recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sidste nyt: SAG MOD TC VUNDET 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSidste nyt: SAG MOD TC VUNDET 

 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



Jeg fatter ikke at I kan beskylde mig for at være en besværlig kunde, fordi jeg holder på min rettigheder. Og det viste sig jo jeg havde ret (Igen - ikke for at lyde arrogant)

Det er folk som jer, der går at butikkerne forsøger at slipper uden om deres forpligtigelser. Fordi de ved at de fleste kunder bare acceptere tingene som de er.



Vi beskylder dig ikke for noget, vi forklarer bare at en sag kan have 2 vinkler. Ikke at du har haft uret. Men mange ting kunne sikkert have været gjort på en anden måde fra begge parter.

Men du virker også meget opfarende omkring en simpel kommentar.
Jeg kan godt forstå hvis de har været mindre imødekommende hvis du har skrevet i samme tonefald som herinde.

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


"Angående forums, så kan det godt være at du fortæller din side af sagen, men du kan stadig få en injuriesag på halsen."

At der kan føres en injuriesag, fordi man forsøger at få hjælp og konstruktiv kritik via et forum er helt hen i vejret.

"Tro helt klar at TC har set dig som en besværlig kunde, og du faktis har
haft lidt skyld i sage, ved at gå til FKN."

Hvordan jeg selv kan være skyld i at rep. tiden har været så lang er mig en gåde

"Du kan godt bede om at få pengene tilbage ved først rep. Men det vidste du jo sikkert godt ikke ville være tilfældet."

Forstår ikke lige det punkt?

"Hvis det ikke var for at få et andet tv, hvorfor har du så ikke spurgt om et låne tv i mellemtiden eller noget andet?"

Hvis du nu læste hele dette emne igennem, ville du jo kunne set at tidshorsonten ikke var særlig lang til at starte med, så der var ingen grund til et låne tv. Da det så trækker ud, tilbyder TC mig ikke et tv, selv om de siger, at det plejer de.


Du skriver at hvis du ville have et andet tv, så havde du bedt om pengene tilbage fra starten. Jeg henviser bare til at det gør butikken sikkert ikke.


Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


"Men forestil dig du selv er forhandler og en sag går i fisk pga. postdanmark eller en distributørs værksted.
Så kan det koste forretningen dyrt fordi en kunde skriver snyd og bedrag over en forhandler på 20 forums, selvom forhandleren måske ikke har været skyld i sagens drejning.
Aviserne er jo vant til den slags sager og vurderer hver gang om de vil bringe en historie baseret på rygter med chance for en injuriesag."

Det er altid forhandleren, der har ansvaret i den sidste ende. det kan alverdens gode eller dårlige undskyldninger ikke lave om på. problemet har også været at jeg ikke har fået at vide gennem forløbet hvorfor det har trukket ud.


Forhandlere er jo ikke herre over himmel og jord, de kan forsøge at gøre et sagsforløb bedre for kunden. Men nogle gange går det altså galt uden at forhandleren har skylden. Det kan være en serie uheldige hændelser som har fået det hele til at trække ud. Jeg synes til gengæld den reparationstid du fik opgivet i første omgang virker meget urealistisk, så kort tid plejer det ikke at tage med en reparation.

Jeg har forresten læst alle indlæg i tråden...
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Forhandlere er jo ikke herre over himmel og jord, de kan forsøge at gøre et sagsforløb bedre for kunden. Men nogle gange går det altså galt uden at forhandleren har skylden. Det kan være en serie uheldige hændelser som har fået det hele til at trække ud. Jeg synes til gengæld den reparationstid du fik opgivet i første omgang virker meget urealistisk, så kort tid plejer det ikke at tage med en reparation.

Jeg har forresten læst alle indlæg i tråden...


Nu er det nu bare sådan at en lov er til for at den skal følges. Og i købeloven står der direkte at det er forhandleren der har ansvaret i sidste ende. Ellers kunne en forhandler jo også fraskrive sig ansvaret med tusind gode eller dårlige undskyldninger

Jeg kan ikke se det er mit problem, at der er opgivet forkerte tidspunkter til mig?

Men som jeg tidligere har skrevet: hvis nu bare man havde valgt at være lidt mere informative og hjælpsomme fra starten af, så er jeg ikke sikker på at der var kommet nogen sag ud af det.
Til top
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Men som jeg tidligere har skrevet: hvis nu bare man havde valgt at være lidt mere informative og hjælpsomme fra starten af, så er jeg ikke sikker på at der var kommet nogen sag ud af det.

Det kan jeg kun tilslutte mig. Da jeg kæmpede mig igennem den velkendte Philips-sag var informationen fra TC tæt på ikke-eksisterende.

Jeg brugte selv ekstremt meget tid på at kontakte Philips og SCV for at høre, hvordan det gik.

Men efter et par måneder slap jeg heldigvis ud af det uden at skulle involvere forbrugerstyrelsen.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af rohde rohde skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Men som jeg tidligere har skrevet: hvis nu bare man havde valgt at være lidt mere informative og hjælpsomme fra starten af, så er jeg ikke sikker på at der var kommet nogen sag ud af det.

Det kan jeg kun tilslutte mig. Da jeg kæmpede mig igennem den velkendte Philips-sag var informationen fra TC tæt på ikke-eksisterende.

Jeg brugte selv ekstremt meget tid på at kontakte Philips og SCV for at høre, hvordan det gik.

Men efter et par måneder slap jeg heldigvis ud af det uden at skulle involvere forbrugerstyrelsen.


Ok lyder godt.

Man må da håbe at Tc har lært noget af den seneste tids debat om deres efterservice.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 19:42
Så var Tapeconnection lige i TV2 nyhederne vedr. at de ikke havde fulgt nævnets afgørelse i den sag, der fik dem på firmatjek.

Der var også en udtalelse fra erhvervsministeren om, at nu skulle det laves sådan at nævnets afgørelser blev bindende.

Til mig har ministeren skrevet, at han finder det vanskeligt at gøre nævnets afgørelser bindende.

Desuden har alle politikere været fremme med den samme smøre lige siden købeloven blev ændret sidste gang. Intet er sket.

Desuden er der ikke blevet fremlagt et eneste lovforslag eller stillet spørgsmål til ministeren om emnet gennem det seneste år.

Politikerne gider heller ikke svare vælgerne, hvis man henvender sig til dem. Kun hvis der er en journalist og en fotograf til stede.

Bag efter har de glemt alt om emnet.

Som tidligere skrevet kan i læse meget mere om min henvendelser til politikerne og de få svar jeg har fået på www.enfrustreretforbruger.dk


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 22:37

Lige en kort kommentar:

Hvis man er et brokhovedet fordi man holder på sine rettigheder, så er ideen med rettigheder ligesom gået af!

Det er muligt at mange sager kunne have været løst mere fredeligt, hvis parterne havde været fleksible. Men den eneste måde det kan funger på, det er hvis BEGGE parter er det.

 

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Den retsag som TC har anlagt med en køber af højtalere har jo ikke som sådan noget med din sag at gøre, tror folk forveksler dem lidt umiddelbart?


Ok, det er da en mulighed...

Men så lad mig slå fast:

  1. Sagen omhandler et tv, der tog TC 6 uger om at rep.
  2. Jeg forlangte købet ophævet iht. købelovens rimelig tid. Det nægtede TC.
  3. Sagen har taget omkring 7 måneder i forbrugerklagenævnet.
  4. Afgørelsen kom i går lørdag d. 29-03-2008.
  5. Aførelsen gav mig medhold, og TC skal betale mig det fulde beløb (ca. 9000) tilbage.
  6. Nu skal TC jo lige have tid til at svare på min mail om tilbagebetaling.

Det sidste forventer jeg ingen problemer med, da de skriftlig har lovet mig at følge afgørelsen.

Håber at eventuelle ? er rodet af vejen ;-)

Det kan godt være det bare er mig men jeg synes nu ikke 6 uger er urimelig lang tid.!.. TC er en discont butik og servicen må derfor også afspejle dette.

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Lige en kort kommentar:

Hvis man er et brokhovedet fordi man holder på sine rettigheder, så er ideen med rettigheder ligesom gået af!

Det er muligt at mange sager kunne have været løst mere fredeligt, hvis parterne havde været fleksible. Men den eneste måde det kan funger på, det er hvis BEGGE parter er det.

 



TUSIND TAK for den kommentar!
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Den retsag som TC har anlagt med en køber af højtalere har jo ikke som sådan noget med din sag at gøre, tror folk forveksler dem lidt umiddelbart?


Ok, det er da en mulighed...

Men så lad mig slå fast:

  1. Sagen omhandler et tv, der tog TC 6 uger om at rep.
  2. Jeg forlangte købet ophævet iht. købelovens rimelig tid. Det nægtede TC.
  3. Sagen har taget omkring 7 måneder i forbrugerklagenævnet.
  4. Afgørelsen kom i går lørdag d. 29-03-2008.
  5. Aførelsen gav mig medhold, og TC skal betale mig det fulde beløb (ca. 9000) tilbage.
  6. Nu skal TC jo lige have tid til at svare på min mail om tilbagebetaling.

Det sidste forventer jeg ingen problemer med, da de skriftlig har lovet mig at følge afgørelsen.

Håber at eventuelle ? er rodet af vejen ;-)

Det kan godt være det bare er mig men jeg synes nu ikke 6 uger er urimelig lang tid.!.. TC er en discont butik og servicen må derfor også afspejle dette.

 



Uanset om du har givet 1000 eller 100.000 for et produkt er der nogen regler der skal overholdes. det har TC ikke gjort i denne sag.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Det kan godt være det bare er mig men jeg synes nu ikke 6 uger er urimelig lang tid.!.. TC er en discont butik og servicen må derfor også afspejle dette.

Det var lidt af det jeg debatterede med Simon Larsen omkring, og netop denne holdning jeg advardede imod.

Een ting er, at der er forbrugere som har denne opfattelse. Problemet er bare, at sådan en opfattelse smitter af på forhandlerne, så de efterhånden forventer, at alle forbrugerne har denne opfattelse. Og så har vi balladen, når en person som ejeren af denne tråd pludselig træder frem, og IKKE har den opfattelse. Dels bliver han gjort til syndbuk en hulens masse steder, hvor folk HAR denne opfattelse, og dernæst ryger han i klammeri med forhandleren, som åbenbart OGSÅ havde den opfattelse.

Det støreste problem er, at ALLE har den forkerte opfattelse, lige med undtagelse af skribenten, der blot holder på sin ret, uanset hvor tåbelig denne ret så end er. Og ikke nok med, at det giver knas i sager som disse. Når mange nok har den forkerte opfattelse, så bliver det også en trussel mod forbrugernes rettigheder, Tænk engang hvis eksempelvis forbrugerklagenævnet pludselig også fik denne opfattelse, eller måske endnu værre. De pludselig syntes, at nu var 8, 10 eller 12 uger rimelig tid, (fordi DE nu synes det).

Det er et seriøst alvorligt problem det her, når forbrugerne pludselig begynder at "slække" på deres rettigheder. For det smitter!

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Det kan godt være det bare er mig men jeg synes nu ikke 6 uger er urimelig lang tid.!.. TC er en discont butik og servicen må derfor også afspejle dette.

Det var lidt af det jeg debatterede med Simon Larsen omkring, og netop denne holdning jeg advardede imod.

Een ting er, at der er forbrugere som har denne opfattelse. Problemet er bare, at sådan en opfattelse smitter af på forhandlerne, så de efterhånden forventer, at alle forbrugerne har denne opfattelse. Og så har vi balladen, når en person som ejeren af denne tråd pludselig træder frem, og IKKE har den opfattelse. Dels bliver han gjort til syndbuk en hulens masse steder, hvor folk HAR denne opfattelse, og dernæst ryger han i klammeri med forhandleren, som åbenbart OGSÅ havde den opfattelse.

Det støreste problem er, at ALLE har den forkerte opfattelse, lige med undtagelse af skribenten, der blot holder på sin ret, uanset hvor tåbelig denne ret så end er. Og ikke nok med, at det giver knas i sager som disse. Når mange nok har den forkerte opfattelse, så bliver det også en trussel mod forbrugernes rettigheder, Tænk engang hvis eksempelvis forbrugerklagenævnet pludselig også fik denne opfattelse, eller måske endnu værre. De pludselig syntes, at nu var 8, 10 eller 12 uger rimelig tid, (fordi DE nu synes det).

Det er et seriøst alvorligt problem det her, når forbrugerne pludselig begynder at "slække" på deres rettigheder. For det smitter!

 



Tak for indlægget.

det er nu rart at finde en der forstår baggrunden for at jeg har startet denne langtrukne sag.

Håber virkelig den er overstået nu, for tror sgu helt ærlig ikke der er ret mange kræfter tilbage, til at forsætte den i....

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 00:06

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Tak for indlægget.

det er nu rart at finde en der forstår baggrunden for at jeg har startet denne langtrukne sag.

Jamen, jeg forstår baggrunden så godt, så jeg kan sige, at jeg ville have gjort det samme, og har faktisk også gjort det. Ikke med et tv, og ikke pga. lang reparationstid, men pga. en defekt på et bundkort, som jeg blev beskyldt for at have foresaget.

Jeg er desværre (for firmaet) så princip fast, så jeg stod mål lige præcis i 1 år, som det tog forbrugerklagenævnet at tage sagen op. Derpå endte sagen med, at forhandleren frivilligt valgte at tilbagebetale mig pengene.

Årsagen var rimelig simpel. Bundkortet havde en defekt, der med det blåtte øje kunne ses, at pakningen var skyld i,  på indersiden af æsken. En sådan sag vil jeg ganske enkelt ikke finde mig i at have siddende på mig, så få minutter efter forhandleren afviste defekten, så var der oprettet en sag på forbrugerklagenævnet.

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Håber virkelig den er overstået nu, for tror sgu helt ærlig ikke der er ret mange kræfter tilbage, til at forsætte den i....

Så længe du bare holder på din ret, så klø på. Det er (desværre) den eneste måde vi som forbrugere får vendt bøtten, og dette en dag, måske, ender med at være til gavn for alle, også forhandlerne.

Uden folk som dig, så vil tingene bare blive værre. For så er det holdninger som forbrugeren herover giver udtryk for, som går hen og bliver dagligdag (hvis ikke det allerede er det). Og det er hverken vi eller de tjent med. Næste gang hedder det ikke 6 uger, men 10 eller 12, ja måske endda adskellige måneder.

Så mangler vi bare at forbrugerklagenævnet får oppet sig lidt, så disse sager ikke tager så vanvittigt lang tid. Desværre tror jeg, at der kæmper selv guderne forgæves. Der er for meget politik og for lidt handling i det. Eller der er måske i virkeligheden for lidt stemmer i det

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu