recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sidste nyt: SAG MOD TC VUNDET 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSidste nyt: SAG MOD TC VUNDET 

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: Sidste nyt: SAG MOD TC VUNDET 
    Sendt: 15-August-2007 kl. 13:01
SENESTE NYT:

Afgørelsen i sagen er faldet. Jeg vandt fuldstændig sagen over Tapeconnection i forbrugerklagenævnet. Læs mere fra side 9 i dette emne.

Edtwodth.

-----------------------------------------------


Til skræk og advarsel vil jeg her fortælle om min oplevelse med tapeconnection:
 
Jeg forlanger mit køb af et toshiba 37wl66z ophævet, da jeg ikke mener,de har ydet den service der skal til samt at tv'et ikke længere står målt med hvad jeg har betalt for det.
 
tv'et har være ombyttet/ sendt til repration 2 gange:
 
 
1. gang var ca. en måned efter at jeg havde købt det hos dem. tv'et brummede pludselig meget højt og det kunne jeg ikke acceptere. De ville gerne byttet tv'et til en demo-model De havde stående og  det måtte jeg modvilligt acceptere. ,dato d. 26-03-2007.
 
2. gang i midten af juli virkede hdmi 1 indgangen pludselig ikke: jeg sendte derfor tv'et til repration hos dem d. 26-07-2007. Jeg ringede ca. en uge senere for at være sikker på at alt gik som planlagt. Her sagde de at de ikke havde modtaget tv'et. Efter jeg selv havde undersøgt sagen via track and trace nummer hos post danmark, gik det pludselig op for dem at de havde forputtet den på deres lager, og de ville sørge for en hurtig repration (det var hvad jeg fik at vide i telefonen). I går tirsdag ringer jeg til dem for at høre om hvordan det gik med tv'et. Igen var der ikke styr på noget som helst. de ville derfor vende tilbage til mig hurtigst muligt her onsdag formiddag. Da klokken var over 12 og de stadig ikke havde ringet tilbage ringede jeg igen til dem. Endnu en gang var der ikke styr på noget som helst og de ville derfor ringe tilbage til mig hurtigst muligt. denne gang gjorde de det, bare for at fortælle mig at jeg ikke kunne forvente det inden for den nærmeste fremtid! Og så var det jeg tændte af.....
 
Jeg har som sagt derfor forlangt købet af mit tv ophævet. Ogafventer nu svar fra dem (igen igen).
 
Hvad siger i? er det bare mig der er tosset eller er det ikke under alt kritik?


Redigeret af ha9953 - 29-Marts-2008 kl. 22:09
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

1. gang var ca. en måned efter at jeg havde købt det hos dem. tv'et brummede pludselig meget højt og det kunne jeg ikke acceptere. De ville gerne byttet tv'et til en demo-model De havde stående og  det måtte jeg modvilligt acceptere. ,dato d. 26-03-2007.
 
Modvilligt? Den aftale kan slet ikke lade sig gøre!!!
Har du købt et nyt tv og det fejler, så har de 2 muligheder (3).
1. Fix det så det ikke fejler.
2. Lever et nyt.
3. Hæve handlet, dvs. pengene retur. (hvis ikke ovenstående kan lade sig gøre).
 
At lever en brugt model er slet ikke en option de har. Så jeg undre mig meget, (temmelig meget) over, at du skriver, at du modvilligt måtte acceptere. Jeg undre mig faktisk mindst lige så meget over, at du som forbruger er gået med på den. Man kan godt indgå en frivillig aftale, men der kan bestemt ikke være tale om, at du skal acceptere det modvilligt.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 13:42

Arrgh, sorry.. fik trykket på knappen for hurtigt.

Du har pt. ventet ca. 3 uger på en reperation, og er blevet spist af med, at, du ikke kan forvente det inden for nærmeste fremtid. Dette er bestemt ikke et acceptabelt svar efter 3 ugers venten. Forhandleren er forpligtiget til at rette fejlen inden for rimelig tid. Desværre er rimelig tid ikke specificeret, men noget tyder på, at de allerede fra start ikke helt har taget din sag specielt seriøst. Og efterfølgende besvare dig med (ikke nærmeste fremtid), det viser de med al tydelighed ikke har i sinde at klare dette inde for rimelig tid, (min personlige vurdering). De burde have været langt mere obs på din sag, netop fordi de har startet med at kvaje sig.

Du har derfor gjort ret i at hæve handlen, accepterer de ikke det, så er forbrugerklagenævnet det eneste sted du kan komme videre. Men jeg vil lige kaste en advardsel ind.. Det tager ekstremt lang tid, sådan en sag. forvent mindst 1 år

Det skal lige understreges, at det som jeg skriver her alene er baseret på dine udtalelser om sagen. Skulle det vise sig at være tale om misforståelser, så bør de forsøges udredes først.

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 13:47

Hej

Tak for svaret.

Er klar over den lange behandlingstid :-( Men jeg har mistet tålmodigheden med firmaet.

Da jeg henvendte mig med tv'et første gang ville de ikke ophæve købet og de svarede desuden,  de ikke vidste hvor lang tid det ville tage at reprerere tv'et og om det overhovedet kunne ændres. Så står man i en butik og  ærger sig over at der kan gå rigtigt lang tid inden man ser et tv, og jeg hoppede derfor på demo-modellen. Hvad jeg også siden har fortrudt. Det vil jeg mene har været min eneste fejl i denne her sag.

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 13:58
Nu er jeg spændt på om de overhovedet svarer på min skriftelige krav om at de skal ophæve købet. De par gange jeg har sendt en mail, har de enten ikke svaret eller der er gået op til 3 uger.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 13:59

De er ikke forpligtiget til at hæve handlen, hvis de kan reparerer varen. Så på den led har de som udgangspunkt ret i det de sagde til dig første gang. Men hvis de vurderede at det enten ikke kunne svare sig, eller de ikke kunne reparerer det første gang, så er deres eneste mulighed (lovmæssige), at tilbyde dig et nyt eller at hæve handlen. En demo model er som nævnt, ikke en mulighed de kan tvinge dig til. Aldrig nogensinde!!

Og ja, det var en stor fejl du modvilligt gik med på dette.

Afvent deres svar på dit ønske om at hæve handlen, og tag det så derfra. Imellemtiden kan du evt. forberede dit næste træk ved at søge rådgivning hos forbrugerklagenævnet.
Jeg har ikke selv personlig erfaring med forhandleren og deres service niveau i disse sager (endnu), så jeg kan ikke forudse, hvad de vil. Men jeg ville nok forberede mig på det værste. Du skal jo alligevel vente på deres svar. Så brug du tiden på at få noget rådgivning, og evt. læse noget mere om forbrugerrettigheder, så du ikke kommer til at modvilligt skulle acceptere et nyt (brugt) tilbud igen 

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 14:01

Hej igen Kandersen

 

du kan være helt rolig, gør ikke samme fejl igen. Har allerede snakket med forbrugerklagenævnet inden jeg sendte dem mailen. De mener helt sikkert at jeg har en go sag.

Jeg vil ikke længere have noget med tc at gøre, så ikke engang et andet tv kan mildne min vrede.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Nu er jeg spændt på om de overhovedet svarer på min skriftelige krav om at de skal ophæve købet. De par gange jeg har sendt en mail, har de enten ikke svaret eller der er gået op til 3 uger.

Lige en detalje.. det er ikke DEM der skal hæve handlen. Det er DIG der fortælle dem, at du ønsker at hæve handlen.

Det er en ret væsentlig detalje. Hvis du har skrevet til dem, at du ønsker de skal hæve handlen, så kan jeg godt forstå, hvis et svar enten trækker ud eller helt udebliver. Det giver simpelthen ingen mening

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 14:06

He he

helt ordret: " Jeg forlanger købet ophævet...."

Det går lidt stærk når man skriver mens man er oppe at køre

 

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 14:12

I know.. Men blev sgu bange for, at du i kampens hede havde fået formuleret dig forkert til dem.. Det er noget der virkelig kan trække sådanne sager (med useriøse forhandlere) i langdrag. Så ville bare lige sikre mig, at du havde styr på det, så du ikke senere sidder endnu engang med håret i postkassen og har brugt unødig tid pga. en formuleringsfejl.

Ventetid er det du har mindst lyst til at (mis)bruge nu, når du (måske) står foran en forbrugerklage sag.
Jeg prøvede det for et par år siden. En ganske simpel sag om et bundkort til en computer. Det skulle tage præcis 1 år. Dog mest af alt fordi forbrugerklagenævnet havde så travlt, at de ikke har tid til at følge op på sagerne. Det siges at de har ikke fået mindre travlt siden dengang.

Jeg vil forøvrigt meget gerne høre forhandlerens svar, når/hvis du høre noget.

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 14:15

Nå ja - det glemte jeg i farten.

Da jeg fik pakket det allerførste tv ud vidste det sig at de havde sendt en toshiba 37wl66s i stedet for 37wl66z. de fortalte mig at der ikke var nogen forskel, så igen accepterede jeg det.

så man kan ikke beskylde mig for at være fuldstændig i mod alt hvad de foretager sig.

Har søgt lidt på nettet og det tyder på at særlig s-modellen har været ramt af fejl.....

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 14:37

Hej Alle

VIGTIGT

Hold debatten til den aktuelle sag.

Indlæg der handler om at forhandler #1 er dårlig og forhandler #2 er god er ikke velkomne. Det må kun debateres om den aktuelle sag. Altså love, regler, retningslinier, hjælp, erfaringer fra lignende sager osv.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu