|
Sidste nyt: SAG MOD TC VUNDET |
Besvar | Side <1 14151617> |
Forfatter | |||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 17:44 | ||
Vi beskylder dig ikke for noget, vi forklarer bare at en sag kan have 2 vinkler. Ikke at du har haft uret. Men mange ting kunne sikkert have været gjort på en anden måde fra begge parter. Men du virker også meget opfarende omkring en simpel kommentar. Jeg kan godt forstå hvis de har været mindre imødekommende hvis du har skrevet i samme tonefald som herinde.
Du skriver at hvis du ville have et andet tv, så havde du bedt om pengene tilbage fra starten. Jeg henviser bare til at det gør butikken sikkert ikke.
Forhandlere er jo ikke herre over himmel og jord, de kan forsøge at gøre et sagsforløb bedre for kunden. Men nogle gange går det altså galt uden at forhandleren har skylden. Det kan være en serie uheldige hændelser som har fået det hele til at trække ud. Jeg synes til gengæld den reparationstid du fik opgivet i første omgang virker meget urealistisk, så kort tid plejer det ikke at tage med en reparation. Jeg har forresten læst alle indlæg i tråden... |
|||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 17:55 | ||
Nu er det nu bare sådan at en lov er til for at den skal følges. Og i købeloven står der direkte at det er forhandleren der har ansvaret i sidste ende. Ellers kunne en forhandler jo også fraskrive sig ansvaret med tusind gode eller dårlige undskyldninger Jeg kan ikke se det er mit problem, at der er opgivet forkerte tidspunkter til mig? Men som jeg tidligere har skrevet: hvis nu bare man havde valgt at være lidt mere informative og hjælpsomme fra starten af, så er jeg ikke sikker på at der var kommet nogen sag ud af det. |
|||
rohde
Bruger Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 18:02 | ||
Det kan jeg kun tilslutte mig. Da jeg kæmpede mig igennem den velkendte Philips-sag var informationen fra TC tæt på ikke-eksisterende. Jeg brugte selv ekstremt meget tid på at kontakte Philips og SCV for at høre, hvordan det gik. Men efter et par måneder slap jeg heldigvis ud af det uden at skulle involvere forbrugerstyrelsen. |
|||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 18:10 | ||
Ok lyder godt. Man må da håbe at Tc har lært noget af den seneste tids debat om deres efterservice. |
|||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 19:42 | ||
Så var Tapeconnection lige i TV2 nyhederne vedr. at de ikke havde fulgt nævnets afgørelse i den sag, der fik dem på firmatjek.
Der var også en udtalelse fra erhvervsministeren om, at nu skulle det laves sådan at nævnets afgørelser blev bindende. Til mig har ministeren skrevet, at han finder det vanskeligt at gøre nævnets afgørelser bindende. Desuden har alle politikere været fremme med den samme smøre lige siden købeloven blev ændret sidste gang. Intet er sket. Desuden er der ikke blevet fremlagt et eneste lovforslag eller stillet spørgsmål til ministeren om emnet gennem det seneste år. Politikerne gider heller ikke svare vælgerne, hvis man henvender sig til dem. Kun hvis der er en journalist og en fotograf til stede. Bag efter har de glemt alt om emnet. Som tidligere skrevet kan i læse meget mere om min henvendelser til politikerne og de få svar jeg har fået på www.enfrustreretforbruger.dk |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 22:37 | ||
Lige en kort kommentar: Hvis man er et brokhovedet fordi man holder på sine rettigheder, så er ideen med rettigheder ligesom gået af! Det er muligt at mange sager kunne have været løst mere fredeligt, hvis parterne havde været fleksible. Men den eneste måde det kan funger på, det er hvis BEGGE parter er det.
|
|||
niepe
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:05 | ||
Det kan godt være det bare er mig men jeg synes nu ikke 6 uger er urimelig lang tid.!.. TC er en discont butik og servicen må derfor også afspejle dette.
|
|||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:06 | ||
TUSIND TAK for den kommentar! |
|||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:07 | ||
Uanset om du har givet 1000 eller 100.000 for et produkt er der nogen regler der skal overholdes. det har TC ikke gjort i denne sag. |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:38 | ||
Det var lidt af det jeg debatterede med Simon Larsen omkring, og netop denne holdning jeg advardede imod. Een ting er, at der er forbrugere som har denne opfattelse. Problemet er bare, at sådan en opfattelse smitter af på forhandlerne, så de efterhånden forventer, at alle forbrugerne har denne opfattelse. Og så har vi balladen, når en person som ejeren af denne tråd pludselig træder frem, og IKKE har den opfattelse. Dels bliver han gjort til syndbuk en hulens masse steder, hvor folk HAR denne opfattelse, og dernæst ryger han i klammeri med forhandleren, som åbenbart OGSÅ havde den opfattelse. Det støreste problem er, at ALLE har den forkerte opfattelse, lige med undtagelse af skribenten, der blot holder på sin ret, uanset hvor tåbelig denne ret så end er. Og ikke nok med, at det giver knas i sager som disse. Når mange nok har den forkerte opfattelse, så bliver det også en trussel mod forbrugernes rettigheder, Tænk engang hvis eksempelvis forbrugerklagenævnet pludselig også fik denne opfattelse, eller måske endnu værre. De pludselig syntes, at nu var 8, 10 eller 12 uger rimelig tid, (fordi DE nu synes det). Det er et seriøst alvorligt problem det her, når forbrugerne pludselig begynder at "slække" på deres rettigheder. For det smitter!
|
|||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:47 | ||
Tak for indlægget. det er nu rart at finde en der forstår baggrunden for at jeg har startet denne langtrukne sag. Håber virkelig den er overstået nu, for tror sgu helt ærlig ikke der er ret mange kræfter tilbage, til at forsætte den i.... |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 00:06 | ||
Jamen, jeg forstår baggrunden så godt, så jeg kan sige, at jeg ville have gjort det samme, og har faktisk også gjort det. Ikke med et tv, og ikke pga. lang reparationstid, men pga. en defekt på et bundkort, som jeg blev beskyldt for at have foresaget. Jeg er desværre (for firmaet) så princip fast, så jeg stod mål lige præcis i 1 år, som det tog forbrugerklagenævnet at tage sagen op. Derpå endte sagen med, at forhandleren frivilligt valgte at tilbagebetale mig pengene. Årsagen var rimelig simpel. Bundkortet havde en defekt, der med det blåtte øje kunne ses, at pakningen var skyld i, på indersiden af æsken. En sådan sag vil jeg ganske enkelt ikke finde mig i at have siddende på mig, så få minutter efter forhandleren afviste defekten, så var der oprettet en sag på forbrugerklagenævnet.
Så længe du bare holder på din ret, så klø på. Det er (desværre) den eneste måde vi som forbrugere får vendt bøtten, og dette en dag, måske, ender med at være til gavn for alle, også forhandlerne. Uden folk som dig, så vil tingene bare blive værre. For så er det holdninger som forbrugeren herover giver udtryk for, som går hen og bliver dagligdag (hvis ikke det allerede er det). Og det er hverken vi eller de tjent med. Næste gang hedder det ikke 6 uger, men 10 eller 12, ja måske endda adskellige måneder. Så mangler vi bare at forbrugerklagenævnet får oppet sig lidt, så disse sager ikke tager så vanvittigt lang tid. Desværre tror jeg, at der kæmper selv guderne forgæves. Der er for meget politik og for lidt handling i det. Eller der er måske i virkeligheden for lidt stemmer i det
|
|||
Besvar | Side <1 14151617> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |