|
ShadowDK's HTPC setup |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Super lækkert HTPC kabinet. Kan det setup streame blu ray film med hd lyd via det nye XBMC eden ?
![]() Redigeret af Sploink - 15-April-2012 kl. 17:45 |
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
Jeg bruger ikke XBMX, men er 100% sikker på at den kan klare opgaven uden problemer.
|
|
![]() |
|
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
Nope. HD lyd er ikke kommet med i standard Eden build. Der findes dog en custom (AE) build med HD lyd.
|
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Okay. Må lige studere der nærmere. XBMC er sgu meget et lækkert interface
![]() |
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
Opdateret med et billede af temps(Efterspugt) - Tag jer ikke af Hdd temp, den måles forkert.
Opdateret med erkendelsen af at en i3 ikke egner sig som central TV-server, hvis man ønsker at steame ud til andre klienter/mobile klienter. Redigeret af ShadowDK - 30-April-2012 kl. 11:10 |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Jeg går ud fra den temp måling på hdd1 er forkert...100 grader på en ssd disk det kan da ikke lade sig gøre...uden at kabinettet har samme temp!!!
|
|
![]() |
|
Jep, som jeg også skriver i mit indlæg så er Hdd temps forkerte(Ssd'en har ingen temperatur måler i sig) |
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Så fik jeg købt en GELID Silence i-Plus køler - og er GODT nok skuffet ...
Den larmer væsentligt mere end den Intel stock kølere jeg havde på i forvejen - så det er lidt øv.
|
|
![]() |
|
Larmer den mere? :o - Jeg kan ikke høre min overhovedet.. sikker på at du ikke har fået en defekt? Kan du evt. optage dens lyd og smide op? Så kan jeg sammenligne med min egen.
Hvordan er dine temps derudover i forhold til Intel? Redigeret af ShadowDK - 11-Maj-2012 kl. 14:25 |
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Kan prøve når jeg kommer fra arbejde...
Mht temps er det blevet 5 - 15 grader bedre med den nye blæser, så det er ganske fint - har samme temps som dem du har listet på første side. Jeg har prøvet at sænke fan speed uden held. den vil ikke under 1290 - 1350 omdrejninger, og sætter jeg fingeren på blæseren så den lander på 900 1000 høres det meget svagt. |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
jeg tror en i7 eller en Xenon vil være det bedste bud til transcoding - en i5 er ca. 30% hurtigere til transcoding end i3 og i7 ca. det dobbelte af i3 - men det kommer jo an på antallet af klienter (og ikke mindst budget - jeg ville nok kraftigt overveje nødvendigheden af brugen, hvis jeg ville ud i at skulle køre 2 x Xenon på samme board til normal hjemmebrug). Jeg er dog lidt usikker på om du kun mener når der skal transcodes, eller om det også gælder Live TV streams - det burde trods alt ikke kræve alverden?
|
|
![]() |
|
http://dl.dropbox.com/u/2548879/IMG_1799.MOV
Taget med min iPhone 4S, oven på kabinettet. Er det muligt at få dens fan til at kører langsommere - har prøvet i BIOS og Speedfan uden held. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |