recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger folk med FloppyDTV eller FireDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSøger folk med FloppyDTV eller FireDTV

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 10:33

Pt. forsøger jeg bare at finde ud af, hvad med kan med det her tvkort, og selvfølgelig også hvad man ikke kan.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Pt. forsøger jeg bare at finde ud af, hvad med kan med det her tvkort, og selvfølgelig også hvad man ikke kan.

Kan du fortælle lidt om hvad for nogen danske kanaler der ikke har hardcodet undertekster, altså hvilke kanaler der ikke har undertekster når man benytter DVB-C.

Jeg overvejer selv DVB-C og vil gerne vide om de danske kanaler har hardcodet undertekster, det er praktisk talt kun dem jeg ser alligevel..

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Kan du fortælle lidt om hvad for nogen danske kanaler der ikke har hardcodet undertekster, altså hvilke kanaler der ikke har undertekster når man benytter DVB-C.

Jeg overvejer selv DVB-C og vil gerne vide om de danske kanaler har hardcodet undertekster, det er praktisk talt kun dem jeg ser alligevel..

For TDCs DVB-C, aka Selector:

TV2 bruger DVB subs.
TCM bruger teletext subs.

Der er 1-2 kanaler mere fra fuldpakken med valgfrie subs - jeg kan bare ikke huske hvilke... Muligvis Cartoon?

Redigeret af JesperLund - 23-Marts-2007 kl. 23:33
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 11:37

#Cloudy

Det jeg mener med manglende brugervenlighed i DVBViewer er primært rettet mod optagelser. Det er et kludetæppe. Det kan ikke finde ud af serier og man er nød til installere og betjene to plugins: Recording service og EPGPlus

Den 6 marts rapporterede jeg at danske karakterer i EPGen er fejlbehæftede. Som eksempel bliver programmet Lille NØRD vist som Lille NRD. Der er kommet 0 svar!

Det er fuldstændig det samme med adskillige andre Bug Reports, nul svar!

Jeg ved godt det kun er 15 euro programmet koster, men hvorfor oprette et forum med en Bug Report funktion, hvis de ikke gider svare?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 12:10
MC, udviklerne arbejder konstant på DVBViewer i tæt samarbejde med brugerne på deres forum. Jeg har set utallige rettelser udfra bruger problemer. Fra Hardware understøttelse, CAM variationer til håndtering af lokale dvb strømme. Ægerligt nok kan de ikke nå alle henvendelser og har i dit tilfælde valgt at prioritere det danske tegnsæt fra, men jeg tror ikke det er glemt .

Jeg bruger den indbyggede recorder/timer funktion i DVBViewer og har ikke prøvet servicen eller EPGPlus. Er EPGPlus istand til at hente en program oversigt der er længere en now og next ? Denne begrænsning har gjort min anvendelse af EPG noget begrænset og jeg bruger istedet en online kanal guide.

Af forbedringer ville jeg ønske en autoscan, som genscannede de allerede kendte kanaler/frekvenser uden at man skulle præcisere noget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 14:01

#Cloudy

Hvis du prøver at kikke på Bug Report tråden vil du se at det ikke kun er mit "lille" problem men adskillige andres også, heriblandt alvorlige problemer der bliver ignoreret

EPGPlus kan hos mig vise EPG 8 dage frem, men jeg kører kun med DVB-T. Jeg ved ikke hvordan det ligger med DVB-S/C. En lille smart feature er at den har en søgefunktion så man f.eks. skriver forbrydelsen, så vil den automatisk tilføje alle forekomster af programmer der indeholder ordet forbrydelsen i titlen. Det er imidlertid lidt kluntet programmeret så default action er Notify ikke Record. Så hvis man glemmer at vælge Record så bliver det ikke optaget. En anden lille irriterende ting er at hvis man fjerner en søgning så fjernes de kommende optagelser ikke.

Ifølge udvikleren Hackbardt kommer der en komplet omskrevet kanalhåndtering i næste version.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 00:34
Hold lige igen med DVBviewer og deres support (eller mangel på samme). Det her er omkring FloppyDTV DVB-C
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 11:40

Hej Alle

Jeg har selv anskaffet mig et sæt FloppyDTV (TDC -C), og er 99% jublende lykkelig.......

Jeg har dog det problem, at engang imellem, så hakker mine optagelser. Jeg kører MCE2005 + de 2 anbefalede updates, med PureVideo dekoder på en P42,8ghz med 1 gb ram.

For det meste så optager den pænt og alt forløber glidende, men enkelte gange, så hakker optagelserne, så det er helt ubrugeligt? (jeg snakker om SD optagelser, ikke HD)

Har nogen en ide om hvad der kan være galt? Skal jeg bruge en større CPU? Eller er der noget med opsætningen? Har ingen antivirus eller andet auto update kørende imens......?

Mvh

LBA75

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 14:19

Jeg tror ikke det er CPU eller manglende RAM. Jeg kører med en gammel  Pentium III og 512 mb RAM som Video server.

Den optager gerne 2 programmer på en gang, helt uden at hakke. Jeg kører godt nok med en Hauppauge HVR 1300 med DVB-T og der er HW encoder i den. Har FloppyDTV ikke indbygget HW encoder?

Skal lige sige at jeg bruger DVBViewer som optager, ikke MCE2005, men jeg tror ikke der er forskel på HW kravene

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 15:07
Der er ikke behov for hardware encoder i floppyDTV. Det der modtages er allerede i et format der ikke skal gennem en hardware encoder. Det gælder også DVB-T for eksempel, gemt som .ts

Hvor meget belaster en optagelse så hvis man bruger DVB-T for eksempel. Jeg har set det på en HTPC med en athlon 2400+, hvilket nok ikke lyder af så meget. Men når der ikke gengives lyd eller video samtidig med at en optagelse er igang, belaster det samme CPU 2-4 %, inklusive den belastning et styresystem øver.

3 samtidige optagelser sniger sig op på 14-18 % belastning, med samme opsætning. Så lige med DVB-T og DVBviewer, er der ikke brug for en stor CPU. Så kan man naturligvis ønske sig en sådan af andre grunde.

Man kan lave 3 samtidige optagelser med et DVB-T kort som bekendt. (samme mux). Og har man ikke siddet og spillet imens optagelsen er der, er der ikke noget der hakker i optagelserne.

Man kan nok kun optage 1 kanal med FloppyDTV?

Redigeret af Ken_T - 12-April-2007 kl. 15:20
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 15:19

#Ken_T

Dvs. den kun skal bruge CPU til at skille de forskellige streams op og placere dem på Harddisken.

#LBA75

Det kan så ikke være CPU der er problemet, medmindre der er andre processer der belaster CPUen. Tror du skal prøve at kikke på CPU belastning for at identificere processer der måske belaster CPUen, og evt. kikke i din log for at se om der er problemer

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 15:28
Hvis man samtidig med en optagelse via et DVB-T kort over DVBviewer, ser en udsendelse er CPU belastningen større, tror det er omkring 30%, altså igen med en Athlon 2400+.

Har lige skiftet ud med en Athlon 64 3000+, så det er måske blevet bedre endnu.

Men selv om man altså kun har en lille belastning af en CPU, så skal man ikke lave så meget andet samtidigt under en optagelse før det hakker under afspilning. Man skal lade det passe sig selv. Men tror nu nok ikke der sker noget ved at man samtidig afspiller en optaget fil. Det skal være et spil. Må da lige checke det ud igen. Har nu ikke spil på HTPC. Men set det tidligere.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu