|
Siddeafstand til lærred |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | ||||
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 17:50 | |||
|
||||
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
||||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 17:55 | |||
måske en projektor med bedre opløsning vil gøre en forskel. Jeg sidder selv 3m fra et 92"
|
||||
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 18:16 | |||
|
||||
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2002 |
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 23:32 | |||
For nu at tage den misfortåelse du der har fået galt i halsen op igen igen: Jeg siger jo ikke at alle folk (uanset præference) får en større oplevelse af at sidde tættere på. Jeg forklarer blot hvorledes jeg og folk med lignende præferencer for vores vedkommende får en større og bedre oplevelse af at sidde tættere på.
Du kan tro hvad du vil, men det er ikke det det handler om. Når jeg går i biografen er det fuldstændigt det samme: F.eks sidder jeg gerne på 7-8 række i Imperial (selv om man faktisk skal se lidt op) i hvert fald når det ellers er en digital fremvisning. Og jeg fortrækker rent teknisk generelt også nyere biografer med meget store lærreder ifht rummet (som f.eks Cinamaxx) Og så er det i forhold til 1080p materiale bestemt slet ikke absurd at sidde 1 meter fra en 40" skærm! Til gengæld er en 40" skærm efter min opfattelse praksis for lille til ordentlig udnyttelse af Blu-ray, da det sjældent er praktisk at sidde så tæt på en skærm i en stue (det ville i hvert fald ikke "imponere" resten der skulle se med i stuen!) Hvis man sidder over 1½ meter væk fra en 40" skærm vil man slet ikke være i stand til at skelne imellem og opløse ethvert punkt på skærmen med et normalt syn. (og det kan f.eks være væsentligt hvis man spiller online 3-person shooters at kunne skælne alle punkter på skærmen fra hinanden). Mens jeg sidder og skriver dette (og når jeg spiller PC, med mindre jeg ligefrem har slæbt den ind i stuen til projektoren) sidder jeg faktisk ca. 1 m (har lige målt det til 95 cm) fra min 42" computermonitor. Det fortrækker jeg, fordi jeg så kan se ethvert punkt på computerskærmen klart uden at det ser pixeleret ud. Så det er altså noget jeg gør for mig selv, i forhold til hvad der nu er mine præferencer, uanset hvad du så end måtte mene eller tro om det. Har du nu du nævner eksemplet tænkt på hvad det svarer til når man går i f.eks Cinemaxx, og sidder f.eks midt i en af deres sale? Jeg vil antage at tilskuerne i ca. halvdelen af biografsalen har fyldt omtrent lige så meget af synsfeltet som jeg har med mit hjemme set-up, og den forreste 1/3 del af salen endog meget mere. Jeg har som sådan tit oplevet at sidde "tættere" i biografen end jeg gør hjemme, også når jeg har været af sted med andre, og det ikke er mig der har skaffet billeterne. Redigeret af TBC1 - 20-Oktober-2010 kl. 02:07 |
||||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |