|
Sidste nyt: SAG MOD TC VUNDET |
Besvar | Side <1234 17> |
Forfatter | |
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 16-August-2007 kl. 11:07 |
jeg sendte en mail til dem i går omkring middag. Har endnu ikke hørt fra dem. I orden hvis det var en simpel forespørgsel, men dette er langt vigtigere. Det er simpelthen total til grin |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 16-August-2007 kl. 11:55 |
Hm - nu er du urimelig. Du giver dem 5-6 timer til at svare (de lukker kl. 18), omkring et emne hvor de sikkert gerne vil have aftaler og detaljer på plads før de svarer. Du har sikkert al mulig grund til at være utålmodig, men kom nu ned på jorden igen. Den type debat du er ude i lige nu fører ingen vegne, og hvis det er niveauet så lukkes dette emne. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 16-August-2007 kl. 12:24 |
Hej Lars Ok det lyder måske rimelig hårdt. Det jeg mente med det var, at de da i hvert fald lige kunne tilkendegive at de har modtaget min mail, og at de vil kigge på sagen. Lige nu ved jeg jo ikke om de overhovedet har læst den eller vil tage stilling. At tage telefonen og ringe til dem og få en bekræftigelse, hjælper heller ikke noget. For det første er der ikke nogen der ved, hvad de har med at gøre, og for det andet skal jeg bruge en skriftlig kvitterng på modtagelse af krav, hvis sagen skal gå videre. Og de kan jo ikke bare udskyde et svar for at få sagen til at gå i hårdknude. Jeg er enig i at jeg er oppe at køre. Men det tror jeg nu alle ville være hvis de havde været igennem sådan en sag. |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 16-August-2007 kl. 13:32 |
Uden at tage stilling til den konkrete sag, som jeg jo kun kender fra din side, så kommer her nogle generelle råd. Selvom emails nu regnes for gyldig dokumentation sådan rent juridisk, så var det nu ikke noget jeg personligt ville satse på som eneste form for kommunikation. Uden et svar kan det være svært at vide om:
Så for at sikre dokumentationen bør du skrive et brev som du sender anbefalet fra posthuset. Behold en kopi af det til eget brug. På den måde har du en dokumentation for at det er sendt - og modtaget - som er meget nemmere at arbejde videre med hvis der opstår "komplikationer" i sagen senere. I det brev kan du bede om et svar inden en angivet dato - men husk at give dem flere dage til at svare denne gang. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 17-August-2007 kl. 14:26 |
Når de selv oplyser at man skrive til dem via mail, så skal det også fungere. Har desuden sendt endnu en mail i går torsdag formiddag hvor jeg bad om en elektronisk kvittering når modtager havde læst den sendte mail (Ved sgu ikke lige hvorfor jeg ikke gjorde det med den første...). Og fik kort efter en bekræftigelse på at modtager havde læst den. Så jeg synes stadigvæk at det er forkert at de ikke i det mindste skriver tilbage til mig at de vil kigge på sagen. Det virker som om de bare vil tie sagen ihjel. |
|
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 17-August-2007 kl. 17:12 |
så fik jeg endelig et svar fra TC De afviser at ophæve købet. Og samtidig mener de at en repr. tid på 4 - 5 uger er helt normalt. Jeg kan ikke acceptere at en rep. skal tage så lang tid, så mandag sender jeg sagen til forbrugerklagenævnet. Jeg ved at det vil betyde intet tv i mange måneder på grund af behandlingstid, men det må jeg acceptere. Jeg vl simpelthen ikke finde i den service jeg har fået fra TC's side Go weekend Ps. En fordel ved ikke at have et tv er at man kommere mere ud, så kryds fingre for godt vejer det næste lange stykke tid |
|
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 17-August-2007 kl. 17:20 |
Synes deusden også lige i skal se denne formulering som simon fra TC Skriver: "Til sidst vil jeg gøre opmærksom på at man kommer utroligt langt med venlighed, og hverken trusler om indlæg på diverse fora, beskyldninger om svindel eller overfusen af vores ansatte er ikke noget der på nogen vis, vil fremme din reaparationssag." Mit svar til dette er: "For det første har jeg været venlig langt hen ad vejen, men når man den ene gang efter den anden løber panden mod en mur og i ikke overholder aftaler, så må man på et tidpunkt sætte hårdt mod hårdt. og jeg må kraftig tage afstand til at jeg har overfuset jeres ansatte. det eneste jeg gjorde var at smide telefonen på da jeg ikke kunne få ordentlig respons fra den medarbejder jeg talt med. det er også derfor jeg har valgt at tage diskusionen via email så jeg har dokumentation.
For det andet var det med forums ikke en trussel men en konstatering. jeg synes andre har krav på at få at vide sagens forløb. og jeg synes helt ærlig at det er jer der kommer med en trussel, når i skriver at det ikke vil fremme min rep. sag."
Så i må hellere passe på med at skrive om oplevelser med TC her på forumet. Det kan åbenbart skade jeres evt. fremtidige reklamationssager....
|
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 17-August-2007 kl. 18:17 |
Det er rigtigt nok at en reparationstid på op til en måned regnes for acceptabel. Men gentagne fejl, med hver deres lange reparationstid gør ikke. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/ Så jeg må give dig ret her. På baggrund af ovennævnte oplysninger fra Forbrugerstyrelsen, så har det sammenlagt taget for lang tid at udbedre manglerne. Dvs. at du sansynligvis kan kræve at den handel går tilbage, og få medhold hos Forbrugerklagenævnet. Jeg er dog lægmand, og ikke jurist. En mulighed er at ringe til Forbrugerstyrelsens Hotline hverdage kl. 9-12, og høre hvad juristerne mener. Hvis du gør, så post gerne deres svar her, så vi andre kan lære af det. Husk at oplyse alle detaljer, som at TV'et allerede er ombyttet én gang (dog med en brugt). /Lars Redigeret af Lars - 18-August-2007 kl. 02:10 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 18:28 |
hej Lars Tak for rådet, men jeg har faktisk allerede haft ringet til hotlinen og de mener jeg har en rigtig go sag. det er også derfor jeg har valgt at gå videre med den. Hvor er alle de andre emner i den tidligere kategori blevet af? Det er jo meget godt at folk kan gå tilbage og se hvad folk har haft af oplevelser? |
|
Skobbolop
Bruger Oprettet: 30-Oktober-2006 Status: Offline Point: 65 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 20:53 |
Lige noget input..
arbejder selv i en computerforretning og det ikke unormalt at en rep. tager 4-5 måneder... især når det gælder Laptops..... så vidt jeg kan forstå har enheden kun været til REP én gang.. første gang blev den jo ombyttet, så 4-5 uger er altså ikke unormalt... og synes ikke man kan forlange pengene tilbage.. At du fik en demomodel er self. ikke tilfredsstillende... det burde de ikke have tilbudt.. og man kan som forbruger godt være usikker på hvad man i det tilfælde skal gå med til... derudover.... at smide røret på når man snakker med en forhandler.. det bryder jeg mig slet ikke om.. hvis en kunde gjorde det mod mig, gad jeg godt nok heller ikke hjælpe.. til sidst vil jeg lige sige at det altid er svært som 3. person at vurdere en sag... for man kan umuligt vide alt hvad der er blevet sagt.... |
|
beauville
Guld medlem Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 20:59 |
@Skobbolop
normalt med 4-5 måneders rep? Hvilken computer biks arbejder du i? Redigeret af beauville - 19-August-2007 kl. 21:00 |
|
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 20:59 |
Der var engang et indslag i rabatten omkring mobil telefoner som var "demo" idet de havde været solgt og modtaget tilbage. |
|
Besvar | Side <1234 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |