recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se DK priserne på Panasonic OLED TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se DK priserne på Panasonic OLED TV

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 10:55
Når alle andre skal købe paneler fra LG kunne man frygte at de må spare andre steder for at bevare konkurrenceevnen, eller også lade det koste det mere for den samme kvalitet.

Redigeret af Mefisto - 26-Februar-2017 kl. 11:07
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 11:15
Jeg har alle dage været glad for Panasonic, men aldrig lcd. Uanset, så er Panasonic da snart udelukkende et niche produkt.
De er lækre, men skal man ikke være mere end "Apple"loyal for at tage de priser til sig?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har alle dage været glad for Panasonic, men aldrig lcd. Uanset, så er Panasonic da snart udelukkende et niche produkt.
De er lækre, men skal man ikke være mere end "Apple"loyal for at tage de priser til sig?
Næh, sådan føler jeg det ikke ikke når jeg vælger Panasonic. Jeg vælger meget gerne noget som jeg synes er bedre og mere gennemarbejdede end almindelige "Folke produkter".Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 11:25
Igen - Det er ikke sådan moderne virksomheder fungerer! LG Displays er et selvstændigt selskab, som skal lave sit eget overskud. Så er det ligemeget om kunden hedder Sony, Panasonic eller.....LG! Den rabat LG's fladskærmsdel får, er mængderabat, da de køber LANGT flere displays end de øvrige producenter.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 11:33
Bromberg.

Hvis du ikke er glad for Panasonic LCD, så skyldes et at du ikke har set de seneste generationer. Jeg er glad for mit, som f.eks. ikke er sovset ind i Android-TV, som f.eks. Sony. Jeg er glad for at mit Panasonic ikke er lige så ustabil som Samsung (har været).

Det som er problemet er, at et faldskærms-TV i dag er alt, alt for billigt. De burde alle koste det, som Panasonics skærme koster. Ellers kan producenterne ikke tjene penge på skærmene. Det sker ikke i dag = producenter lukker for TV-produktionen og skærer konstant hjørner, med ringere kvalitet til følge - med forbrugeren som taberen.

Men jeg er enig, jeg frygter også lidt, at folk ikke vil betale for den kvalitet Panasonic laver, og de derfor også forsvinder fra TV-markedet...

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Bromberg.

Hvis du ikke er glad for Panasonic LCD, så skyldes et at du ikke har set de seneste generationer. 

M.v.h.

Jeg er særdeles enig. Den forskel har jeg forsøgt at gøre folk opmærksom på længe. Folk er fulde af fordomme som forlængst er historie. Det fortæller i det mindste mig meget om, hvor lidt seriøse folk er i, at følge udviklingen - det er langt mere interessant at fyre fordomme af.

Jeg synes nærmest at det er uhyggeligt at folk er så fokuseret på priser, og ikke kvalitet - og ejerglæde.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 12:04
@Hother.
og ejerglæde.
Hvorfor skifter du så TV hele tiden Wink
Mvh.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 12:06
Jeg har haft cx700 det er da det bedste lcd jeg har haft, bestemt. Men jeg har aldrig været glad for teknikken og det var heller ikke med mine gode vilje jeg  anskaffede mig det. Mit plasma stod af og jeg skulle have noget andet:).
Plasma var iøvrigt også fra Panasonic og selv før fladskærmenes tid var det foretrukne også Panasonic.
Det jeg mente var også at priserne nu udskiller sig så meget fra øvrige fabrikater, at dem de skal sammenligne sig med er eks lowe og andre i det segment.
Jeg er helt med på at det kan være priserne fra andre der er helt skæve, eller at det ER priserne der er lave, men det er slutforbrugeren vel ligeglad med. Panasonic har nu bare bevæget sig så meget op i pris at kundetyper som jeg selv hopper fra.

Jeg skal lige sige at jeg da syntes mit cx700 leverede et flot billede (har jeg også argumenteret for i anden tråd tidligere). Det er bare et andet billede end eks plasma. Andre tidligere plasmafolk vil da også bekræfte det formentlig. De var nok blevet på plasma såfremt det stadig var i handel.
Så lcd kan sagtens levere flotte billeder - bestemt. Men det har stadig sine begrænsninger. Selvfølgelig alt efter behov og forbrug.
Jeg har set cx800 serien (kalibreret) og til min smag er jeg by far langt gladere for mit billede på hvad nogen vil kalde low end oled b6 i alle henseender.
En 55" Panasonic uden Dolby vision er dyrere end oled 65 lg med hele paletten.
Side om side er jeg ikke i tvivl om at Panasonics oled performer bedre end lg's ditto. Men også med en prisseddel der er dobbelt så høj - men jeg tør godt gætte på forskellen er i det små.
At hother og andre syntes det ER mereprisen værd er da helt ok og jo blot smagssag, men menigmand dropper Panasonic (er min påstand).

Redigeret af Bromberg5 - 26-Februar-2017 kl. 12:09
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@Hother.
og ejerglæde.
Hvorfor skifter du så TV hele tiden Wink
Mvh.
Nysgerrighed og ejerglæden over at have noget af det bedsteWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@Hother.
og ejerglæde.
Hvorfor skifter du så TV hele tiden Wink
Mvh.


Ejerglæde handler ikke om, hvor længe man har et produkt.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har haft cx700 det er da det bedste lcd jeg har haft, bestemt. Men jeg har aldrig været glad for teknikken...


Panasonics "teknik" er jeg glad for, da jeg mener de laver god kvalitet. Men LCD "teknologien" er jeg også modstander af - eller ulemperne ved den.

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det jeg mente var også at priserne nu udskiller sig så meget fra øvrige fabrikater, at dem de skal sammenligne sig med er eks lowe og andre i det segment.


Jeg er så ikke helt enig. Ja, på topmodellerne er vi oppe i Loewe priser. Men bare vent, Sony's top-OLED vil garanteret også starte i de luftlag.
Panasonic laver TV i stort set alle prisklasser. Og går man udenom topmodellerne, mener jeg at Panasonic er både konkurrencedygtig og et godt valg, i mellemklassen, hvor langt de fleste TV sælges.

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg er helt med på at det kan være priserne fra andre der er helt skæve, eller at det ER priserne der er lave, men det er slutforbrugeren vel ligeglad med.


Ja, slutbrugeren kan være ligeglad, men skal så også selv leve med resultatet - ringere tv, med ringere holdbarhed, fra færre producenter = mindre konkurrence.

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har set cx800 serien (kalibreret) og til min smag er jeg by far langt gladere for mit billede på hvad nogen vil kalde low end oled b6 i alle henseender.
En 55" Panasonic uden Dolby vision er dyrere end oled 65 lg med hele paletten.


Vi er slet ikke uenige om, at OLED-teknologien performer bedre, og det er dejligt at se, at priserne er kommet ned i et spiseligt leje. Og jeg er også enig i, at jeg aldrig kunne drømme om at købe top-model LCD'er - uanset producent - når en bedre billedteknlogi fås til færre penge.
Jeg mener dog stadig ikke at Panasonic prissætter der top-LCD'er forkert. Blot at der ikke tidligere har været et alternativ, efter plasmas exit. Det kommer så nu, i form af OLED. Og her vil priserne også falde, når Panasonic har fået betalt udviklings- og produktionsomkostningerne.

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Side om side er jeg ikke i tvivl om at Panasonics oled performer bedre end lg's ditto. Men også med en prisseddel der er dobbelt så høj - men jeg tør godt gætte på forskellen er i det små.


Så er der så den usynlige faktor - kvalitet/levetid på apparaterne. Det kan ikke ses direkte, men koster også ekstra.

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:


At hother og andre syntes det ER mereprisen værd er da helt ok og jo blot smagssag, men menigmand dropper Panasonic (er min påstand).


Enig! Danskerne er blevet et krejler folkfærd, uden jordbindelse omkring hvad ting koster..

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 13:12
Sørgelig tendens! Man vil godt ha en masse funktioner og mange tomner. Men betale prisen - næh næh, vi køber sgu det billigste og skifter om et par år
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu