|
Shit! Kan du se 20.000 kr. forskel her??? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
RogueAgent
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 12:46 |
Det kan vel også sammenlignes lidt med at have en blu-ray afspiller, blot for at vise billedet på et gammelt CRT fjernsyn, køre lyden igennem et HTIB anlæg til 1500 kr, og så undre sig over at det ikke er til at se eller høre forskel på BD og DVD.
|
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 12:48 |
Jamen så er vi enige, ja (omend det undrer mig at det overrasker dig...)
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 12:56 |
Ganz genau.
Nu er det et lidt ekstremt eksempel, men min faglige vurdering er faktisk at det i mindre grad er sådan det foregår hos RIGTIGT mange entusiaster - man går vildt op i petitesser og forskelle og tweaks og køber sig fattig i high-end komponenter, på områder hvor det i virkeligheden ikke rigtigt batter noget, mens man samtidig fuldstændigt overser nogle af de ting der rent faktisk for alvor betyder noget for den samlede ydelse. Som f.eks. da en kunde jeg havde mente at 30.000,- for en projektor var helt vildt mange penge, når man nu kunne få noget udmærket for det halve - selv om han havde for 100.000,- kabler bare af dét jeg lige kunne se.
Nu er der i den konkrete situation ikke så forfærdeligt meget at gøre ved Youtube's begrænsninger hvis det er dét man vil bruge det til, men hvis man nu laver optagelser der skal bevares og bruges til forskellige formål fremover, så er det jo en fordel at optage i en højere kvalitet end man skal bruge her og nu, fordi så har man råmaterialet til f.eks. når Youtube tilbyder en egentlig HD service (modsætning til dét de kalder "HD" nu...).
Folk bruger jo sit kamera forskelligt. Hvis man nu viser hjemmevideoer på sin 60" Pioneer for familien, så er der nok lidt mere forskel at hente på de forskellige kameraer... Stadig uden at man skal glemme at ikke alle semi-prof kameraer er designet til at fungere brugbart som point-and-shoot.
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 16:00 |
vil du lave video = køb et videokamera
Vil du fotografere = køb et fotografiapparat Du køber jo heller ikke en kaffemaskine til at lave saftevand med! BS |
|
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 16:06 |
Måske mere udland at blive forbavset over dårlig kvalitet når du ligger video på nettet.
På youtube er alle optagelser "grå" - hvis i forstår
|
|
.....
|
|
'DLG'
Super bruger Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 19:44 |
Nu I er inde på snakken om, så synes jeg lidt i glemmer en vigtig faktor. Ja der er manden og kameraet, men man skal virkelig ikk glemme objektivet, som virkelig kan gøre en forskel.
|
|
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 20:02 |
du har jo også scanning issuet på DSLR, som giver dårlig panorering..
igen som nævnt det er jo bare en ekstra gave i SLR´et, min 500D fanger jo totalt samme kvalitet video som den 7D, sådan er det bare, men må indrømme peaker jeg på et billigt HD cam og mit 500D så slår 500d den med længder. i kvalitet, alt kogt ned til et minimum bliver på et tidspunkt ens. Optikken gør dog MEGET for SLR`en.. Ved jeg har leget en del med 100mm F2.8 og film og billeder af f.eks. insekter ser SYGT godt ud.
|
|
Kenneth Lund
Bruger Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 20:49 |
Jamen jeg er helt enig, men spørgsmålet er bare om det er noget folk lægger mærke til!
Prøv at se de to nederste klip her: De er optaget med ens kamera men henholdvist et p****e billigt, medfølgende objektiv og et 10.000 kroners L objektiv fra Canon. Som du kan se på stemmerne, kan folk generelt ikke se nogen forskel overhovedet.......
|
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
|
Frakkel
Bruger Oprettet: 06-August-2007 Status: Offline Point: 51 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 00:43 |
Den test du viser fortæller jo ikke rigtigt noget om videokameraerne.
Prøv at filme i de situationer hvor man normalt også vil filme selvom der ikke er strålende solskin. Steder som inde i en kirke, forsamlingshus, om aftenen, en tur på museum, aftentur ned af gågaden og til koncerter. Leg med blænden og brug minimal komprimering af videosignalet så kan du se de 20.000 kroners forskel. Hvis formålet af dine videor er til blogs på internettet under kontrolleret lysforhold kan du ligeså godt købe en webcam til 500 kroner. Redigeret af Frakkel - 03-Juni-2010 kl. 00:44 |
|
Kenneth Lund
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 05:45 |
Godmorgen :)
Ja jeg er helt enig - i mit tilfælde minder det om det her med at jeg skal have slået grænsplæne. Jeg kan købe en plæneklipper, jeg kan købe en havetraktor eller jeg kan købe en mejetærsker, som vil være fulstændig overkill til mit brug, mens den for en kornmark ville være det eneste rigtige. For mig at se er 7D mejetærskeren til dét her brug, men det undrer mig bare, for så har jeg helt misforstået pointen med måske ikke bare 7D men måske med spejlreflekskameraer til videooptagelse i det hele taget. Måske er jeg bare hoppet lidt for meget med på hypen :)
|
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
|
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 08:52 |
Læg rå filerne op, eller lav det så vi kan streame det direkte,
På youtube er kvalitet så dårlig at man ikke se se forskel på skoda og audi |
|
.....
|
|
Kenneth Lund
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 08:59 |
Nej, det vil jeg nu ikke - jeg forstår godt din pointe, men MIN pointe er, at det ikke nytter at teste på en måde, der ikke er, som brugerne ser det.
Bruger ser det på YouTube og derfor er det sådan, jeg vurderer det - ikke om det står perfekt på andre måneder :)
|
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |