|
Sidehøjttalere i 5.1, evt. Atmos senere |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tak for hjælpen alle
![]() Efter megen grublen er jeg kommet frem til, at jeg vil prøve at sikre mig de 3 højttalere, som jeg mangler i Excite-serien (den gamle). Dvs. centerhøjttaleren x22 og to stk. x12 til side/baghøjttalere. Så må surroundreceiver og Blu-Ray afspiller komme senere, når jeg får råd. Desværre betyder det jo så, at jeg må nøjes med tv'ets indbyggede lyd en tid endnu. Der er godt nok ikke meget ved at se film så :D Lydsiden betyder meget for oplevelsen. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Værd at vente på! Du får bare så meget bedre filmoplevelse når lyden er iorden ;)
Eneste problem med god lyd er at billedstørrelsen på mit 50" ikke kan følge med :/ Redigeret af Kampus - 06-Februar-2016 kl. 11:10 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
![]() Helt sikkert den rigtige beslutning. Men find dog en billig brugt receiver, så du kan få lyd mens du venter - selv en gammel uden HDMI og digitalformater, vil være bedre end ingen lyd. Nå ja, og så får du jo muligheden for, at begynde at lege med div. indstillinger o.s.v. M.v.h. |
||
![]() |
||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
|
Når du kun har 1,27 meter imellem fronthøjttalerne og centerhøjttaleren, mener jeg ikke, at der er plads til en centerhøjttaler. Du vil have 63,5 cm minus centerhøjttalerens bredde. Der skal være luft omkring en højttaler. I dit tilfælde vil det virke som en væg. Du vil miste meget kvalitet med en center i dit tilfælde. Brug flere penge på fronterne i stedet for. Redigeret af Sven Palvig - 06-Februar-2016 kl. 11:58 |
||
![]() |
||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
|
Jeg har udskiftet mine surround højttalere og bag højttalere, der var små Roth højttaler, der faktisk gjorde det godt. Men nu har jeg fået bygget højttalere med en 7 tomme og en diskant placeret i et godt kabinet og med gode delefiltre kabinetter. Det er en helt anden oplevelse at se film nu. Dynamik i surround højttalerne er voldsom nu.
|
||
![]() |
||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
|
Fronterne har jeg (Excite x32), og de gør det udmærket mht. bas, synes jeg. De går ned til 37Hz. Jeg kan mærke bassen rent fysisk, uden at jeg behøver at spille særlig højt. Men den dybe subwoofer-bas har de selvfølgelig ikke. Dog synes jeg ikke, at en sub er noget, der har prioritet i fht. alle de andre ting, jeg mangler, for at kunne lave et rimeligt surroundsetup.
Ja lige her og nu, men jeg kan jo tage tingene lidt ad gangen. |
||
![]() |
||
|
Tak for linket, der stod, at de var reserveret, da jeg var derinde og kigge forleden, men jeg har heller ingen penge at handle for, før jeg får solgt noget udstyr, jeg har til salg. Desuden som jeg skrev ovenfor, så prioriterer jeg at få et helt sæt matchende højttalere fra samme serie, dvs. fronter, center og baghøjttalere. |
||
![]() |
||
|
Ok. Jeg kan godt se (også på din besked siden hen, Sven Palvig), at der ikke bliver meget plads fra venstre front til center, og så igen fra center til højre front. Det kan godt ske, at jeg lige skal overveje det igen.
Det går lige akkurat ![]() Men ja, jeg kunne bestemt godt ønske mig noget mere plads her. Skal jeg have mere plads, skal jeg dog ofre min 3-personers sofa og få en mindre, men det går jo ikke, for hvor skal jeg så ligge og se PL-fodbold! ![]() ![]() ![]() Redigeret af hbuus - 06-Februar-2016 kl. 12:27 |
||
![]() |
||
|
Hehe! Sådan har jeg det også. Mit 5 år gamle 46" virkede så kollo-enormt stort, da jeg købte det, men nu om dage er det jo ingenting ![]() |
||
![]() |
||
|
Det har jeg overvejet, men mine Excite x32 er lidt kræsne mht. hvor meget effekt, de kræver, før de spiller ordentligt ![]() Hvis jeg får standerhøjttalerne hjem (altså Excite x12, som jeg vil bruge til baghøjtt.), så har jeg overvejet bare at bruge dem sammen med en ældre forstærker og et billigt sæt højtt.stativer, imens jeg sparer op til surround. |
||
![]() |
||
|
Ja, det kan jeg godt se, der bliver ikke meget luft omkring en center i mit tilfælde. De penge jeg kunne spare på en center, kunne i givet fald bruges på nogle af de andre ting, jeg mangler (fronter har jeg dog - et sæt virkelig velspillende Dynaudio Excite x32, som jeg er glad for) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |