recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector og scartstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector og scartstik

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 22:53

Hej igen,

Jamen så har din DVD-afspiller til min store overraskelse ikke SCART.  

Jeg regnede bare med det, min gamle Sony har f.eks. 2X SCART og så skrev du i første indlæg: Imellem min Selector og DVD'en skal jeg også have et scartstik.

Dine 3 nyeste spørgsmål besvaret i rækkefølge:

• Nej, ingen problemer.
  • Det ser det bestemt ud til at være - jeg skrev også "perfekt til formålet".
  • Naturligvis - i en menu eller bagpå med en omskifter. Det kommer an på model - tjek hellere i manualen. Eller prøv dig frem, der sker intet ved det - enten er der allerede S-video signal på udgangen eller også er der ikke.
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2006
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 09:13

Jeg har haft skrevet til AV-connection, her er hvad de skrev tilbage på nedenstående spørgsmål:

"

Det kan du måske godt, der der dog ikke lyd med i kablet og den bedste forbindelse opnåes med et rent Scart, da det kan tage RGB. Hvis du skal bruge selectoren til videreføring til dit TV, så bør du vælge 2 scart kabler, da selectoren i hvert fald kan sende RGB gennem Scart 1 og den kan 100% ikke konverter et S-Video signal til RGB ved gennemsløfning; og TV understøtter aldrig S-Video og RGB i samme scart indgang.

Kvaliteten af ClickTronic kablerne er i den øvre mellemklasse og til det formål får du ikke noget meget bedre kabel."

Hvad siger du til det Carser??

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 09:58

Ja, det gør vel ikke noget, lyden ikke kommer med, da du sender lyden direkte fra DVD til anlæg. Så du kan vel godt bruge det kabel S-video til Scart, du har kigget på. Hvis der er S-video indgang på selectoren, så kan du bruge et rent S-video kabel (jeg har et liggende som jeg evt. godt vil sælge).

Derudover forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare sætter DVD'en direkte til fjernsynet i stedet for gennem selector - men jeg kan jo have overset noget.  Ja - jeg havde overset noget - afstanden mellem Selector, DVD og fjernsyn...

Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja, det gør vel ikke noget, lyden ikke kommer med, da du sender lyden direkte fra DVD til anlæg. Så du kan vel godt bruge det kabel S-video til Scart, du har kigget på. Hvis der er S-video indgang på selectoren, så kan du bruge et rent S-video kabel (jeg har et liggende som jeg evt. godt vil sælge).

Derudover forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare sætter DVD'en direkte til fjernsynet i stedet for gennem selector - men jeg kan jo have overset noget.  Ja - jeg havde overset noget - afstanden mellem Selector, DVD og fjernsyn...

Der er ikke S-video indgang på Selectoren. Er der nogen forskal på om jeg sætter DVD og Selector sammen i stedet for DVD og TV??

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:35

[/QUOTE]

Der er ikke S-video indgang på Selectoren. Er der nogen forskal på om jeg sætter DVD og Selector sammen i stedet for DVD og TV??

[/QUOTE]

Slet ingen der kan forklare mig forskellen på om jeg gør det ene eller det andet??

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Jeg har haft skrevet til AV-connection, her er hvad de skrev tilbage på nedenstående spørgsmål:

"

Det kan du måske godt, der der dog ikke lyd med i kablet og den bedste forbindelse opnåes med et rent Scart, da det kan tage RGB. Hvis du skal bruge selectoren til videreføring til dit TV, så bør du vælge 2 scart kabler, da selectoren i hvert fald kan sende RGB gennem Scart 1 og den kan 100% ikke konverter et S-Video signal til RGB ved gennemsløfning; og TV understøtter aldrig S-Video og RGB i samme scart indgang.

Kvaliteten af ClickTronic kablerne er i den øvre mellemklasse og til det formål får du ikke noget meget bedre kabel."

Hvad siger du til det Carser??

Et fint svar. En god idé, at du også skrev til dem. Men de anbefaler jo også ren SCART m/RGB, og det siger du, du ikke har mulighed for.  

Det stemmer - desværre - at Selectoren ikke kan konvertere S-video til RGB. Og så er vi tilbage til composite - eller at der må findes en anden løsning.

Jeg synes, du skal lade AV-Connection rådgive dig. De har både en wizard på deres webside, en masse erfaring og kan måske komme med løsningsforslag, jeg ikke selv kunne komme på.

Pøj med det!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu