Bør jeg være bekymret?
Jeg syntes, at min signalstyrke ligger meget lav - eks.:
DR1: 116
TV2: 76
BER viser godt nok < E8 (grøn firkant), men så sent som i sidste uge var der flere kanaler som jeg ikke kunne modtage via Selector. Fejlmeldte til TDC som sendte flg. svar retur:
"Problemet skyldes efter al sandsynlighed indstråling. Fænomenet forekommer, når Selectoren er tilsluttet til kabelnettet med et utilstrækkeligt afskærmet antennekabel. Hvis du skifter antennekablet ud med et nyt dobbelskærmet antennekabel med støbte stik, og sørger for, at Selectoren ikke står for tæt på andre elektroniske apparater / trådløst udstyr, vil du med stor sandsynlighed kunne afhjælpe fejlen".
Nu er det sådan, at jeg for nyligt har skiftet mit antennekabel til et kvalitetskabel, så den med "utilstrækkeligt afskærmet antennekabel" køber jeg ikke. Tværtimod har en tekniker fra et kabel TV firma hjulpet mig med montering af stik m.v (professionel montering). Jeg har heller ikke tilsluttet trådløst udstyr i nærheden af Selector`en. Derimod hælder jeg mest til en for lav signalstyrke - hvad mener I om det? Hvordan løser jeg evt. problemet?