recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Shit! Kan du se 20.000 kr. forskel her???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketShit! Kan du se 20.000 kr. forskel her???

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 09:38
Det er jo også fair nok - men som det har været nævnt flere gange, så vil det kvalitetsmæssige potentiale der ligger i et bedre kamera/optik, hvadenten det er et dyrt dSLR eller et egentligt HD-kamera jo også per defintion være overkill, da de 10-20% ekstra man kan hive ud af billedkvaliteten forsvinder i youtubes komprimering, indtil alting ligner leverpostej.

Ligesom Otto, så undrer jeg mig mest over at det skulle komme som nogen overraskelse.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Nej, det vil jeg nu ikke - jeg forstår godt din pointe, men MIN pointe er, at det ikke nytter at teste på en måde, der ikke er, som brugerne ser det.

Bruger ser det på YouTube og derfor er det sådan, jeg vurderer det - ikke om det står perfekt på andre måneder :)

Så konkluderer du blot, at DINE brugerer ved hård komprimering ikke kan se forskel på de kameraer? 

Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:27
Det er lidt anstrengende at nogle bliver ved med KUN at fokusere på billedkvaliteten, når hele udgangspunktet er at det handler om WORKFLOW og HASTIGHEDEN hvorpå jeg kan nå fra AT tænke "Hummm jeg vil lige lægge en videokommentar på min blog" TIL at det er indarbejdet via YouTube" i en okay kvalitet.

Vi er nok alle klar over at YouTube ikke streamer i en kvalitet, man besvimer af glæde over, så alene det lægger jo en dæmper på det.

Billedkvaliteten er derfor ikke det eneste sagliggørende og hvis du læser mit blogindlæg, så skriver jeg ikke kun om, om du kan se forskel på billedkvaliteten, men også et afsnit om, at det fra EOS 7D tog 15 gange så lang tid at hente filerne over.

Det giver ikke noget formål at blive ved med at diskutere det her, med mindre der kommer en konstruktiv tone ind i tråden frem for bare "hvad havde du regnet med, fjols"-indlæg, som bygger på at mange ikke har læst det, jeg skrev men bare hurtigt har set et par sekunder af videoklippene for så at drøne herind og beklage sig over det :)

Redigeret af Kenneth Lund - 03-Juni-2010 kl. 11:30
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:36

Det er lidt anstrengende at nogle bliver ved med KUN at fokusere på billedkvaliteten, når hele udgangspunktet er at det handler om WORKFLOW og HASTIGHEDEN hvorpå jeg kan nå fra AT tænke "Hummm jeg vil lige lægge en videokommentar på min blog" TIL at det er indarbejdet via YouTube" i en okay kvalitet.

Vi er nok alle klar over at YouTube ikke streamer i en kvalitet, man besvimer af glæde over, så alene det lægger jo en dæmper på det.

Billedkvaliteten er derfor ikke det eneste sagliggørende og hvis du læser mit blogindlæg, så skriver jeg ikke kun om, om du kan se forskel på billedkvaliteten, men også et afsnit om, at det fra EOS 7D tog 15 gange så lang tid at hente filerne over.

Det giver ikke noget formål at blive ved med at diskutere det her, med mindre der kommer en konstruktiv tone ind i tråden frem for bare "hvad havde du regnet med, fjols"-indlæg, som bygger på at mange ikke har læst det, jeg skrev men bare hurtigt har set et par sekunder af videoklippene for så at drøne herind og beklage sig over det :)
Nu er der såvidt jeg har set ingen der har kaldt nogen fjols - den tolkning står for din egen regning.

Men du må meget undskylde - hvis det ikke som udgangspunkt var billedkvaliteten i det endelige resultat (youtube) det handlede om, så skulle du måske overveje at ændre både overskriften på tråden og ordlyden i det første indlæg - for som jeg læser det ER det udelukkende det det handler om.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:39
Nu kan det jo være svært at vurdere, hvor meget du har læst af det, jeg har skrevet, RogueAgent, men der står nu godt nok :

"Anyway, prøv at se her – en konkret sammenligning af kvaliteten og hastigheden hvorpå jeg kan lægge videoklip online på bloggen med henholdsvis et 1.000 kr. FlipCam HD og et 25.000 kr. Canon EOS7D. Lyden er betydelig bedre på Canon men det tager 15 gange så lang tid at hente filerne ind på computeren – er det dét værd??"

Hvis ikke det handler om andet end billedkvalitet, så ved jeg snart ikke :)

Redigeret af Kenneth Lund - 03-Juni-2010 kl. 11:42
Mvh Kenneth WedMore Lund

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

[QUOTE=Kenneth Lund]Billedkvaliteten er derfor ikke det eneste sagliggørende og hvis du læser mit blogindlæg, så skriver jeg ikke kun om, om du kan se forskel på billedkvaliteten, men også et afsnit om, at det fra EOS 7D tog 15 gange så lang tid at hente filerne over.
Iøvrigt kan man jo ikke diskutere overførselshastigheden mellem f.eks. flipcam og EOS 7D, uden at komme ind på det vi allerede har nævnt. Grunden til forskellen er vel primært at Flipcam optager i en bitrate/komprimeringsgrad der svarer nogenlunde til det som youtube præsenterer - dvs. når du uploader en fil fra en Flip, så bliver den stort set ikke behandlet af youtubes encoder.

På EOS 7D, bliver der optaget i en væsentligt højere kvalitet (mindre komprimering), derfor fylder filen selvfølgelig også mere. Når du så efterfølgende uploader til youtube, er det første youtubes encoder gør, at komprimere filen ned til nogenlunde samme størrelse/kvalitet som den der kom fra Flip'en - og så er det vel oplagt at forskellen ikke er ret stor, eller at det ikke er "det værd" at give 10 gange mere for kameraet og skulle leve med langt længere overførselstider.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:43

Nu kan det jo være svært at vurdere, hvor meget du har læst af det, jeg har skrevet, RogueAgent, men der står nu godt nok :

"Anyway, prøv at se her – en konkret sammenligning af kvaliteten og hastigheden hvorpå jeg kan lægge videoklip online på bloggen med henholdsvis et 1.000 kr. FlipCam HD og et 25.000 kr. Canon EOS7D. Lyden er betydelig bedre på Canon men det tager 15 gange så lang tid at hente filerne ind på computeren – er det dét værd??"

Hvis ikke det handler om andet end billedkvalitet, så ved jeg snart ikke :)
Dit citat kommer fra din blog, ikke fra denne tråd - og det er udelukkende det du har skrevet i DENNE tråd jeg indtil nu har kommenteret på.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:46
Ja og vi kunne have undgået mange misforståelser hvis folk reelt læste det, jeg skrev :)

Du må jo have været inde på bloggen for at se videoklippene og så ville det da være fantastisk, hvis du lige havde gjort dig den umage at læse de ganske få liniers tekst der - åbenbart - er afgørende for forståelsen.

Det fremgår jo tydeligt at det ikke kun handler om billedkvalitet, men om den samlede dækning af mit behov for hurtigt at kunne publicere videoklip i god kvalitet.

Det er vældig frustrerende at skulle kæmpe mod en række misforståelser, der opstår fordi folk svarer uden at sætte sig ind i tingene - så giver det en masse uoverensstemmelser og som nu, er tråden jo stort set end som skod uden ret meget konstruktivt men til gengæld en masse nedladende kommentarer.

Redigeret af Kenneth Lund - 03-Juni-2010 kl. 11:51
Mvh Kenneth WedMore Lund

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:59

Ja og vi kunne have undgået mange misforståelser hvis folk reelt læste det, jeg skrev :)

Du må jo have været inde på bloggen for at se videoklippene og så ville det da være fantastisk, hvis du lige havde gjort dig den umage at læse de ganske få liniers tekst der - åbenbart - er afgørende for forståelsen.

Det fremgår jo tydeligt at det ikke kun handler om billedkvalitet, men om den samlede dækning af mit behov for hurtigt at kunne publicere videoklip i god kvalitet.
Jeg synes ærligt talt ikke at det gør den store forskel hverken for forståelsen eller min undren over denne tråd (jeg mener at specielt trådens overskrift oversælger emnet en hel del, hvis ikke det primære formål er at gøre opmærksom på at man ikke kan se for 20.000 kr.s forskel på et billigt lommekamera og et dyrt dSLR) om man har læst din bemærkning om overførselstiden eller ej.

Min undren bliver nu blot udvidet til at inkludere problemstillingen med overførselstiden som nævnt et par indlæg tilbage.

1) Det kan som nævnt ikke komme som en overraskelse at kvaliteten af det endelige resultat ikke står mål med kameraets pris når man komprimerer billedet ned i en kvalitet der svarer til den der kommer ud af en Flip.

2) Det kan for mig at se HELLER ikke komme som den store overraskelse at det tager længere tid at overføre en stor fil end en lille fil. Når den store fil så efterfølgende komprimeres ned til samme kvalitet som den lille så kvaliteten er nogenlunde den samme, så har merprisen og tiden for det dyre kamera NATURLIGVIS ikke været det værd.

Udover at folk skulle give dig ret i at de dyre kameraer ikke er merprisen værd (til dit brug), så ved jeg ærlig talt ikke helt hvad dit formål med at oprette denne tråd har været..? Confused
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:02
Er en Ferrari pengene værd ifht. en knallert når der skal køres i en 30 km/t zone?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:20

Det er vældig frustrerende at skulle kæmpe mod en række misforståelser, der opstår fordi folk svarer uden at sætte sig ind i tingene - så giver det en masse uoverensstemmelser og som nu, er tråden jo stort set end som skod uden ret meget konstruktivt men til gengæld en masse nedladende kommentarer.
Hvis nu du fra starten lidt tydeligere havde forklaret hvad det er for "typer" svar du søger, hvis det ikke er dem du har fået, så var det nok gået anderledes:

Shit! Kan du se 20.000 kr. forskel her???

Umiddelbart blev jeg meget overrasket over at se kvaliteten

hvis man tænker det her, virker det som om at budskabet fint kommer igennem uanset hvad, men at det alligevel ender i så lav kvalitet på YouTube, at det kan være hip som hap - næsten - hvilket kamera man bruger.

Hvad synes DU?

Hvad er det helt præcist du mener folk burde sætte sig ind i før de "må" svare på ovenstående..?

LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:30

Jeg savner også en forståelse af hvad det egentlig er der er formålet med tråden:

1: At informere folk om dine oplevelser

Eller

2: Søge en forklaring på dine oplevelser

?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu