|
Søger HØJ kvalitet LCD/LEd TV, erstatning for Pana |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Enig. Det var også kun for at synliggøre den mulige besparelse. Ikke for at snakke det ene fremfor det andet.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12386 |
|
Det 'sgu' skulle nok også have været fjernet før jeg trykkede 'Besvar'
![]() Man kan køre med plasma i mange år, for det en 'opgradering' til LED LCD TV koster. |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19682 |
|
Et 50" tv har 18% større billedareal end et 46". Gad vide om det har noget at sige på strømforbruget? Klaus |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
Så træk vi 18% væk og vælger et 46" tv i stedet, så har man vel en teoretisk opgivelse af strømforbruget, som bruger ønsker at forholde sig til. = 227,14 kr. om året.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
|
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
For dælen da, så skal tv'et jo kun holde i 50 år, så er investeringen tjent hjem. Hvis det er miljøet der vil tages hensyn til, så behold det gamle plasma. Det vil "svine" miljøet mere, at købe et nyt ( produktion, emballage og transport ).
![]() |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1476 |
|
At skifte et tv ud pga. strømforbrug er HELT hen i vejret. Der kan spares meget mere, blot ved at ændre sine tv-vaner lidt, ved f. eks. ikke at falde i søvn med skærmen tændt mm..
Det er vist kun de få, der tror, at de som enkelt-personer kan redde verden fra drivhuseffekten, der kan få den ide. Som JeTex skriver, vil miljø-svineriet være større ved at skifte skærm, hvis det er tanken bag, der driver værket. Besparelsen i strøm vil ihvertfald aldrig kunne betale sig i kroner og ører indenfor en skærms normale levetid, i forhold til det, man mister ved skift til en ny skærm, med mindre det er en flere år gammel plasma-skærm...
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
UE55D8005 = 160 watt * 365 dage * 4 timer = 233,60 kw/h
55VT30Y = 222 watt ( gennemsnitsforbrug ) = 324,12 kw/h Forskel = 90,52 kw/h á ca. 2 kr. = 181,04 kr.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
|
Hvis jeg skulle vælge blev det helt klar Samsung D8005.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19682 |
|
Lige mine ord. Klaus |
||
![]() |
||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
|
Dong er vist ligeglade med om watt'ne bruges på plasma eller LCD. Så vidt jeg ved koster de det samme. Og når OP specifikt spørger med baggrund i strømforbrug så kan jeg ikke se problemet i min sammenligning eller udregning.
|
||
![]() |
||
|
Dong er vist ligeglade med om watt'ne bruges på plasma eller LCD. Så vidt jeg ved koster de det samme. Og når OP specifikt spørger med baggrund i strømforbrug så kan jeg ikke se problemet i min udregning,selvom det nok ville have været smartere at lave den på de 55" versioner som findes af begge skærme. Redigeret af Davidp - 21-December-2011 kl. 19:47 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |