recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sidste nyt: SAG MOD TC VUNDET 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSidste nyt: SAG MOD TC VUNDET 

 Besvar Besvar Side  <1 151617
Forfatter
Besked
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:


Det kan godt være det bare er mig men jeg synes nu ikke 6 uger er urimelig lang tid.!.. TC er en discont butik og servicen må derfor også afspejle dette.

Jo, 6 uger er for lang tid, i denne og mange andre sager, selvom TC er en discount butik skal loven holdes og agter man ikke det som forhandler, ja så må man lukke biksen, for så er det under et forkert grundlag man driver en butik på.

Uanset hvad så er regler til for at holdes, opretholdes disse ikke, har vi jo rent anarki når vi har en klagesag.

Og nu begynder politikerne heldigvis da også at drøfte om at lave et register og personer der svindler og bedrager andre mennesker når de driver en forretning, således at hvis de bliver nødt til at lukke deres forretning, fordi de har svindlet, har fået så dårligt et image, blevet klaget over så meget, at der ingen kunder er mere, så kan de ikke bare starte igen, og der er mange firmaer med et blakket ry, at fordelen for os kunder ville være at de lukkede deres forretning.

For jeg kan nævne en del hvis forretningsmoral er meget lav, og som jeg aldrig vil handle med, har jeg problemer med en forretning så kender jeg mine rettigheder rigtig godt, og så bruger jeg loven/systemet til at slås for mig, og jeg har rigtig god tålmodighed, hvilke man nogle gange må have.

 

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Og nu begynder politikerne heldigvis da også at drøfte om at lave et register


Tak for din kommentar.

Med hensyn til politikerne. Fra at de siger noget og så til at det sker, kan der gå år, hvis det da overhovedet bliver til noget.

Siden den nuværende købelov blev indført, har de snakket og snakket, hver gang der var en journalist til stede, om at der skulle laves ændringer. Men intet er sket.

Jeg har undersøgt, hvad der er fremlagt af lovforslag,debatter mv. i folketinget inden for det seneste år omkring lige præscis købeloven og forbrugerklagenævnet.

Resultatet er nedslående: INTET er der sket. Og det gælder både regering og oppositionen.

Jeg har desuden skrevet adskillige henvendelser inden for de sidste 7 måneder til samtlige medlemmer af erhvervsudvalget, samt den tidligere forbrugerminister, erhvervsministeren og justitsministeren.

Resultatet er endnu mere nedslående: Kun et seriøs svar fra en forbrugerordfører (soc) og et svar fra erhvervsministeren her for nylig.

Venstre har skrevet 3 linjer, hvor der stor set ikke stod noget. Forbrugerministeren skrev 4 linjer med luft, men først efter jeg spammede hendes valgblog, med daglige indlæg.

Kun når der står en journalist og en fotograf foran dem, svarer de. Men bagefter er alt glemt fra deres side!

Og det værste er, at forbrugerpressen (Basta,Kontant,Kup,Tjek osv.), stort set er ligeglade og ikke gider beskæftige sig med politikernes ansvar. Og når de endelig gør det, er det med den ene faktuelle fejl efter den anden!

Meget mere på www.enfrustreretforbruger.dk



Redigeret af ha9953 - 31-Marts-2008 kl. 00:30
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 09:49

Ja, det er nedslående at læse dit sidste indlæg, håbede de ville være hurtigere med dette register.

Det er jo kun logisk at vi forbrugere skal have sådan et over dårlige firmaer og personer der ikke overholder loven, vi har jo et register (RKI) over dårlige betalere til hjælp for bla. firmaer, så burde vi jo selvfølgelig have et til os forbrugere, ret logisk skulle jeg mene.

Men ud fra et borgerligt synspunkt (regeringens) er det jo deres kernevælgere, og det ville være en ulempe for dem.

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 12:27
Fik i dag svar fra Søren fra TapeConnction, på den mail jeg sendte i lørdags.

Han havde endnu ikke fået brevet fra FKN og han ville vende tilbage i løbet af ugen.

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Den retsag som TC har anlagt med en køber af højtalere har jo ikke som sådan noget med din sag at gøre, tror folk forveksler dem lidt umiddelbart?


Ok, det er da en mulighed...

Men så lad mig slå fast:

  1. Sagen omhandler et tv, der tog TC 6 uger om at rep.
  2. Jeg forlangte købet ophævet iht. købelovens rimelig tid. Det nægtede TC.
  3. Sagen har taget omkring 7 måneder i forbrugerklagenævnet.
  4. Afgørelsen kom i går lørdag d. 29-03-2008.
  5. Aførelsen gav mig medhold, og TC skal betale mig det fulde beløb (ca. 9000) tilbage.
  6. Nu skal TC jo lige have tid til at svare på min mail om tilbagebetaling.

Det sidste forventer jeg ingen problemer med, da de skriftlig har lovet mig at følge afgørelsen.

Håber at eventuelle ? er rodet af vejen ;-)

Det kan godt være det bare er mig men jeg synes nu ikke 6 uger er urimelig lang tid.!.. TC er en discont butik og servicen må derfor også afspejle dette.

 



Uanset om du har givet 1000 eller 100.000 for et produkt er der nogen regler der skal overholdes. det har TC ikke gjort i denne sag.

Enig men hvis produktet koster 20.000 hos en aut. forhandler og 10.000 hos en discont butik vil jeg mene at man ikke kan forvente den samme service i begge butikker.. Loven skal selvfølgelig overholdes men om der går 3, 4, 5,6  eller 7 uger ser jeg ikke som noget stort problem....

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Det kan godt være det bare er mig men jeg synes nu ikke 6 uger er urimelig lang tid.!.. TC er en discont butik og servicen må derfor også afspejle dette.

Det var lidt af det jeg debatterede med Simon Larsen omkring, og netop denne holdning jeg advardede imod.

Een ting er, at der er forbrugere som har denne opfattelse. Problemet er bare, at sådan en opfattelse smitter af på forhandlerne, så de efterhånden forventer, at alle forbrugerne har denne opfattelse. Og så har vi balladen, når en person som ejeren af denne tråd pludselig træder frem, og IKKE har den opfattelse. Dels bliver han gjort til syndbuk en hulens masse steder, hvor folk HAR denne opfattelse, og dernæst ryger han i klammeri med forhandleren, som åbenbart OGSÅ havde den opfattelse.

Det støreste problem er, at ALLE har den forkerte opfattelse, lige med undtagelse af skribenten, der blot holder på sin ret, uanset hvor tåbelig denne ret så end er. Og ikke nok med, at det giver knas i sager som disse. Når mange nok har den forkerte opfattelse, så bliver det også en trussel mod forbrugernes rettigheder, Tænk engang hvis eksempelvis forbrugerklagenævnet pludselig også fik denne opfattelse, eller måske endnu værre. De pludselig syntes, at nu var 8, 10 eller 12 uger rimelig tid, (fordi DE nu synes det).

Det er et seriøst alvorligt problem det her, når forbrugerne pludselig begynder at "slække" på deres rettigheder. For det smitter!

 

og hans opfattelse er selvføgelig den rigtige. Det kan ihvertfald ikke diskuteres....

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:16

Niepe du misser fuldstændigt pointen i den kandersen har skrevet, grunden til hans opfattelse er korrekt, er fordi der i købeloven står indenfor rimelig tid.

Det er så igen blevet prøvet i et utal af sager og simple reperationer skal kunne klares indenfor ca.3-4 uger det siger loven og de sager der har været prøvet ergo så skal man overholde det og tage højde for det i sin prissætning og serviceaftale osv. Uanset om man er highend butik eller lavpris - dog vil jeg på ingen måde mene netop TC bryster sig af at være en lavpris / lavservice butik og de er det sikkert heller ikke. Alle kan lave fejl, men så må man også stå ved dem.

Du kan jo heller ikke rent principielt sige det er lidt lala om folk kører 120, 130, eller 140 der hvor man må køre 110, der er lavet en lov og så må man følge den.



Redigeret af Smurf - 31-Marts-2008 kl. 14:18
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Søren P. S. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:21

Der kommenteres i dette forum og vores deltagelse på TV-2 nyhederne igår og på sagen omkring de famøse Vienna højttalere som en kunde brændte af og der har jeg lavet et nyt indlæg under jura som omhandler det emne hvor jeg vil opfordre til at kommentarer til den sag bliver lagt ind under Jura og Tape Connection i TV-2 Nyhederne.  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38687& PN=1

I forhold til HA 9953´s sag mod os, så har vi modtaget brev fra Forbrugerklagenævnet og de har vurderet, at han har vundet sagen og den afgørelse efterlever vi og tilbagebetaler købsprisen plus renter.

Jeg vil ikke kommentere mere på dette indlæg som vi betragter som afsluttet og henviser til det nye indlæg jeg har lavet, hvor jeg vil svare hvis der skulle være yderligere spørgsmål og kommentarer.

Søren Pfeil Sørensen, Direktør Tape Connection.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:27
"den afgørelse efterlever vi og tilbagebetaler købsprisen plus renter."
burte i ikke havde gjort dette i føste omgang, så sage ikke skulle over
FKN ?
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Niepe du misser fuldstændigt pointen i den kandersen har skrevet, grunden til hans opfattelse er korrekt, er fordi der i købeloven står indenfor rimelig tid.

Det er så igen blevet prøvet i et utal af sager og simple reperationer skal kunne klares indenfor ca.3-4 uger det siger loven og de sager der har været prøvet ergo så skal man overholde det og tage højde for det i sin prissætning og serviceaftale osv. Uanset om man er highend butik eller lavpris - dog vil jeg på ingen måde mene netop TC bryster sig af at være en lavpris / lavservice butik og de er det sikkert heller ikke. Alle kan lave fejl, men så må man også stå ved dem.

Du kan jo heller ikke rent principielt sige det er lidt lala om folk kører 120, 130, eller 140 der hvor man må køre 110, der er lavet en lov og så må man følge den.

Det kan godt være at jeg har misset noget  men om det hedder 4,5 eller endda 6 uger mener jeg er underordnet ..

Man skulle efterhånden tro at det er meget vigtere at holde på sin ret end at når frem til en aftale som alle kan være tilfredse med. jeg har endnu aldrig oplevet en forhandler der ikke var til at snakke med med til reklamationer.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Niepe du misser fuldstændigt pointen i den kandersen har skrevet, grunden til hans opfattelse er korrekt, er fordi der i købeloven står indenfor rimelig tid.

Det er så igen blevet prøvet i et utal af sager og simple reperationer skal kunne klares indenfor ca.3-4 uger det siger loven og de sager der har været prøvet ergo så skal man overholde det og tage højde for det i sin prissætning og serviceaftale osv. Uanset om man er highend butik eller lavpris - dog vil jeg på ingen måde mene netop TC bryster sig af at være en lavpris / lavservice butik og de er det sikkert heller ikke. Alle kan lave fejl, men så må man også stå ved dem.

Du kan jo heller ikke rent principielt sige det er lidt lala om folk kører 120, 130, eller 140 der hvor man må køre 110, der er lavet en lov og så må man følge den.

Det kan godt være at jeg har misset noget  men om det hedder 4,5 eller endda 6 uger mener jeg er underordnet ..

Man skulle efterhånden tro at det er meget vigtere at holde på sin ret end at når frem til en aftale som alle kan være tilfredse med. jeg har endnu aldrig oplevet en forhandler der ikke var til at snakke med med til reklamationer.

Kan vi så ikke godt blive enige om følgende, dit tv går i stykker og du sender det ind, der er gået 3 uger og du begynder at rykke og få en masse svar i øst og vest på hvornår det er klart.

Du bliver IKKE tilbudt et låne tv og mangler det stadig efter udgangen af 4 uge - i min verden er det slet ikke service og man kan som person og forbruger strække sig langt bare ved lidt service og smil trust me i know dog i forbindelse med en dejlig fransk bil (offtread sorry), og der også forinden har været uoverenstemmelser omkring afhentning af produktet, som skal afhentes hos kunden - hvis det er købt som fjernsalg som internethandel er osv osv. Så løber man tør og bliver principiel og siger nu kan det være nok.

Kan sagår ikke huske om det var første eller anden gang der var noget galt med skærmen men det ved ejeren.
Det er her loven træder ind og hvis man har fået nok så har man loven og den skal efterleves såfremt man har efterlevet de krav der nu er til forbrugeren, længere er den jo ikke ?

Så kan det godt være du er mere sårn lala i din holdning til om det er 4, 6 , 8 10 uger whatever, men det er altså loven der foreskriver hvad ret er, og mener man grænsen er overskredet, som jo vil være lidt individuelt og loven tilmed også er "overtrådt" så er den jo klokkeklar, at du så ikke vil sige noget og finde dig i næsten hvad som helst, er jo klart dit valg.
Men som kandersen skriver, du åbner dørene for de forhandlere der mere eller mindre bevidst ikke vil efterleve lovkravene og standarderne sænkes løbende for service og hvad rimelig tid er osv. osv. Man har i et ret samfund lov til at holde på sin ret.



Redigeret af Smurf - 31-Marts-2008 kl. 14:41
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:06
Hej

Som Søren fra TC skriver, så er denne sag nu afsluttet. Derfor vil jeg bede admin om at lukke tråden.

Der er ingen grund til at træde mere i det fra nogen sider af.

Tak for debatten :-)

En meget lettet forbruger.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 151617
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu