recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector kortgebyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector kortgebyr

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Hvor har du i øvrigt set disse betalingsbetingelser for Selectorkort? jeg kan ikke se dem nogen steder, men de er vel godt gemt væk og skrevet med mikroskrift...

Nederst på deres side med priser:

"Priserne er ved betaling via BS, ved giroindbetaling opkræves et betalingsgebyr på 25 kr."

På baggrund af dette bør man nok brokke sig hvis man bliver opkrævet 25,- ved betaling i butikken.

Redigeret af lunddal - 28-November-2007 kl. 12:08
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Min svigermor har lige købt et selectorkort. Hun betalte det kontant i butikken. Alligevel har hun lige gået en opkrævning fra YouSee på 25 kroner i administrationsgebyr. Jeg synes, det er groft.

Den idioti har jeg også været på. Jeg kontaktede TDC og sagde at deres administrationsgebyr var deres eget problem ved min personlige afhentning- Hvis opretholdte deres krav, så ville jeg tilsende dem et gebyr for afhentning af kortet.

TDC frafaldt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvor har du i øvrigt set disse betalingsbetingelser for Selectorkort? jeg kan ikke se dem nogen steder, men de er vel godt gemt væk og skrevet med mikroskrift...

Nederst på deres side med priser:

"Priserne er ved betaling via BS, ved giroindbetaling opkræves et betalingsgebyr på 25 kr."

Ganske rigtigt skrevet med mikroskrift og gemt godt væk...men der står "Abonnementerne er uopsigelige de første 6 måneder. Priserne er ved betaling via BS, ved giroindbetaling opkræves et betalingsgebyr på 25 kr."

Man forledes til at tro at det kun går på kanalabonnementer og ikke selectorkortet da betalingen herfor betegnes som "gebyr".

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 12:31
Seriøst... det er 25 kr. Du kunne have tjent flere penge, på den tid du har brugt det her...
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af guvernator guvernator skrev:

Seriøst... det er 25 kr. Du kunne have tjent flere penge, på den tid du har brugt det her...

Det er til gengæld en useriøs holdning. Jeg tror ikke det er prisen men derimod princippet der skal fokuseres på her.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 12:57
Alle virksomheder, jeg er stødt på, som benytter sig af BetalingsService
opkræver et gebyr, hvis man ikke vil benytte det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 13:11
Hvis jeg skal en tandlægeregning med girokort som jeg sender til banken koster det 6 kr i gebyr. Jeg synes det er et problem at et firma som YouSee der har næsten monopolagtig status kræver så voldsomt en overpris.
Jeg mener der engang var tale om at fastsætte grænser for denne slags gebyr, og jeg mener - uanset beløbets ringe størrelse - at grænsen er overskredet her.

Redigeret af MortenBby - 28-November-2007 kl. 13:12

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Min svigermor har lige købt et selectorkort. Hun betalte det kontant i butikken. Alligevel har hun lige gået en opkrævning fra YouSee på 25 kroner i administrationsgebyr. Jeg synes, det er groft.

Ja, det lyder om muligt endnu værre.
De 25,- er jo ikke noget der vælter nogens budget men tænk hvor mange penge Yousee tjener på det; om et par år skal alle jo have digital modtager. Jeg afventer nu Yousee's svar som jeg vil gengive her i forum.

Jeg har lige købt et ekstra kort til vores nye Sony T3000 med DVB-C. Ca. 14 dage efter jeg havde købt og betalt kortet i den lokale 2tal butik fik jeg også et girokort på 25 kr. ind ad døren. Jeg ringede til YouSee og fik at vide at jeg bare skulle smide det til skraldespanden. Det gjorde jeg så.... Det er totalt langt ude det de har gang i.

Jeg har haft præcist den samme oplevelse.

Mvh

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 13:19
25 er inden for grænsen - jeg mener at omkring 50 kroner er godkendt som grænsen.

Derudover har de 6 kr. du betaler for at betale med girokort intet med dette gebyr at gøre. Det er et gebyr for håndtering af din betaling samt håndtering af faktura m.m.

Gebyret har i øvrigt heller intet med fakturaens størrelse at gøre.

I bund og grund bør man jo læse de betingelser der er for det køb, man nu foretager sig.

Fra YouSee's abonnementsvilkår:

"YouSee er berettiget til at opkræve et omkostningsbestemt gebyr, hvis kundens regning ikke er tilmeldt PBS."

Redigeret af lunddal - 28-November-2007 kl. 13:22
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Derudover har de 6 kr. du betaler for at betale med girokort intet med dette gebyr at gøre. Det er et gebyr for håndtering af din betaling samt håndtering af faktura m.m.

Ja, de 6 kr. er bankens gebyr for håndtering af betaling, og når en gebyrgrib som Danske Bank kan "nøjes" med 6 kr hvad siger det så ikke om Yousee...

Morten

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 16:31
Banken skal ikke udskrive og sende en faktura til dig, hvorefter betalingen skal håndteres og bogføres.

Hold nu op, 25 kr. er i den lave ende af diverse administrationsgebyrer.

Prøv at tjekke hvad dem du har tilmeldt BS koster, hvis de skal sende et girokort i stedet,.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 19:11
Kære Lunddal
Jeg tror ikke rigtig du fatter hvad jeg er irriteret over, så her et par sammenligelige eksempler:

Hos min nævnte tandlæge udskriver de efter behandling faktura og spørger mig om jeg vil betale med det samme eller have et girokort; beløbet er det samme og der kommer ingen ekstraregning.

I det firma jeg arbejder i sælger vi bl.a. håndbøger. Når vi opgiver prisen skriver vi ex. moms og ekspeditionsgebyr. Hvad det er kan folk hurtigt få oplyst - i modsætning til Yousee tager vi telefonen!

Begge dele er ærlig snak, man får oplyst et beløb man kan forholde sig til - man kan skifte tandlæge hvis de er for dyre eller lade være med at købe håndbogen.

Hos Yousee ved de mange er afhængige af deres service hvis de vil se tv og det udnytter de som det fremgår til det yderste. De lusker det ind ad bagdøren og satser på folk ikke brokker sig da det høje gebyr jo kun skal betales én gang om året. Sandsynligvis ikke ulovligt men dårlig forretningsmoral.
Hvis du synes de er et lødigt firma, så tag et kig på den massive kritik TDC-bredbånd fik for i lange tider at udnytte deres monopol på internetopkoblinger - minimal bitrate til skyhøje priser.

Ja, måske er 25,- i den lave ende af de ågerbeløb man efterhånden er vant til, men gang det beløb med Yousee-afhængige TV-seere, så er det ikke så lidt endda de tjener.
Det er heller ikke så mange penge den enkelte i øjeblikket taber på statens famøse aftaler om nordsøolien, men spørg A.P.Møller hvorfor de griner hele vejen ned til banken.

Redigeret af MortenBby - 28-November-2007 kl. 19:40

Morten

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu