recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se DVD/harddisk via antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSe DVD/harddisk via antenne

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Se DVD/harddisk via antenne
    Sendt: 15-Februar-2004 kl. 23:44

Hej Alle

Man kan normalt ikke se DVD eller harddisk-optager via antennen ligesom man kunne med en VHS video. Der mangler en såkaldt modulator i DVD optagerne.

Via antenne er billedet godt nok dårligere, og der er ingen stereo lyd, men flere har aligevel brugt den mulighed til f.eks. at sende signalet fra videoen i stuen ind i børneværelset, og nu savnes denne mulighed her hvor DVD optagerne er kommet op markedet.

Jeg har fundet en ekstern modulator som ikke er så dyr (kr. 369) hos firmaet Monacor: http://www.monacor.dk/shop/ (søg på modelnummer 196960)


Med sådan en burde det igen være muligt at sende video ind i børneværelset fra en DVD- eller harddisk-optager.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SiskoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 12:35

Ville det ikke være nemmere at købe en billig DVD til det andet værelse og så bare brænde de programmer man ønsker at se over på RW skiver ?

På denne måde mister man heller ikke billedkvalitet

Til top
SiskoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 12:37

Det er lige gået op for mig at man selvfølgelig ikke kan brænde sine optagelser ud hvis man har en ren harddiskoptager :-)

 

 

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 12:58

Hej Sisko

Ja, det en ting, og børnene er som regel ligeglade med kvaliteten - hos dem er det mere indholdet som tæller Smile

Andre har skrevet, at de ikke er så vilde med at lade de mindste af børnene håndtere DVD skiver. De bliver bare ridset og ødelagt. Men den del kan man selvfølgelig løse ved at sætte den billige DVD afspiller op på en rigtig høj hylde - og sikre kablerne til/fra den godt! Big smile

Der er åbentbart mange som allerede har en installation, hvor antennen går igennem videoen i stuen, og fortsætter videre rundt i huset - så videoen dermed kan ses rundt omkring i huset via antennekablet (børneværelser, soveværelse, andet). De bliver ofte skuffet når de erstatter videoen med en DVD- eller harddisk-optager som ikke har den mulighed.

Mit forslag hidtil har også været at købe en billig DVD-afspiller ind til børneværelset, men måske er der flere børneværelser, måske vil de helst undlade at børnene skrammer de dyre Disney DVD'er, måske har man kun en harddisk-optager, så kan denne løsning med en modulator måske være mere handy Smile

En anden løsning jeg også tidligere har foreslået er trådløs overførsel. Billedet bliver ikke bedre end via antenne, men der er til gengæld stereo-lyd og mulighed for at fjernbetjene DVD- og harddisk-optageren igennem det trådløse (så man kan sidde inde i børneværelset og fjernbetjene enhederne i stuen). Til nogle af disse trådløse sæt kan man købe flere modtagere, så flere værelser kan se med.

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 14:41

Hvis du i forvejen har en satelitmodtager eller videobåndoptager kan du bare sløjfe signalet derigennem og på denne måde bruge et af disse apparater som modulator. Her kan vist de fleste være med uden ekstraudgift. Jeg bruger selv min udtjente satelitmodtager til formålet. Den tænder oven i købet selv, når den modtager signal fra en ekstern kilde.

Flemming

Til top
marvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 15:29
hej .man kan da ikke bruge satelitmodtageren til at formidle dvd signalet med som man kunne med VHS , eller er det mig der tager fejl?
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 15:34
Jo nogle satellitmodtagere har scart stik for f.eks. video og så også mulighed for at vælge video in fra denne via fjernbetjeningen. Men det er ikke generelt for satmodtagere, at de har denne mulighed, og jeg skal heller ikke sige, at alle der har det, også sender det ud på rf modulator udgangen.

Redigeret af boborg
Til top
marvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 15:47
jeg har en samsung 9500 digitalmodtager , ved du om den kan
Til top
Kelvin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2004
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 21:10

Er det muligt at køre signalet fra DVD'en gennem enten video eller selector? (jeg har ikke scart-stik i mit tv)

Mvh - Kelvin

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 21:51

Hej Kelvin

Ofte er det ikke muligt at køre et DVD signal igennem en video pga. kopi-beskyttelsen macrovision. Denne påvirker også videoen selvom det er via scart, og billedet kan derfor være ubrugeligt for købe og leje DVD'er.

Det siges at de løse modulatorer ikke har det problem, altså at de godt kan bruges til DVD i alle former. Men dette har jeg ikke selv prøvet endnu.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2004 kl. 22:19
Nej ved desværre ikke om samsung 9500 kan. Hvis der ikke er en VCR knap eller lign. på fjernbetjeningen eller synlig mulighed for at skifte i modtagermenuen, så kan den nok ikke.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2004 kl. 15:22

Hej Marvig

Hvis din Samsung har RF in og out er jeg 99,9% sikker på den kan. Slut scartkablet fra din DVD afspiller/harddiskrecorder til satelitmodtagerens VCR indgang og antennekablet videre fra satelitmodtageren til TV. Lav nu en kanalsøgning på TVet til det finder det signal du afspiller fra DVDen/harddiskrecorderen.

Flemming

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu