recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søges: N-router med >6 porte (gigabit)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søges: N-router med >6 porte (gigabit)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søges: N-router med >6 porte (gigabit)
    Sendt: 09-November-2011 kl. 11:00
Jeg står for at opgradere min gamle Linksys WRT54GL og havde tænkt på en Linksys E4300 som erstatning - så kunne jeg både få (dual) g/n netværk samt gigabit på lan-portene.

Problemet er bare at jeg har behov for mere end 4 porte, da jeg pt har tilkoblet en gigabit-switch (står i et andet rum), en squeezebox, en voip-box (Linksys SPA-2102) og en Popcornhour, og nu melder behovet sig også til at få en hd homerun og en boxee box koblet på.

Routere med 8 gigabit-porte er tilsyneladende ikke noget af det mest udbredte på markedet... - eller også er det erhvervsorienterede løsninger.

Jeg går som regel efter "simplere" og mere strømbesparende løsninger når jeg opgraderer - hvis det er økonomisk inden for rimelighedens grænser. Med simplere mener jeg noget som mindsker det samlede antal bokse og integrerer flere funktionaliter i én boks.

Derfor undgår jeg gerne en løsning som hedder router+switch, men det virker ikke som om det umiddelbart er noget som findes!?

Har I nogle forslag til produkter eller ændringer af mit setup?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 13:36
Jeg har ikke set nogen Router som har mere end 4 LAN stik.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 14:12
Kig ellers på en "green" switch, så er du nede på ganske få watt som den bruger, de regulerer sig efter hvor mange af portene der aktive, kabellængde osv (hvis man skal tro producenterne).
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 12:00
...utroligt at det ikke kan lade sig gøre... - det havde jeg godt nok regnet med at det kunne :-(

Redigeret af tipsen - 10-November-2011 kl. 12:00
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

...utroligt at det ikke kan lade sig gøre... - det havde jeg godt nok regnet med at det kunne :-(


Hvorfor er det så overraskende? Private har sjældent brug for mere end 4 LAN porte på samme switch, og i professionelle setups vil man givetvis foretrække et separat switch. Jo mere modulært tingene er, desto nemmere er det at fejlsøge på hardware defekter.

Jeg har separat router, switch og access point i mit lille hjemmenetværk (separat AP for at kunne placere den mere hensigtsmæssigt i forhold til dækning af hele lejligheden).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 19:33
Jeg går lidt den anden vej som du også kan se af mit indlæg - vil gerne have færre bokse, mindre strømforbrug og mulighed for at administrere flere ting i ét interface - men der må selvfølgelig stadig gerne være mange konfigurationsmuligheder :-)

Ville da også tro, at der er et marked for et N-router med 8 gigabit-porte - tror mange i dette forum ville kunne bruge sådan én.
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoscar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 21:27
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 21:50
Et lille indskudt spørgsmål til tipsen:
Har al mulig sympati for ønsket om at spare strøm. Men hvordan forbinder du rent praktisk netværksenhederne fra hele huset til een central router/switch? Med kablerl?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 22:09
Der Alte: Det afhænger af hvilke enheder og hvor de står henne i lejligheden. Udtag fra kabeludbyder findes i stuen og det er så centrum for begivenhederne og de enheder der er nævnt ovenfor skal kobles til i stuen. Derudover er nogle enheder koblet til trådløst, mens der desuden løber et kabel til en switch i modsat ende af lejligheden, hvor en stationær, en nas, en popcornhour og en printer er koblet til med kabel.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 22:12
cjoscar: Gode bud - må lige checke op hvilke konfigurationsmuligheder man har på de respektive modeller - bruger dd-wrt på den nuværende og kan godt lide de muligheder der er til rådighed dér.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 22:33
Fra http://compnetworking.about.com/b/2010/08/24/dlink-dir632-first-80211n-8port-router.htm
Citér D-Link DIR-632 Wireless N 8-Port Router
With our homes (mostly) going wireless, one new product you may not have expected to see is a broadband router with expanded cabling capability. Yet the D-Link DIR-632 is exactly that. D-Link's newest router adds a new feature never seen before in 802.11n Wireless N gear - 8 built-in Ethernet ports.

D-Link is apparently going this direction thinking that consumers need more integrated Ethernet connections in the home. Really? How many of you have a wired home or enough devices close enough to each other for all this wiring to be practical?

Tjahh.... - Jeg er så én af de tåber der godt kan bruge sådan ét produkt - men må erkende at 632'eren ikke er helt nem at finde herhjemme...
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6978
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 08:51
Jeg savner også en med mindst 6 porte og 8 stk lyder lækkert.

Men hvor finder vi det
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu