recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal forsvinder når ekstra tv tilsluttes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Signal forsvinder når ekstra tv tilsluttes

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Lyni Lyni skrev:

Nu skal jeg ikke spille klog, men jeg har en idé om det er denne her der sidder bag låget. 
De er brugt i det område jeg har boet i, da de i 2001 begyndte at få internet via kabel tv. 
Det er en hurtig løsning at splitte signalet op hvor det kommer ind, så man ikke skal udskifte kundernes forældede forstærker eller udtag.  


Det er precis sådan et filter... Smile

Det er langt den bedste løsning, så man får lukket af, for evt. støjkilder, der kan forstyrre internetforbindelsen
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 10:44
Så for at opsummere det for trådstarter, så ser det ud som følger:

  • Signal går ind i skillefilter, som deler imellem data og  radio/tv.

  • Data går videre til ???

  • Radio/tv signal går til sløjfedåse ved siden af filter

  • Sløjfedåse sender signalet op til slutdåse
    (som ikke vides om er en sløjfedåse)

Hvad er løsningen så på problemet, da opsætningen ser ud til at være korrekt?
Man må gå ud fra at det har virket tidligere, da det er blevet sat op.

Kan et være gamle dåser som skal skiftes efter det digitale signal er tændt?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 11:58

Hej.

Når jeg læser Cyberguyens opsumering kommer jeg til at tænke på om fejlen kunne være på første sal. 
Måske en kortslutning mellem inderleder og skærm i kablet mellem dåsen og TV?

Kan I se TV på første sal?

Hvis NEJ prøv at tage antenne ledningen ud af selve TV'et på første sal.
Det vil vise om det er selve TV'et eller antenne ledningen på første sal der giver problemet i stue etagen?

Hvis det er den nuværende løse antenne ledning der giver problemet kan man prøve at skifte den
med en ny eller måske bytte den med den fra Stueetagen.

Men jeg vil foreslå at gå logisk frem og kun at skifte en ting ad gangen.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 05-Maj-2013 kl. 11:59
Til top
ksv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ksv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 14:01
Data bliver formentlig ført ind til kontor men det bliver ikke brugt til noget. Vi kan sagtens se tv på 1. Sal men så forsvinder signal i stuen. Det får vi tilbage ved at frakoble antenneledning på 1. Sal. Det går formentlig virket en gang men det var så inden det blevdigitalt tv. Da vi så analogt tv synes jeg nogle gange der var støj på skærmen. Købte nye ledninger hvilket hjalp. Men jeg tror jeg prøver at sifte dåsen på 1. Sal
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:21
Billig slutdåse i rigtig god kvalitet:
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:32
Jeg ville nu også købe en ny til stue etagen, hvis det var mig.
http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=1018
Og her er lige en Guide til Montering.

Til top
ksv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ksv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 15:40
Jeg har nu bestilt en ny dåse til stuen og 1. salen som I anbefaler. Så nu bliver det næste skridt at få dem installeret og se om det gør en forskel. Tak for de mange gode råd!
 
mvh
Karsten
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af ksv ksv skrev:

Jeg har nu bestilt en ny dåse til stuen og 1. salen som I anbefaler. Så nu bliver det næste skridt at få dem installeret og se om det gør en forskel. 

Som tidligere skrevet, det er marginale forskelle der skiller "ser fint ud" og "intet signal"

Inden du afmonterer de gamle, så prøv for sammenlignings skyld at aflæse signalstyrke i TV menu.
Og samme igen med de nye dåser.  

Det kan så danne grundlag for at "måle" succes rate. Smile

Mvh JørgenT
Til top
ksv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-September-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ksv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 13:43
Kære alle

Så ser det ud til at problemet er løst! :-)

Jeg har monteret de to nye stikdåser. Den første jeg udskiftede var den på 1. sal - det havde ikke nogen synlig effekt. Så skiftede jeg den i stuen og nu er signalet 100%.

Før jeg skiftede den var signalet mellem 0 og 40 i stuen, hvis tv på 1. sal var tændt. Mellem 40 og 100 hvis tv på 1. sal var slukket men forbundet med antennestikket. Og 100 hvis ikke tv på 1. sal var forbundet med antennestikket.

Man kan tydeligt mærke at der er mere tyngde i de nye stikdåser end i de gamle.

Tusind tak for alle de gode og interessante råd og anbefalinger. Jeg har virkelig lært noget.

mvh
Karsten
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af ksv ksv skrev:

Hej

Er der nogen, der kan hjælpe mig med et signal-problem?
Jeg har tilsluttet et ekstra tv på vores 1. sal via en stikdåse, der sad der da vi flyttede ind. Signalet går fint igennem dvb-c via yousee.

Men nu opdager jeg så at signalet i stuen nedenunder forsvinder når apparatet ovenpå sidder i stikdåsen.

Øv, nu gik det ellers lige så godt.

Hvad kan man gøre ved det?

Venlig hilsen
Karsten
Afhængig af hvilken type fordeler der anvendes kan følgende ske.
Tv nummer 2 forsøger så at sige kortslutte Alle andre kanaler end den som tuneren aktuelt er sat til.
For eks. kan 2 eller flere UHF antenner heller ikke "bare kobles sammen", der skal ligesom det ekstra elektronik til som der nu skal.
Dette er ud fra en teoretisering, praksis siger som regel noget andet  Wink  Og om ens Tv har en slags modtage styrke angivelse for de digitale signaler.


Redigeret af skyking - 08-Maj-2013 kl. 16:10
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu