recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Shield eller ATV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shield eller ATV 4K

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Tak @tipsen. Vidste ikke der var en nyere på vej. Nogle rygter om tidshorizont? Ellers må jeg jo bare skifte til den tid :)
Der har været mange tidspunkter oppe at vende - også maj (!) - jeg har ingen idé om hvad der passer - men det bliver spændende at se, hvilke forbedringer de kommer med - synes Nvidia har været et forbillede når det kommer til opdatering og support af deres Shield-bokse - det kunne mange andre elektronik leverandører lære noget af.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Bare lige så du ved det, så findes Google Play Film også som tvOS app :)
Det gode ved Google er, at deres tjenester virker på tværs af platforme, også Apples.


Ahva, det kan jeg sandt for dyden ikke finde til mit ATV 4K i dens apps store - har ledt håbefuldt efter det før og nu igen efter hvad du lige skrev. Deres 1080p udbud er jo gerne billigere end iTunes og kæresten har brugt det på vores Android TV i det andet rum, men kan ikke få sine film med ind i stuen.

Til trådstarter vil jeg sige at mit hjerte slår for at jeg kunne have en Shield - Den ville give mig flere appmuligheder og funktioner jeg kunne bruge - Men match content og framerate funktionen til de største og vigtigste apps på ATV 4K gør at det selv er det jeg har købt og bruger - og alene på match content og framerate funktionen er det jeg bør anbefale.


I følge dette link kan du afspille dem via youtube på ATV...

Kunne du give en tilbagemelding på om det virker?

Men ellers er moviesanywhere en god ven :)

Redigeret af danji - 16-Maj-2019 kl. 12:22
Mvh dan.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 12:54
Hvis man afspiller sine egne film på ATV via Infuse, så mener jeg den afspiller lossless, også selv om der står noget andet på receiveren. Det er vist kun metadata til Atmos som mangler, men det kommer. 

Men jeg kan tage fejl

Jeg har både shield og atv og må indrømme at brugeroplevelsen på ATV er overlegen. Jeg kunne bruge begge men min kone foretrækker langt Apples tilgang og deres apps, feks DR.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Hvis man afspiller sine egne film på ATV via Infuse, så mener jeg den afspiller lossless, også selv om der står noget andet på receiveren. Det er vist kun metadata til Atmos som mangler, men det kommer. 

Men jeg kan tage fejl

Jeg har både shield og atv og må indrømme at brugeroplevelsen på ATV er overlegen. Jeg kunne bruge begge men min kone foretrækker langt Apples tilgang og deres apps, feks DR.

Men det kommer? Hvor har du det fra? Infuse og MrMC har begge udtalt, at det er op til Apple om det bliver muligt. Måden de behandler Atmos fra Netflix og andet lige nu, gør det desværre ikke muligt. Sådan sagde de det i hvert fald i september 2018, hvor Atmos blev muligt på ATV.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Bare lige så du ved det, så findes Google Play Film også som tvOS app :)
Det gode ved Google er, at deres tjenester virker på tværs af platforme, også Apples.


Ahva, det kan jeg sandt for dyden ikke finde til mit ATV 4K i dens apps store - har ledt håbefuldt efter det før og nu igen efter hvad du lige skrev. Deres 1080p udbud er jo gerne billigere end iTunes og kæresten har brugt det på vores Android TV i det andet rum, men kan ikke få sine film med ind i stuen.

Til trådstarter vil jeg sige at mit hjerte slår for at jeg kunne have en Shield - Den ville give mig flere appmuligheder og funktioner jeg kunne bruge - Men match content og framerate funktionen til de største og vigtigste apps på ATV 4K gør at det selv er det jeg har købt og bruger - og alene på match content og framerate funktionen er det jeg bør anbefale.


I følge dette link kan du afspille dem via youtube på ATV...

Kunne du give en tilbagemelding på om det virker?

Men ellers er moviesanywhere en god ven :)


Du har helt ret. Google Play Film findes åbenbart ikke til tvOS, men kun til iOS. Men den måde med YouTube skulle rigtig nok virke. 
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 14:01
[/QUOTE]
Men det kommer? Hvor har du det fra? Infuse og MrMC har begge udtalt, at det er op til Apple om det bliver muligt. Måden de behandler Atmos fra Netflix og andet lige nu, gør det desværre ikke muligt. Sådan sagde de det i hvert fald i september 2018, hvor Atmos blev muligt på ATV.[/QUOTE]

Som jeg skrev - jeg kan tage fejl. Jeg mener bare at Apple havde sagt at det kommer, og nu taler jeg som sagt om at afspille egne filer, og ikke streaming. Man skulle da synes at så store spillere som apple og Netflix kan få det til at spille sammen, men det er jo inhgen garanti selvfølgelig.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:



Det er en god pointe. Jeg har også moviesanywhere så det skal jeg da bare gøre.

Især hvis 1080p er billigere hos Google.

Kræver det noget særlig at lave en amerikansk iTunes konto? Har man noget at bruge en dansk til hvis man kun vil have en ATV?


Jeg mener jeg bruge en VPN til at oprette den, men det er ikke nødvendigt for bare at bruge den på ATV.

Køber du filmene på itunes som ofte er billige, så får du dem i bedste kvalitet op til Dolby Atmos og Dolby Vision 4K, mens det ikke er sikkert dine google film kommer til at være i 4K i itunes. Det kommer vist an på filmstudiet. De kommer i hvert fald ikke til at være i 4K i youtube da der ikke er 4K youtube på apple tv.

Jeg bruger CheapCharts til at holde øje med hvilke film der kommer på tilbud og har en wishliste hvor jeg notifikationer når de kommer på tilbud. 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


I følge dette link kan du afspille dem via youtube på ATV...

Kunne du give en tilbagemelding på om det virker?


Tak for tippet. Det vil jeg prøve, men kommer først til at kunne prøve det når jeg kommer hjem igen.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 09:25
Seriøst! Understøtter Infuse ikke DVD menuer?

Det var lige en bet. Eller er det bare mig der ikke får rippet i ordentlig format eller lign?

Nogen der ved om Infuse kan afspille DVD og blue-ray ISO filer? Skal de i en speciel container eller xml fil, eller er det bare at lægge et image i en folder?
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 09:26
Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?
Mvh dan.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?
Kodi æder alt fra dvd til bluray menuer.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?
Kodi æder alt fra dvd til bluray menuer.


Jamen så skal Shield "bare" lige få styr på framerate output, så bliver ATV skiftet ud. Eller måske ATV kunne få styr på DVD/bluray menuer til glæde for alle :)

Redigeret af danji - 28-Maj-2019 kl. 10:34
Mvh dan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu