår at få ud af et OLED Panel.

Jeg tror der bliver lagt op til en pris fight af de helt store på OLED sidst i 2017, og Panasonic bliver desværre nok ikke den store vinder her i dk.

Hvis et Panasonic 65" OLED koster fra 48.000,- så tør jeg slet ikke tænke på hvad et B&O OLED kommer til at koste i den størrelse!!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Priserne på LG oled 2016,var nu også temmelig høje, men det gik hurtigt ned af bakke. Så det sker forhåbentlig også med panasonic, ellers sælger de jo bare ikke nogen oled tv, med mindre at de er meeeget bedre end de andre billigere oled tv.
Jeg tror ikke, at man vil se Panasonic - eller Sony for den sags skyld følge LG ned i pris. Jeg forstår ikke rigtigt, at LG kan sælge deres OLED TV til de priser vi ser. Der jo mange instanser, og som skal tjene penge på et produkt, inden at TV´et når din stue.

Jeg er godt klar over, at man skal have solgt 2016 produktionen, men alligevel, for mig hænger priserne ikke sammen.

Om Panasonic er så meget bedre end f.eks. LG, ved jeg reelt ikke på nuværende tidspunkt. Men det skulle ikke undre mig, at Panasonic´s billedesystemer er bedre, og måske mere "Gennemarbejde" forinden en lancering af deres TV. Time will showSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 11:43
Det ville da være dumt at sælge TV OLed med tab, så knækker de nakken ligesom Pioneer gjorde. Det må være fordi det er BILLIGT at fremstille, og så heller ikke holder særligt længe.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ville da være dumt at sælge TV OLed med tab, så knækker de nakken ligesom Pioneer gjorde. Det må være fordi det er BILLIGT at fremstille, og så heller ikke holder særligt længe.
Det kan vi ikke være uenige om.


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 14:04
Der kan ikke være nogen tvivl om hvem der har fat i den fede ende. LG er alene om produktionen af OLED paneler, så er stien jo ligesom lagt nu når flere førende mærker skal producere OLED tv.
Der er ingen af os der realt kender de faktiske priser og omkostninger, men tror mig, jeg tror bestemt ikke LG sætter penge til, mængden af solgte enheder og sikkert lavere produktionsomkostninger end Sony og Panasonics, så bør man jo står som en stærk spiller, og man bliver endnu stærkere når man også levere paneler til sine konkurrenter.
Samsung - LG - Sony ligger henholdsvis 1, 2 og 3 som de mest solgte led tv World wide, Panasonic er faktisk nede som nummer 7, overgået af mærker som Vizio og Micromax. Panasonic har tidligere ligget lige bag efter Sony. Men jeg tror efter at Panasonic stoppet Plasma produktion faldt deres salg til det omkring det halve, i 2015 var deres shipments nede på 2.89% af marked iflg. statista.com Samsung ligger støt lige over 20% og LG 12-13%.  
 
Om elektronikken, altså selve holdbarheden er direkte ringere i LG fremfor f.eks. Panasonic Sony etc. tror jeg simpelthen ikke på når, slet ikke når vi ser på mængden der er/ bliver solgt.
 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej, jeg køber ikke nyt LED, når det som jeg har er så fremragende. 

Tænk, jeg synes bestemt, at jeg har læst dén før...
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej, jeg køber ikke nyt LED, når det som jeg har er så fremragende. 

Tænk, jeg synes bestemt, at jeg har læst dén før...
Det har du bestemt ret i. Jeg lider af en indgående nysgerrighed for de nye TV - hvert år. Sådan er det. Men summa summarum, der bliver ikke købt et nyt LED i denne omgangWink 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

 
 
Om elektronikken, altså selve holdbarheden er direkte ringere i LG fremfor f.eks. Panasonic Sony etc. tror jeg simpelthen ikke på når, slet ikke når vi ser på mængden der er/ bliver solgt.
 

Holdbarheden kan du se om et til to år.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu