Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19649
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 17:45 |
D.I.Y skrev:
Som du kan se er jeg selv PLASMA mand-men ikke fanatisk,og efter at have flyttet om i min stue er jeg faktisk pissetræt af at jeg dårligt kan se tv i solskin,ikke engang med alle gardiner trukket for-så det er et ISSUE ved mit næste valg. |
Så skal du være opmærksom på at de fleste moderne LCD har lige så mange problemer med genskin som plasmaerne har. Klaus
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 17:47 |
lrev på jobbet skrev:
Jeg er bestemt ikke imponeret over Panasonic-alene designet gør at jeg ikke engang ville have denne model hængende på mit lokum. |
Personligt er jeg bedøvende ligeglad med rammen. Det er billedet på skærmen der tæller og det er det jeg ser på. Jeg kan forstå at du fokuserer mere på rammen end på billedet - det har jeg det okay med, der skal være plads til alle. Klaus
|
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 19:04 |
Det er rigtig billigt for Sharp'en og glem alt op det opreklamerede pis til G20
Redigeret af pipper - 14-Oktober-2010 kl. 19:05
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 20:38 |
Opreklameret for dig Pipper...Måske, men ikke for de tusindvis af andre mennesker der har købt åbenbart. Lad mig endnu endgang henlede opmærksomheden på at billedkvalitet rent faktisk jo kan måles...Så at billedkvaliteten er god er indiskutabelt.
DIY, det går skam ikke for stærk. Jeg undres bare over at du skriver noget om designet når det ikke har med tv'et at gøre. Når det så er sagt så går jeg meget op i design i vores hjem.... Og jeg synes G20 er en flot skærm. har aldrig forstået hvorfor nogle mennesker kan synes en skærm i højglans der er sort kan være grim, men ok, sådan er vi så forskellige.
Pipper, er du ikke flink at fortælle hvorfor den er opreklameret i stedet for at slynge om dig med ord der er hule. Tager alle eksperter samt folk der har købt denne skærm fejl? I så fald, PLEASE enlighten us?
PS. Sidst, men ikke mindst undrer jeg mig til tider over om folk der brokker sig over genskin ikke har et arbejde eller en familie eller lignende der gør at de ikke kan sidde inde hele dagen og se film... I så fald så køb nogle mørklægningsgardiner.
Redigeret af Strange - 14-Oktober-2010 kl. 20:40
|
 |
Novatic
Bruger
Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:56 |
Strange skrev:
Opreklameret for dig Pipper...Måske, men ikke for de tusindvis af andre mennesker der har købt åbenbart. Lad mig endnu endgang henlede opmærksomheden på at billedkvalitet rent faktisk jo kan måles...Så at billedkvaliteten er god er indiskutabelt.
DIY, det går skam ikke for stærk. Jeg undres bare over at du skriver noget om designet når det ikke har med tv'et at gøre. Når det så er sagt så går jeg meget op i design i vores hjem.... Og jeg synes G20 er en flot skærm. har aldrig forstået hvorfor nogle mennesker kan synes en skærm i højglans der er sort kan være grim, men ok, sådan er vi så forskellige.
Pipper, er du ikke flink at fortælle hvorfor den er opreklameret i stedet for at slynge om dig med ord der er hule. Tager alle eksperter samt folk der har købt denne skærm fejl? I så fald, PLEASE enlighten us?
PS. Sidst, men ikke mindst undrer jeg mig til tider over om folk der brokker sig over genskin ikke har et arbejde eller en familie eller lignende der gør at de ikke kan sidde inde hele dagen og se film... I så fald så køb nogle mørklægningsgardiner.
|
Fordi der er problemer med mange G20 skærme, som ikke bliver fortalt om i anmeldelserne. Bare læs her og på flatpanels - mange (inkl. jeg) har været igennem Panasonic cirkuset, og gider ikke længere. Takker forresten trådstarter for link. Efter en LG 850 der havde sindssyg banding, er der kun Sharp 820 og Sony HX800 tilbage for mig i denne års udgivelser. Krydser fingre for den stadig kan fås senere på måneden. Save me Sharp, you're my only hope.
|
 |
pipper
Guld medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:56 |
Strange skrev:
|
Jamen Strange det gør jeg da gerne. Jeg har selv haft et G20 så jeg kan skrive af mine erfaringer, og ikke af hvad diverse test magasiner og lign. mener. G20 har et utroligt flot billede på HD og bluray, men er bestemt ikke bedre på SD end andre skærme er. Mit havde også en høj brummen som så mange andre oplever. Desuden er jeg en af dem (desværre) der kan se at plasma blinker af helvedes til, og det var netop denne blinken der drev mig til vanvid. Det er iorden at du syntes det er et super flot og godt tv, men derfor må andre incl. mig selv vel godt mene at det er et grimt tv.
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 23:26 |
Novatic: Til dit svar vil jeg bruge tesen at jo flere skærme der sælges jo større er sandsynligheden også for at man hører om de skærme der er problemer med. Det er eksempelvis ret sjældent at man hører om Hanspree skærme herinde og deres problemer. Er det fordi de bare laver SUPER tv, eller er det fordi der er få mennesker der ejer dem? Jeg ved godt hvad jeg sætter en 10'er på...
Pipper: Selvfølgelig må du og andre synes den er grim - det er bare underligt at blande det ind i en diskussion der intet har med design at gøre. det er som sagt subjektivt...hvilket brummen fra et tv også er. Nogen har mere følsomme ører end andre. At du kan se det blinker må være MEGA træls... Men størstedelen af folk kan nok ikke se det... Ligesom en stor del mennesker aldrig opdager eksempelvis backlight bleeding på et LCD... det ændrer dog ikke på at man som nævnt kan lave en facitliste for billedkvalitet og her kommer man ikke udenom at G20 er med blandt toppen af poppen....og så endda til en pris der giver konkurrenter der skider billedkvalitet et stykke helt ekstremt baghjul.
Redigeret af Strange - 14-Oktober-2010 kl. 23:28
|
 |
pipper
Guld medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 23:35 |
Der kan man se. Man får næsten at vide at man er dum fordi man ikke syntes om G20.
Var det ikke dig selv der skrev at du syntes at skærmen var pæn ???
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 23:43 |
Øh jo, jeg skrev jeg synes skærmen er pæn som et modsvar til en der skrev den var grim... Det kaldes kommunikation og samtale :-)
|
 |
Novatic
Bruger
Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 00:18 |
Strange skrev:
Novatic: Til dit svar vil jeg bruge tesen at jo flere skærme der sælges jo større er sandsynligheden også for at man hører om de skærme der er problemer med. Det er eksempelvis ret sjældent at man hører om Hanspree skærme herinde og deres problemer. Er det fordi de bare laver SUPER tv, eller er det fordi der er få mennesker der ejer dem? Jeg ved godt hvad jeg sætter en 10'er på...
Pipper: Selvfølgelig må du og andre synes den er grim - det er bare underligt at blande det ind i en diskussion der intet har med design at gøre. det er som sagt subjektivt...hvilket brummen fra et tv også er. Nogen har mere følsomme ører end andre. At du kan se det blinker må være MEGA træls... Men størstedelen af folk kan nok ikke se det... Ligesom en stor del mennesker aldrig opdager eksempelvis backlight bleeding på et LCD... det ændrer dog ikke på at man som nævnt kan lave en facitliste for billedkvalitet og her kommer man ikke udenom at G20 er med blandt toppen af poppen....og så endda til en pris der giver konkurrenter der skider billedkvalitet et stykke helt ekstremt baghjul.
|
Buzz-fænomenet på G20 har været meget omtalt overalt. Mange har været igennem flere modeller, for til sidst at give op, eller bare finde en der er lige til at holde ud. Min havde foruden irriterende støj også floating blacks. Desuden, springet fra sidsteårs G10 til G20 er ikke særlig stort. På det punkt har plasma generelt ikke rørt sig, hverken Panasonic eller Samsung. VT20en er ligenu toppen, men stigende sortniveau er lidt af en killer, og selve billedet er alligevel ikke Kuro. C7705 følger sidsteårs B850 skandale med uudholdelig støj. At Samsung ikke har gidet ordne problemet forbløffer mig. Man bliver nødt til at accepterer folks valg. Mange kan heller ikke have plasma, pga. børn eller de gider bare ikke skulle spekulere over burn-in.
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 00:25 |
Som sagt, hvad man betragter som støj er subjektiv. Der bliver solgt i tusindvis af disse skærme og jeg vil nærmest forsikre at det kun er os nørder herinde der lægger mærke til støj og taler om sortniveau osv... Ingen teknologi er perfekt. Jeg kan også høre mit G20... Men jeg ser heller ikke tv på mute og jeg sidder ikke 1 meter fra skærmen.
Når du siger mange har været igennem flere skærme osv... Hvad er mange så? 4 mennesker....400 mennesker, 4000 mennesker? 400.000 mennesker?? PS. jeg har selv ombyttet en G20 og synes den nye siger mindre end den første... Men jeg er også en af nørderne :-)
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 06:13 |
Novatic skrev:
Mange kan heller ikke have plasma, pga. børn |
Hvad har børn med sagen at gøre? Mit plasma er snart 4 år gammelt og knægten snart 5. De fungerer ret godt sammen. Klaus
|
|
 |