recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Showview optagelser hakker!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketShowview optagelser hakker!?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LinkMaster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Showview optagelser hakker!?
    Sendt: 03-Januar-2008 kl. 21:34
Hej,

Jeg er lidt grøn mht. HDD-optagere og LCD skærme.

Jeg har erhvervet mig et Samsung LE-40F86BDX LCD TV og en Samsung DVD-HR757 HD-Optager. Jeg er egentlig tilfreds, selvom der har været en del skriverier omkring HR757 Optageren.

Det der undre mig lidt er, at når jeg trykker på REC, og f.eks. ser filmen jeg optager, og derefter stopper - er optagelsen helt perfekt i billed og lyd.

Men problemet opstår når jeg indtaster nogle Showview-koder, og sætter optageren på standby (det skal man iflg. Samsungs manual!), så hakker filmen/optagelsen konstant og lyden bliver meget usynkroniseret når jeg ser den bagefter!? (For god ordens skyld skal det lige nævnes, at jeg ikke bruger VPS/PDC funktionen på optageren!)

UPDATE: Den gør det ligeledes på alle timer-optagelser.

Er der nogen her der har haft samme oplevelse, og eventuelt har en løsning på mit problem?

Min opsætning er følgenden:

Kabel-TV -> 15mtr. godt antennekabel -> HR757 optageren -> HDMi til LCD skærmen. (Overvejer en digital HD-tuner fra YouSee...)

På forhånd tak!

Redigeret af LinkMaster - 04-Januar-2008 kl. 14:49
Til top
LinkMaster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 14:50
Ingen der kender til dette her problem?
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 14:59

Det skal den ikke, du må have den repareret.

mvh Christian
Til top
McBuff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 08:45

Halløj!

Jeg har nøjagtigt det samme problem. (Har Samsung LCD 40M86)
Første gang afleverede jeg maskinen, gik der en uge. Butikken havde ikke lige tid til at kigge nærmere på det, så jeg fik en ny HDD-optager, samme model. Problemet gentog sig. Denne blev også afleveret til reparation.

Værkstedet fandt ingen fejl, men butikken kunne bekræfte, at mine optagelser hakkede, så den blev sendt ind igen. Værkstedet udskiftede 'digiboard', desværre uden effekt.

Butikken kontaktede Samsung Support, der godt kendte til problemet. De sagde, det kunne afhjælpes ved at slå funktionen 'Anynet' fra på TV'et og DVD'en. Det forsøgte jeg, desværre hjalp det HELLER ikke.

Snakkede igen med Samsung support, der så bad mig teste med scart-kabler i stedet for HDMI.  (Husk at slå progressive scan fra på forsiden af optageren (tryk tre gange på knappen)). Det gav en fejlfri optagelse!

Jeg prøvede også at time en optagelse, og fjerne HDMI-kablet inden optagelsen blev påbegyndt. Det gav OGSÅ en fejlfri optagelse.

Testede optageren hos en kammerat med Sony-udstyr. Fejlen gentog sig, men kun med mit HDMI-kabel fra HiFi-Klubben. Et discount-HDMI fra Bilka gav en (næsten) fejlfri optagelse (men hos mig selv afhjalp det ikke fejlen!)

Ringer til Samsung Support i dag, for der er åbenbart et problem med HDMI-kablet til optageren.

Dit indlæg er noget ældre end mit, så jeg håber du har fået en løsning på nuværende tidspunkt. Hvis du har, vil jeg gerne høre nærmere!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu