recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger HØJ kvalitet LCD/LEd TV, erstatning for Pana
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger HØJ kvalitet LCD/LEd TV, erstatning for Pana

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

[QUOTE=Davidp]
46" og 50" er ikke pærer og bananer. Det er de sammenlignlige størrelser for de to mærker da de ikke findes præcis ens.

Hvad flatpanels og andre testere måler eller ikke måler, med eller uden 3d, er ligegyldigt i sammenligningen. Jeg må som forbruger gå ud fra at de opgivne forbrug er sammenlignelige så jeg kun skal bekymre mig om størrelsen på tv'et.
Men så må det være fordi du er en for naiv forbruger, du kan ikke umiddelbart sammenligne antal W på et plasma og et LCD.

Dong er vist ligeglade med om watt'ne bruges på plasma eller LCD. Så vidt jeg ved koster de det samme. Og når OP specifikt spørger med baggrund i strømforbrug så kan jeg ikke se problemet i min udregning,selvom det nok ville have været smartere at lave den på de 55" versioner som findes af begge skærme.

selvfølgeligt er DONG ligeglade, men Plasma har jo ikke et konstant strømforbrug som LCD har.

DVS nogle gange bruger det lidt strøm, andre gange noget mere. Det kommer helt an på hvad som vises på skærmen. Derfor kan du ikke sammenligne W ved LCD og Plasma.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 20:20
[QUOTE=dr.ralph] Hey,

grundet LCD/LED bruger mindre strøm, så søger jeg et top kvalitet LCD fra 46"-50".

Jeg bruger det mest til film, TV og mega meget til sport (golf, tennis, NFL, fodbold, hockey, MMA & Formel 1)

Jeg har også en Playstation, jeg bruger på det af og til, men ikke mere end 2-3 gange om ugen.
Jeg har YouSee HDD HD boks til.

Jeg har indtil nu haft et Panasonic Plasma, som jeg mener har markedets bedste billedkvalitet nu hvor Pioneer ikke er mere.

Hvad kan I anbefale mig for mærke og model ?
Design betyder afgjort noget, men ikke hvis jeg skal gå på komprimis med kvaliteten af billedet Big smile

Mit budget: 15.000,- Star
[/QUOTE

Sharp 46"s831 er vist noget for dig

Link;

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1308735729
E.L.
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Point: 243
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr.ralph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 23:06
Hold da op en debat mit indlæg skabte - da rart med lidt diskussion om tingene Big smile

Jeg har lige nu et 2 år gammelt Pana 42" - mener den hedder PZ42, ikke sikker Tongue

Men jeg har bare hørt meget om problemer med burn in og retention på de nye Pana topmodeller VT30, som jeg har kig på i 50".
Jeg kørte en anti burn-in CD som jeg selv lavede med noget konstant farveskift på non stop i 24 timer da jeg lige fik mit Pana 42" og har siden af den ene eller anden grund ALDRIG oplevet burn in eller retention på det. Og jeg er faldet i søvn med samme billede på i 6-8 timer og har nærstuderet det fra 5 cm afstand og fra 50 cm og der er INTET NADA burn in på mit nuværende Pana Plasma.

Har bare læst, at de nye Panasonic med deres nye teknologi er mere sarte overfor burn in og retention end de gamle Pana plasma var. Derfor jeg overvejer et topklasse LCD i 46" str.

Oveni det er der så den lille detalje, at jeg da gerne vil kunne falde i søvn foran Tv'et og ikke tænke på, at de bruger så meget strøm. Det er ikke af miljø hensyn, men mere hvis jeg kunne spare 500 kr i strøm om året.

Nu ser det så ud til, at det kun drejer sig om 2-300 kr, hviket gør at forskellen nok er for lille til, at jeg vil gå ned i kvalitet til LCD fra plasma.
Så hvis bare det nye Pana Plasma VT30 i 50" ikke udviser tegn på burn in eller retention - så ryger jeg nok på sådan et, omvendt så bliver jeg pissed hvis det viser sig at være mere sart end mit gamle Pana plasma fra 2009.

Min far har samme model Pana plasma og også en kollega har samme model. Ingen af dem har nogensinde oplevet burn in selvom de spiller spil i timevis.
Så hvis jeg kan være sikker på, at de nye Pana Plasma har samme afvisning overfor burn in, så ryger det i indkøbskurven hos Komplett meget snart Clap

Tak for al Jeres hjælp, modtager stadig meget gerne flere forslag og råd Thumbs Up

Redigeret af dr.ralph - 21-December-2011 kl. 23:09
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 08:09

[QUOTE=Davidp]
46" og 50" er ikke pærer og bananer. Det er de sammenlignlige størrelser for de to mærker da de ikke findes præcis ens.

Hvad flatpanels og andre testere måler eller ikke måler, med eller uden 3d, er ligegyldigt i sammenligningen. Jeg må som forbruger gå ud fra at de opgivne forbrug er sammenlignelige så jeg kun skal bekymre mig om størrelsen på tv'et.
Men så må det være fordi du er en for naiv forbruger, du kan ikke umiddelbart sammenligne antal W på et plasma og et LCD.

Dong er vist ligeglade med om watt'ne bruges på plasma eller LCD. Så vidt jeg ved koster de det samme. Og når OP specifikt spørger med baggrund i strømforbrug så kan jeg ikke se problemet i min udregning,selvom det nok ville have været smartere at lave den på de 55" versioner som findes af begge skærme.

selvfølgeligt er DONG ligeglade, men Plasma har jo ikke et konstant strømforbrug som LCD har.

DVS nogle gange bruger det lidt strøm, andre gange noget mere. Det kommer helt an på hvad som vises på skærmen. Derfor kan du ikke sammenligne W ved LCD og Plasma.

Jeg sammenligner da heller ikke hvordan strøm bruges på LCD kontra Plasma. Jeg sammenligner deres årlige forbrug som opgivet igennem deres specs og synliggør den mulige besparelse som ligger i at vælge LCD.
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 17:26
Måske lidt off-topic!

Men hvis alle jer mega TV-freaks ikke partout skulle udskifte jeres TV hvert andet år (eller oftere sågar), så ville energibesparelsen i det større perspektiv sandsynligvis værre langt større end ved at skifte fra plasma til LCD/LED.

Nå det er sagt, så må jeg sige, at da jeg skiftede mit fem år gamle Plasma ud med et LED, så faldt mit elforbug fra cirka 2.000 til 1.500 KWT pr. anno. Samtidig har jeg så også skiftet til EL-sparepærer efterånden som de gamle pærer døde. Udover det, er der ikke vist ikke sket det vilde i mit el-forbrug.

/Nils
           
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 18:16
Et nyt plasmapanel bruger kun i omegnen af en 1/3 del, i forhold til blot et par generationer siden. Derfor ses den store forskel i besparelse ikke i dag.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Sterler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sterler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 23:43
Hej.. Har aldrig forstået folk der køber LCD-LED, Hvis man bare går lidt op i billed kvalitet køber man Plasma. Det er tydeligt og alle test viser det er klart bedst.
Ja. de bruger mere strøm- men kvalitet koster altså lidt mere ;-))

Godt Nytår
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 02:59
Der findes sikkert mange gode grunde, mht at skifte fra plasma til LCD . Men billedkvalitet og strømforbrug holder sgu ikke rigtigt vand . Jeg opgradererde fra 42" plasma til 63" (!) plasma - blev samtidigt lidt mere selectiv mht at se/slukke/tænde tv - og sparede (så vidt jeg lige nu kan se 30-12-2011)  ca 130kr på årsforbruget . Kunne selvfølgeligt have gjort det samme m det gamle TV , men glæden v det større, og ikke mindst bedre billede end diverse LCD jeg omgås  - fryder mig i den grad . . .!
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu