recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Seneste DR TV avisen kan ikke streames fra Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Seneste DR TV avisen kan ikke streames fra Samsung

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacob1712 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2008
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacob1712 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Seneste DR TV avisen kan ikke streames fra Samsung
    Sendt: 12-Marts-2021 kl. 20:56
Hej

Jeg oplever på mit Samsung Serif TV 2019 model at der er visse Danmarks Radio udsendelser jeg ikke kan streame via DR app'en (smartTV app'en)  
Det er konsekvent den seneste TV avisen når den bliver publiceret. Så snart der kommer en ny udsendelse, så virker den som jeg blev afvist på.  
TV'et skriver noget a la. "Dette medie kan ikke afspilles på TV, prøv via et andet device"
Det er også få andre udsendelser hvor problemet opstår, men jeg har ikke en rød tråd her. Seneste Gurli gris sæson opleves det samme, svarer alle episoder i sæsonen. 

 Nogen idé hvad der skyldes? Lægger DR først et kompatibelt format ud senere eller er den blot ikke tilgængelig for smartTV, men kun fra mobiltelefon mv?

Tak for hjælpen


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 21:46
Direkte udsendelser skal først konverteres og forsynes med undertekster, før de kan streames. Som regel nås det ikke samme dag.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 22:17
 Når der kommer den meddelse. "Dette medie kan ikke afspilles på TV, prøv via et andet device." Så skyldes det også at indholdet er DRM beskyttet, og det kan TVet ikke afspille, det kan derimod en PC og medieafspillere klare uden problemer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 22:17
Hej.

Jeg ser tit TV-Avisen fra en Chrome Browser på min PC.

For nogle få uger siden skete der nogle ændringer, så at jeg ikke kan streame en TV Avis, der er begyndt for nogle få minutter siden.

Men det løser jeg ved, at gå ind i Kategorier, A-Å, og finde TV-Avisen under T. Så kan den streames med, det samme og fra begyndelsen.

Jeg ved ikke om det er det samme du oplever?

Ellers kan du måske prøve, at streame fra dit TV's Browser.

Hilsen Carsten.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 22:52
Ja ok, jeg ser også ofte TVA fra min iPad. Det jeg har erfaret, er at der ikke kan streames direkte udsendelser på et TV, kun optagede
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 01:34
Chromecast med Google TV kan afspille TV avis live og alle andre direkte udsendelser og vise dem på TV-skærmen direkte.

Samme løsning vil virke med appen installeret på en telefon og så caste det til f.eks. en Chromecast.
Til top
jacob1712 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2008
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacob1712 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 06:09
HEJ Allesammen

Tak for de mange gode svar, jeg kan høre at jeg ikke er den eneste der oplever det. Jeg bruger også min chromecast via mobilen når det kniber. 

Jeg tror jeg vil henvende mig til DR og høre det er noget de har tænkt sig at gøre noget ved. 

Vh

JACOB



Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 09:45
 De må ikke gøre noget med hensyn til DRM i de tilfælde hvor det gør sig gældende, det er noget der forlanges af ophavsretslige grunde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 De må ikke gøre noget med hensyn til DRM i de tilfælde hvor det gør sig gældende, det er noget der forlanges af ophavsretslige grunde.
Jo men TVA, Deadline og Debatten er jo egenproduktion, så ingen rettighedshavere uden for TV byen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 10:15
 Klart nok, kan heller ikke tro at det er DRM der gør sig gældende i de tilfælde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


For nogle få uger siden skete der nogle ændringer, så at jeg ikke kan streame en TV Avis, der er begyndt for nogle få minutter siden.

Hilsen Carsten.


Jeg tror, at DR appen har fået en bug med en opdatering. Jeg oplever det samme med min Chromecast som Carsten og det problem mener jeg ikke har været der tidligere.
Det sker kun, hvis jeg lige er et minut eller to for sent ude med at få startet programmet - jeg løser det så ved at gå ud af appen og prøve igen.
Det sker, at jeg skal gøre dette to-tre gange inden det lykkes og så kører programmet.

Noget kunne tyde på, at programmet enten ikke må være begyndt endnu eller skal have kørt et (kort) stykke tid, når man bruger appen, før det kan streames.

Da Chromecast med G-TV kører på mere eller mindre samme måde som et smart-TV, må det næsten være appen, der er skyld i problemet


Redigeret af Erik K - 13-Marts-2021 kl. 22:54
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 10:50
Har et ældre Samsung 6000 fra 2016 og har været nødsaget til at afinstallere DR-appen. Den gjorde hele mit TV buggy, hvor det begyndte at skifte input af sig selv, frys og skulle slukkes helt for at virke igen, så jeg kan forestille mig det er Dr- app der har en bug
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu