|
Shit! Kan du se 20.000 kr. forskel her??? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||||
RogueAgent
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 09:38 | |||
Det er jo også fair nok - men som det har været nævnt flere gange, så vil det kvalitetsmæssige potentiale der ligger i et bedre kamera/optik, hvadenten det er et dyrt dSLR eller et egentligt HD-kamera jo også per defintion være overkill, da de 10-20% ekstra man kan hive ud af billedkvaliteten forsvinder i youtubes komprimering, indtil alting ligner leverpostej.
Ligesom Otto, så undrer jeg mig mest over at det skulle komme som nogen overraskelse. |
||||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
||||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:05 | |||
Så konkluderer du blot, at DINE brugerer ved hård komprimering ikke kan se forskel på de kameraer? |
||||
Kenneth Lund
Bruger Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:27 | |||
Det er lidt anstrengende at nogle bliver ved med KUN at fokusere på billedkvaliteten, når hele udgangspunktet er at det handler om WORKFLOW og HASTIGHEDEN hvorpå jeg kan nå fra AT tænke "Hummm jeg vil lige lægge en videokommentar på min blog" TIL at det er indarbejdet via YouTube" i en okay kvalitet.
Vi er nok alle klar over at YouTube ikke streamer i en kvalitet, man besvimer af glæde over, så alene det lægger jo en dæmper på det. Billedkvaliteten er derfor ikke det eneste sagliggørende og hvis du læser mit blogindlæg, så skriver jeg ikke kun om, om du kan se forskel på billedkvaliteten, men også et afsnit om, at det fra EOS 7D tog 15 gange så lang tid at hente filerne over. Det giver ikke noget formål at blive ved med at diskutere det her, med mindre der kommer en konstruktiv tone ind i tråden frem for bare "hvad havde du regnet med, fjols"-indlæg, som bygger på at mange ikke har læst det, jeg skrev men bare hurtigt har set et par sekunder af videoklippene for så at drøne herind og beklage sig over det :) Redigeret af Kenneth Lund - 03-Juni-2010 kl. 11:30 |
||||
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
||||
RogueAgent
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:36 | |||
Men du må meget undskylde - hvis det ikke som udgangspunkt var billedkvaliteten i det endelige resultat (youtube) det handlede om, så skulle du måske overveje at ændre både overskriften på tråden og ordlyden i det første indlæg - for som jeg læser det ER det udelukkende det det handler om. |
||||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
||||
Kenneth Lund
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:39 | |||
Nu kan det jo være svært at vurdere, hvor meget du har læst af det, jeg har skrevet, RogueAgent, men der står nu godt nok : "Anyway, prøv at se her – en konkret sammenligning af kvaliteten og hastigheden hvorpå jeg kan lægge videoklip online på bloggen med henholdsvis et 1.000 kr. FlipCam HD og et 25.000 kr. Canon EOS7D. Lyden er betydelig bedre på Canon men det tager 15 gange så lang tid at hente filerne ind på computeren – er det dét værd??" Hvis ikke det handler om andet end billedkvalitet, så ved jeg snart ikke :)
Redigeret af Kenneth Lund - 03-Juni-2010 kl. 11:42 |
||||
Mvh Kenneth WedMore Lund
||||
RogueAgent
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:42 | |||
På EOS 7D, bliver der optaget i en væsentligt højere kvalitet (mindre komprimering), derfor fylder filen selvfølgelig også mere. Når du så efterfølgende uploader til youtube, er det første youtubes encoder gør, at komprimere filen ned til nogenlunde samme størrelse/kvalitet som den der kom fra Flip'en - og så er det vel oplagt at forskellen ikke er ret stor, eller at det ikke er "det værd" at give 10 gange mere for kameraet og skulle leve med langt længere overførselstider. |
||||
LG 50PS8000
||||
RogueAgent
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:43 | |||
|
||||
LG 50PS8000
||||
Kenneth Lund
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:46 | |||
Ja og vi kunne have undgået mange misforståelser hvis folk reelt læste det, jeg skrev :)
Du må jo have været inde på bloggen for at se videoklippene og så ville det da være fantastisk, hvis du lige havde gjort dig den umage at læse de ganske få liniers tekst der - åbenbart - er afgørende for forståelsen. Det fremgår jo tydeligt at det ikke kun handler om billedkvalitet, men om den samlede dækning af mit behov for hurtigt at kunne publicere videoklip i god kvalitet. Det er vældig frustrerende at skulle kæmpe mod en række misforståelser, der opstår fordi folk svarer uden at sætte sig ind i tingene - så giver det en masse uoverensstemmelser og som nu, er tråden jo stort set end som skod uden ret meget konstruktivt men til gengæld en masse nedladende kommentarer.
Redigeret af Kenneth Lund - 03-Juni-2010 kl. 11:51 |
||||
Mvh Kenneth WedMore Lund
||||
RogueAgent
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:59 | |||
Min undren bliver nu blot udvidet til at inkludere problemstillingen med overførselstiden som nævnt et par indlæg tilbage. 1) Det kan som nævnt ikke komme som en overraskelse at kvaliteten af det endelige resultat ikke står mål med kameraets pris når man komprimerer billedet ned i en kvalitet der svarer til den der kommer ud af en Flip. 2) Det kan for mig at se HELLER ikke komme som den store overraskelse at det tager længere tid at overføre en stor fil end en lille fil. Når den store fil så efterfølgende komprimeres ned til samme kvalitet som den lille så kvaliteten er nogenlunde den samme, så har merprisen og tiden for det dyre kamera NATURLIGVIS ikke været det værd. Udover at folk skulle give dig ret i at de dyre kameraer ikke er merprisen værd (til dit brug), så ved jeg ærlig talt ikke helt hvad dit formål med at oprette denne tråd har været..? |
||||
LG 50PS8000
||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8627 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:02 | |||
Er en Ferrari pengene værd ifht. en knallert når der skal køres i en 30 km/t zone?
|
||||
RogueAgent
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:20 | |||
Kenneth Lund skrev: | Shit! Kan du se 20.000 kr. forskel her???
Hvad er det helt præcist du mener folk burde sætte sig ind i før de "må" svare på ovenstående..? |
|||
LG 50PS8000
||||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:30 | |||
Jeg savner også en forståelse af hvad det egentlig er der er formålet med tråden: 1: At informere folk om dine oplevelser
Eller
2: Søge en forklaring på dine oplevelser
?
|
||||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |