recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søges: N-router med >6 porte (gigabit)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søges: N-router med >6 porte (gigabit)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 09:07
Har dårlige erfaringer med repeater. Træk et kabel til et AP.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 15:00
Jeg vil lige knytte en kort kommentar til den her tråd, selvom den er lidt ældre.
 
Det kan vise sig at være en ulempe for hastigheden, at forsøge at samle det hele i een enhed på denne måde. Jeg bemærkede at der blev søgt efter en GB switch, og må derfor formode, at der muligvis er tale om, at hastigheden skal være høj nok. En switch som denne (i en trådløs router) vil sandsynligvis ikke være særlig god til at smide GigaBit hastighed ud på alle portene på een gang, og samtidig være bare tilnærmelsesvis effektiv som trådløs AP/router. så derfor må man forvente, at det bliver på bekostning af hastigheden på den ene eller anden led. (Det er forøvrigt også gældende for mindre selvstændige Gigabit switche). Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget samtidig trafik man regner med. Man ha´ det alligevel i minde!
 
 
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hvilke andre krav kunne du ikke få opfyldt med en 8 ports gigabit router?


Nu skal jeg absolut ikke svare på Notfasts vegne, men jeg kunne selv godt bruge en 8-ports switch i routeren. Jeg har som krav, at den kan køre dual-band, dvs. både 2,3 og 5GHz. Jeg bor i en opgang, hvor der er ca. 30 synlige net på 2,3GHz, så det er svært at få ordentlig båndbredde dér. Desværre ser disse routere ikke ud som om de kan køre 5GHz.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 12:09
Jeg har ikke de vilde krav om båndbredde, men har dog behov for gigabit - det vil dog være sjældent at der bliver overført store mængder data over mange porte samtidig og hvis det skulle medføre en mindre nedgang i hastighed er det helt ok.

Jeg bemærkede forøvrigt at Linksys har lavet en E4200 v2 - hvor der bl.a. er brugt en chip som supporterer 6 gigabit porte mod tidligere 4 porte - men desværre er der ikke udvidet med det fysiske antal porte - men man kan da håbe det er på vej!

Forstår ikke at det åbenbart er så sjældent - de sidste år er der bl.a. kommet netværk i TV og i blurayafspillere - kombineret med computere, printere og andre medie-afspillere kunne jeg nemt forestille mig at mange husstande har behov for mere end 4 porte og selvom det fint kan løses med en separat switch er der vel mange som foretrækker den billige, nemme, hurtige og strømbesparende løsning som en router med flere porte burde være...
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:


Forstår ikke at det åbenbart er så sjældent - de sidste år er der bl.a. kommet netværk i TV og i blurayafspillere - kombineret med computere, printere og andre medie-afspillere kunne jeg nemt forestille mig at mange husstande har behov for mere end 4 porte og selvom det fint kan løses med en separat switch er der vel mange som foretrækker den billige, nemme, hurtige og strømbesparende løsning som en router med flere porte burde være...


Har du alle disse enheder stående inden for kort afstand fra din router? Jeg har en 8-port switch stående under mit TV, men der er "langt" til min router, så derfor er der kun et netkabel (fast installation) til routeren, dvs. min 8-port switch ved TVet er forbundet med en anden switch ved min router.


Redigeret af JesperLund - 08-Januar-2012 kl. 20:46
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 21:01
Jeg har andre enheder end ovenstående (det var blot tænkt som eksempel) - og i umiddelbar nærhed af routeren, har jeg 5 enheder som gerne må være kablede og derudover har jeg trukket et kabel til en 8-ports gigabit switch i den anden ende af lejligheden - der er 4-5 kablede enheder på dér.

Lige nu flytter jeg netkabel frem og tilbage i stuen og venter på at nogen producerer den router jeg gerne vil have... - det er lidt op af bakke - bliver ekstra træls, når jeg også får en bluray-afspiller og en receiver med netværksstik :-)

Redigeret af tipsen - 08-Januar-2012 kl. 21:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu