Hej med jer
Lige et spørgsmål. Jeg har netop fået min første projektor og ville lige høre jer om råd mht. tilkobling af denne.
Jeg har egentlig to udfordringer:
1. Min receiver har kun én HDMI out
2. At se TV på projektoren
I dag (inden projektoren) er min forstærker centrum for setup. Alle eksterne enheder er forbundet til den via HDMI. So far so good.
Ad.1) Min forstærker har kun én HDMI out. Hvis jeg så f.eks. vil se blu-ray på enten TV eller projektor, så skal jeg have fundet mig en splitter med to HDMI out. Har I nogen anbefalinger mht. hvilken splitter der er værd at købe?
Men des mere jeg tænker over det, så kan det jo være at det slet ikke bliver aktuelt, da når man først har anvendt projektoren til blu-ray, medie-center etc., så vil man aldrig anvende TV til andet en alm. fjernsyn længere
Ad.2) Det er straks et større issue her. Hvis jeg nu engang i mellem ønsker at se fjernsyn på projektoren (f.eks. SuperBowl og lign.), så skal jeg jo på en eller anden måde have signalet til denne. Men i dag har jeg ikke nogen ekstern boks for at styre TV signal. Signalet får jeg via Stofa og CAM modul er direkte isat TV'et. Men hvordan gør jeg det smartest, at fjernsyn kan ses på enten TV eller projektor? Er det Zaptor vejen man skal gå eller har I andre forslag? Hvor mange HDMI out har en Zaptor egentlig?
Hvad gør I for at kæde det hele sammen?
På forhånd tak :o)