|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Jeg har da på nuværende tidspunkt forbundet min DVD med selector og det virker fint, jeg kan sagtens se film på fjernsynet...
|
|
![]() |
|
klander ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
![]() |
Okay så lærte man noget ny |
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
![]() |
|
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
He, he... kunne i så ikke lære mig noget nyt. Jeg skal jo have billedet fra DVD direkte over i fjernsynet kan jeg forstå, og til det skal jeg så bruge et stik af en vis længde. Er det nok kun at købe det gule stik, er det ikke alt man skal bruge for at overføre billedet?? Lyden skal jeg ikke have med over i fjernsynet, da DVD'en ryger ud over Surround. |
|
![]() |
|
![]() |
Er det ikke nok, eller skal jeg have noget bedre for at få det optimale billede??
http://www.blackbox.dk/products/detail_products/detail_produ ct.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441766614&FOLDER%3C%3Ef older_id=2534374302031950&bmUID=1141569796307&bmLoca le=da_DK |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Det kommer nok an på, hvem "man" er... Man kan nemlig godt forbinde en DVD-afspiller eller andet med SCART output til sin Selector - der er video in på både de gamle og de nye. Man trykker på R (RETUR) på de gamle og skifter mellem hhv. TV, video-input og Selector-program i en cyklus. På displayet vises hhv. tu, magn * og alm. tal. På Sagem 60 taster man "firkantet skærm med pil" ved siden af mute for at opnå det samme. Det står også på side 24 under 7-7 i manualen. Og ved TV- og video-input blinker LED'en orange-gult. *Sagem, der har fremstillet alle Selectorer, er jo fransk og på fransk hedder en videobåndoptager Magnétoscope |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Der er også S video på DVD'en, er det bedre end hvis jeg køre det ud med det gule stik, hvis ja, hvilket stik skal jeg så have for at forbinde DVD'en og TV'et?
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej extreme12, Brug ikke gult stik - det er composite, der er temmelig ringe. Blødt og lettere uskarpt. S-video er langt bedre. Skarpere, bedre kontrast og renere farver. Kan du ikke bare bruge det medfølgende SCART-kabel (fra kassen med Selectoren) til at forbinde din DVD til Selectoren? Eller et bedre, der også er skråt? Der skulle være plads til to kabler, forudsat, de begge kører skråt. Det ene skal som regel bare sættes i før det andet. Hvis ja: Sæt din DVD-afspiller op til at sende S-video (kaldes også S-VHS) ud gennem SCART-udgangen. Og sæt din Selector til at acceptere S-VHS ind. (se manual side 13 under 5-2). Brug så mit forrige svar m.h.t. kildevalg. Der skulle ikke være mere til det, du har jo kablerne! Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Carser: Den mulighed har jeg jo ikke, når jeg ikke har scart udgang på min DVD afspiller...? Jeg bliver vel nød til at købe et stik der har s-video der går ud fra DVD'en, og ender ud i et scart stik, som jeg kan smide i Selectoren? |
|
![]() |
|
![]() |
Vil jeg fx kunne bruge det stik, til at smide mellem min Selector og DVD? Noget helt andet. Er løsningen med at smide den mellem Selector og DVD lige så god som at sætte DVD direkte i TV? |
|
![]() |
|
![]() |
På min DVD står der under S-video udgangen "DVD only". Aner ikke hvorfor de skriver dette, det giver vel sig selv...?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen. Carser: Den mulighed har jeg jo ikke, når jeg ikke har scart udgang på min DVD afspiller...? Jeg bliver vel nød til at købe et stik der har s-video der går ud fra DVD'en, og ender ud i et scart stik, som jeg kan smide i Selectoren? Har jeg misforstået dig i dit første indlæg? Der skriver du selv om SCART mellem DVD og Selector. Nu skriver du, du ikke har SCART-udgang på din DVD-afspiller. Jeg anede ikke, der fandtes DVD-afspillere uden SCART udgang her i Danmark, ja i hele Europa! SCART kaldes også euroconnector. Vil jeg fx kunne bruge det stik, til at smide mellem min Selector og DVD? De kabler, du linker til, er perfekte til formålet. Noget helt andet. Er løsningen med at smide den mellem Selector og DVD lige så god som at sætte DVD direkte i TV? Om løsningen: Øh...mener du ikke at den er Selectoren, du smider ind i signalvejen mellem DVD og TV? Det er ihvertfald det, jeg foreslår. Og jo, den er lige så god, bare det er S-video, du bruger og i et godt kabel - ellers ville jeg ikke nænne at foreslå det. RGB kan i kortere kabler være lidt bedre, men du skriver jo, du ikke har SCART ud fra din DVD og så er RGB udelukket medmindre det er en mange år gammel Philips, du har. På min DVD står der under S-video udgangen "DVD only". Aner ikke hvorfor de skriver dette, det giver vel sig selv...? Det var jeg også lige ved at tro, men så kom jeg på, at du ved afspilning af musik-CD nok ikke får noget ud på S-video udgangen. |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har IKKE scart udgang på min DVD. Det er en Sony købt i DK, men den er snart ved at være nogle år gammel, men det virker stadig fint. Så hvis jeg køber det et stik med S-video udgang og scart indgang og smider mellem min DVD og Selector og sætter dem op med det som du skriver, så skulle der ikke være nogle problemer? Det kabel som jeg har linket til, er det en ordentlig kvalitet? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |