recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector kortgebyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector kortgebyr

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Emne: Selector kortgebyr
    Sendt: 28-November-2007 kl. 09:32
Jeg har lige skrevet dette til Yousee:

Jeg har Yousee kabel-tv/fuldpakke og har haft Selector det sidste år. Jeg har lige modtaget regning for Selectorkort på kr. 224,-

Det beløb kan jeg ikke få til at stemme med de 199,- man får oplyst på jeres hjemmeside og det beløb jeg gav sidste år som også var 199,-
Jeg synes det er groft at Yousee uden videre tørrer et horribelt administrationsgebyr (næsten 13% oven i ydelsens værdi) af på kunden uden at oplyse om det.
I enhvert resspektabelt firma er den slags indregnet i den pris der oplyses til, og opkræves af kunden.

Jeg vil undersøge om det overhovedet er lovligt, men det vil klæde Yousee at komme med en rigtig god forklaring eller betale de 13% tilbage.

Er der andre der også føler sig tørret af Yousee...Angry

Redigeret af MortenBby - 28-November-2007 kl. 09:32

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 09:43

Tdc/yousee har vist ændret taktik i en væsentlig grad. Eksempelvis har de, udover en enorm prisstigning, lige skåret voldsomt ned på betalingsfristen.

Jeg ved ikke helt hvad det er der foregår i det firma, men det lader til at de er ved at være godt presset på priserne. Så nu skal der hentes ind, hvor det er muligt.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 09:49
Mht. pakkepriserne, så skyldes de prisstigninger hos hovedsageligt Viasat
samt TV 2 Sport (også Viasat).

Mht. de 224 så lyder det som om du betaler via Girokort, og der har da så
vidt jeg kan huske da altid været gebyr på - det er noget langt de fleste gør.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 10:09
Min svigermor har lige købt et selectorkort. Hun betalte det kontant i butikken. Alligevel har hun lige gået en opkrævning fra YouSee på 25 kroner i administrationsgebyr. Jeg synes, det er groft.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Min svigermor har lige købt et selectorkort. Hun betalte det kontant i butikken. Alligevel har hun lige gået en opkrævning fra YouSee på 25 kroner i administrationsgebyr. Jeg synes, det er groft.

Ja, det lyder om muligt endnu værre.
De 25,- er jo ikke noget der vælter nogens budget men tænk hvor mange penge Yousee tjener på det; om et par år skal alle jo have digital modtager. Jeg afventer nu Yousee's svar som jeg vil gengive her i forum.

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 11:07
Betaler du via giro?

Det fremgår af deres betingelser at der er 25,- i gebyr, medmindre man er
tilmeldt BS.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 11:13

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det fremgår af deres betingelser at der er 25,- i gebyr, medmindre man er tilmeldt BS.

Skal ikke kunne sige, om et sådan gebyr er lovligt (vil jeg tro det er), men hvem i dagens Danmark er ikke tilmeldt Betalingsservice?!

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Betaler du via giro?

Det fremgår af deres betingelser at der er 25,- i gebyr, medmindre man er
tilmeldt BS.

Det gælder åbenbart også hvis man betaler kontant

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 11:50
Jeg har kun haft Selector 1 år og betalte første gang for kortet sammen med Selectoren i en radiobutik, så jeg har ikke rigtig haft chancen for at tilmelde til BS som jeg ellers bruger. Og som det fremgår så skal der åbenbart betales gebyr selv om man betaler kontant, hvilket jeg dog ikke skulle sidste år...??

Lunddal: Jeg ringede faktisk for et par uger siden til Yousee og spurgte hvordan man fornyede sit Selectorkort og de svarede jeg ville få en opkrævning. De sagde ikke noget om at opkrævning pr. giro ville koste 25,- derfor er jeg noget sur over deres "serviceDead". Hvor har du i øvrigt set disse betalingsbetingelser for Selectorkort? jeg kan ikke se dem nogen steder, men de er vel godt gemt væk og skrevet med mikroskrift...

Morten

Til top
steenm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juli-2004
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 11:55

Mit Pioneer 427XD blev sammen med min Selector stjålet ved et indbrud for et halvt år siden.

Jeg ringede til TDC for at meddele at den var stjålet og de måske skulle lukke kortet. der var stadig et halvt år tilbage til nyt gebyr skulle betales.

1 måned senere opdagede jeg , at der blev opkrævet et gebyr på 199 kr til TDC på min PBS-opgørelse.

De 199 kr var en erstatning fordi, man skulle levere kortet tilbage, nå abonnement ophører. Det står med småt i betingelserne.

Jeg brokkede mig gevaldigt; men der var intet at stille op. De var så frække at foreslå at få min forsikring til at dække. Det vil de absolut ikke!  

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af steenm steenm skrev:

Jeg brokkede mig gevaldigt; men der var intet at stille op. De var så frække at foreslå at få min forsikring til at dække. Det vil de absolut ikke!  

Hmm, det skal din forsikring sådan set dække. Så på den led har TDC ret.

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af steenm steenm skrev:

De 199 kr var en erstatning fordi, man skulle levere kortet tilbage, nå abonnement ophører. Det står med småt i betingelserne.

Hmm, hvis kortet har en værdi af 199,- kr, er det vel ganske rimeligt at TDC opkræver dig de penge (du fik vel et nyt kort?).

Men jeg kan da ikke forstå at dit forsikringsselskab ikke vil betale - kortet (til en værdi af 199,-) er da blevet stjålet fra dig...

-Kent
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu