|
Sidste nyt: SAG MOD TC VUNDET |
Besvar | Side <12345 17> |
Forfatter | |||||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 21:01 | ||||
Proshop/Happiii? LOL eller måske EL-Giganten. Det kan jo også være en skrive fejl, for der skrives jo 4-5 uger længere nede. |
|||||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 22:20 | ||||
Good posting Meeennn 4-5 måneder ? Så har køber vist/forhåbentlig nogle retigheder mht ombytnig e.l ? ? |
|||||
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 19-August-2007 kl. 23:31 | ||||
Jeg vil så tillade mig at stille spørgsmålstegn ved din såkaldte sag. Det er ganske tydeligt at det med demomodellen ikke er optimalt men du burde aldrig have gået med til dette - vi laver alle fejl, men ved du har accepteret det, kan forretning hævde du frivilligt sagde ja til det. Som det er skrevet er det faktisk korrekt varen er blevet ombyttet første gang og du anden gang har varen til reperation som defineres indenfor rimelig tid. Denne slags reperationer er 1 måned rimelig tid, men hvis der ikke aftales noget efter måneden er gået så begynder det at stille sig anerleders. Ud fra det jeg har citeret ser det ikke ud til din / dine mails til TC har været stuerene forstå mig ret, jeg kan sagtens som menneske se man er frustreret og mener en masse ting, men hvis det er korrekt du har skrevet ting af truende karakter eller i knap så venlige toner så skal man jo altid huske på der skal 2 til en misforståelse og sjovt nok også 2 til at løse den igen. Umiddelbart er der ikke noget i de oplysninger du har givet, udover det med demomodellen som du selv har sagt ja til, der kan klandres. Det er naturligvis uheldigt de siger de ikke har modtaget skærmen, men så havde du jo heldigvis en kvittering fra Postdanmark der sagde noget andet (har du selv betalt for forsendelsen eller har forretningen????) |
|||||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|||||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 20-August-2007 kl. 00:00 | ||||
Med hensyn til de 4-5 uger: For det første blev jeg lovet en rep. på ca. 14 dage 1. gang. Så blev det 3 uger og nu 4 - 5 uger. de udskyder det altså hele tiden. desuden er det en klar misforståelse at man skal acceptere 4-5 uger som rep. tid. Har snakket med forbrugerstyrelsen og de siger maks 3 uger for et "nøvendigt udstyr" som et tv (Sådan udtrykker de sig). Med hensyn til min tone over for TC: Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet, sagt eller udtrykt mig på en mpde der ville være overfusende over for de ansatte. Jeg valgt at smide røret på inden alle parter kom for langt op at køre. Derefter valgte jeg at skrive til dem via email. Heller kke her har jeg overfuset dem. Men generelt så har jeg valgt at forlange købet ophævet på grund af lang rep. tid, allerede en ombytning, samt en utrolig dårlig service, hvor der ikke er nogen der ved noget. Jeg vil gerne vise jere hele kommunikationen med TC via mail, men synes jeg først skal tale med TC om de vil have dette offentliggjort. |
|||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 20-August-2007 kl. 00:20 | ||||
Det er heller ikke korrekt, jf. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/03/1/ Det står faktisk direkte, at det slet ikke kan lade sig gøre. Og faktisk er jeg lige ved at tro, at uanset om forbrugeren (under pres) gik med til dette, så vil forhandleren kunne dømmes på det alligevel. For det er slet ikke en option som der kan komme på tale.
|
|||||
Kandersen
Sendt: 20-August-2007 kl. 00:21 | ||||
Hvis det var din egen vare, ville du så synes, at ovenstående er en reparation inde for rimelig tid?
|
|||||
Kandersen
Sendt: 20-August-2007 kl. 00:37 | ||||
Se, lige præcis det punkt tror jeg du skal overveje en ekstra gang. Jeg er lige ved at ville æde min hat på, at dette vil falde tilbage på forhandleren, fordi han har fremsat et forslag, som han slet ikke har nogen som helst hjemmel for. Læs bla:
Definitionen af begrebet "rimelig tid" er IKKE defineret. Og der er faktisk kun een instans (well, to) som kan afgører det. Forbrugerklagenævnet, og i sidste ende en evt. retsag. Hverken du eller jeg kan sige, at rimelig tid er så og så lang. Vi kan højst sige, hvad vi IKKE synes rimelig tid er.
Det er altid vigtigt at bevare temperamentet og roen i sager som disse, og formulerer sig meget konkret og tydeligt.
Hehe, det skal forhandleren gøre |
|||||
Skobbolop
Bruger Oprettet: 30-Oktober-2006 Status: Offline Point: 65 |
Sendt: 20-August-2007 kl. 01:10 | ||||
jeg mener self. også 4-5 uger... (jeg håber ikke der var nogen der seriøst troede på 4-5 måneder)
det er self. MAX rep tid, og oftest tager det IKKE så lang tid... men det kan ske... Selvom jeg oplyser kunden den NORMALE rep-tid (1,2, 3 uger eller whatever), så KAN der jo godt gå længere tid (som det skete i ha9953's tilfælde), men det er altså ikke nok grund til at man kan få pengene igen... |
|||||
Kandersen
Sendt: 20-August-2007 kl. 01:21 | ||||
Husker du så også at tage kontakt til kunden og informer denne om, at tiden ikke helt holder alligevel. Eller venter du til de selv retter henvendelse og spørger, hvor faen der vare bliver af? Btw.. Jeg troede faktisk på de 4-5 mdr. Jeg har oplevet at det tog 7 uger for et skide cdrom drev der var defekt, som forretningen insisterede på skulle sendes til rep. (nyt drev kostede dengang ca. 350,-). Nåja, så havde de forøvrigt smidt lortet væk i transporten, så jeg fik alligevel et nyt.
|
|||||
Sandal
Guld medlem Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
Sendt: 20-August-2007 kl. 09:46 | ||||
Det er ikke korrekt. Ifølge retspraksis skal rimelig tid, fortolkes som 2-3 uger, men dette kan selvfølgelig varigere alt efter produkttype. Hvis produktet er avanceret (f.eks. en computer), vil det normalt forøge rimelig tid med en uge, altså er rimelig tid omkring 3-4 uger ved disse produkter. Så en reparationstid på 4-5 uger er lige på grænsen. |
|||||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||||
Kandersen
Sendt: 20-August-2007 kl. 10:12 | ||||
Sandal, det er jo stadigvæk noget der skal vurderes individuelt. Ovenstående er "kun" retningslinier og fortolkninger. Jeg er faktisk ret sikker på, at selv sådan noget som ferietid kan have en effekt på begrebet rimelig tid.
|
|||||
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 20-August-2007 kl. 11:06 | ||||
Jeg undre mig måske også lidt over den meget lille tålmodighed fra tråden er oprettet den 15 august til den 17 august hvor man allerede er kørt videre i frustrationerne og har skrevet igen osv. det er måske lige kort nok svar frist. Jeg mindes at have læst den tråd hvor bl.a. sandal var en del af et fælleskøb hvor det er få folk i tale kan tage sin tid - hvad er rimelig respons tid på henvendelser??? max 14 dage? Redigeret af Smurf - 20-August-2007 kl. 11:10 |
|||||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|||||
Besvar | Side <12345 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |