|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Det er korrekt, men at the end of the day når vi gør listen op med software som kan installeres på en Windows server og en Linux server, så er jeg ret sikker på at der vil være mere frihed til at vælge på Linux. Det var sådan set min eneste pointe, ikke at Linux servere nødvendigvis er bedre end Windows ditto. Redigeret af JesperLund - 08-Januar-2009 kl. 14:47 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
mark.vesterskov ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
||
Jeg vil på ingen måde erklære mig uenig - jeg har også en linux box stående selv, men for den gennemsnitlige bruger, vil det grafiske interface og genkendeligheden i windows være langt nemmere at benytte end command-line linux, som de fleste "servere" jo kører med. |
|||
![]() |
|||
P. Holm ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
||
Jeg har selv gået med præcis de samme overvejelser, og var tæt på at købe en NAS. Desværre skal man have en ret stor NAS for at kunne trække nogle af de større applikationer - f.eks. squezzecenter 7 (som sender billeder til duet-remoten). Derfor har jeg nu valgt at gå efter en WHS løsning istedet - jeg orker ikke at give mig i kast med linux/unix. Jeg har bestilt en picoPSU (100% lydløs), et intel bundkort med Atom processor og 1 GB ram - alt i alt incl. fragt under 1.200 kroner! Jeg har så også bestilt en gratis 120 dages fuld prøveversion af WHS hos microsoft, og jeg har harddisk. Så alt i alt er jeg klar for under 1.200 kroner! Så er der rigelig processor kraft til at køre eksempelvis squeezecenter 7, og streame HD materiale til forskellige steder i husstanden. På sigt skal jeg se ofre 7-800 kroner på WHS og 700 på en 1 TB harddisk... |
|||
![]() |
|||
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
||
jeg blander mig lidt. *g*
hvad med strøm. her tænker jeg på NAS vs en WHS? sådan et bundkort med atom processor bruger vel ik alverden? |
|||
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
||
Nej atom processoren bruger ikke meget strøm - det gør alle de andre komponenter på motherboardet desværre! 30W Kik evt. på en simpel Synology NAS - evt. en brugt. Du kan jo kikke på nogle af deres Video Tutorials Redigeret af kim.t - 08-Januar-2009 kl. 19:03 |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
||
Det kommer jo an på hvilket Atom-baseret setup man vælger. Hvis man vælger et med Atom N270 + 945GSE + ICH7M som fx MSI MS-9830 får man et noget lavere strømforbrug - og ingen blæser... |
|||
![]() |
|||
P. Holm ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
||
Mit setup med 1 stk HD, 1.6 GHz Atom processor, 100 Mbit LAN og 1 GB ram kommer til at bruge lige under 30 watt! Til sammenligning bruger en Synology 207+ 32.7 watt og larmer 30.5 db. En 1TB WD caviar green HD bruger ca. 5 watt (som så skal ligges oven i de ca. 30 watt hvis man vil køre med to stk HD, som i 207+), så en WHS vil altså bruge lidt mindre eller lidt mere strøm end en brugbar NAS alt efter setup, men har IMO mange flere muligheder end en NAS. |
|||
![]() |
|||
PSkyum ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() |
||
@P.Holm
Vil du ikke linke til de dele du har bestilt? Jeg gad dælme også godt igang med en WHS, men har ikke kunnet tage mig sammen til at bestille endnu. |
|||
42-PZ85 - Harmony One - 5 x Monitor Audio Radius - Marantz SR-4002 - PS3
|
|||
![]() |
|||
r00t ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2009 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
||
Jeg er ellers meget frisk på at lærer at rode med Linux. Hvis det har en masse andre lækre features end Win har. :)
|
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Sidstnævnte er inklusiv diske... Redigeret af tipsen - 08-Januar-2009 kl. 23:37 |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Er støj en faktor i forbindelse med en 'server'?
Vi taler jo ikke om en enhed, som skal stå fremme?! Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Hovedpine, frustrationer og meget lange nætter foran computeren istedet for at se film
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |